ספיאן אבו זעילה, עבריין מין בן 42, נעצר אתמול (ראשון) בחשד שתקף סוהרת בבית כלא אלה בבאר שבע וניסה להרוג אותה. מחקירת המשטרה עולה כי אבו זעילה חנק את הסוהרת וכמעט גרם למותה. בית משפט השלום בעיר האריך היום את מעצרו בשלושה ימים.
1 צפייה בגלריה
אסיר בכלא
אסיר בכלא
"האירוע ממחיש את מנעד ההתמודדויות של הסוהרים". אילוסטרציה
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
"מדובר בתיק חמור", אמר נציג המשטרה בדיון בבית המשפט. "הוא הפיל אותה לארץ עד שהיא למעשה כמעט איבדה את חייה". על פי החשד הרקע למקרה היה סירובה של הסוהרת לתת לו סיגריות.
לפי שירות בתי הסוהר, בזמן פעילות שגרתית באחד האגפים בכלא נלחץ מכשיר מצוקה בעקבות ניסיון תקיפה של סוהרת על ידי אסיר בעל רקע פסיכיאטרי. כוחות אבטחה שהגיעו למקום השתמשו בגז מדמיע והשתלטו על אבו זעילה, שנלקח לענישה בבידוד. חוקר זומן למקום.
שב"ס הוסיף כי הסוהרת מטופלת ותמשיך לקבל את כל הליווי והמעטפת על ידי גורמי הארגון. שב"ס מסר עוד כי "אירוע זה ממחיש את מנעד ההתמודדויות שהסוהרים מתמודדים איתם יום-יום אל מול אוכלוסיות מהמורכבות והמסוכנות בבתי הכלא. הסוהרים עושים עבודה נחושה בחזית אל מול האירועים המתפרצים".
ספיאן, עבריין מין מורשע ובעל עבר פלילי של עבירות רכוש, אלימות, הפרת צווי פיקוח ועוד, ריצה כבר תשעה מאסרים בעבר. הוא עצור כיום לאחר שהפר צו פיקוח וצרך סמים.