בתום נתיחת גופתו של רב-המרצחים ומנהיג חמאס יחיא סינוואר, שנערכה במהלך הלילה (בין חמישי לשישי) במכון לרפואה משפטית בתל אביב (אבו כביר), הועברה הגופה לאחסון במקום סודי. כך נודע הבוקר ל-ynet.
1 צפייה בגלריה
תמונת רחפן של סינוואר
תמונת רחפן של סינוואר
סינוואר בתיעוד מהרחפן של צה"ל ברגעיו האחרונים במבנה שהוקרס עם ירי פגזים, רעול פנים וגוסס
(צילום: דובר צה"ל)
בשלב זה לא ברור מה ייעשה עם גופתו והאם תשמש כקלף במשא ומתן עתידי שיכלול גם את השבת 101 החטופים הישראלים ברצועה.
מנתיחת הגופה עולה שסינוואר נורה בראשו ועל גופתו נמצאו סימני ירי ובהם גם ירי של פגזים. משקל גופו היה תקין. טרם התקבלו תוצאות הבדיקה הטוקסיקולוגית שתקבע, בין היתר, האם היה תחת השפעת סמים או חומרים פסיכואקטיביים.
סינוואר חוסל שלשום בעקבות היתקלות מקרית, ללא מודיעין מקדים, עם לוחמי חטיבת ביסל"ח באזור תל א-סולטאן שברפיח - האזור שבו גם הייתה המנהרה שבה נרצחו ששת החטופים בסוף אוגוסט, ושלידה התגלו סימנים המעידים כי סינוואר שהה שם. סינוואר נהרג מקריסת המבנים עליו ומרסיסים כתוצאה משני חימושים: פגזי טנק מרכבה סימן 4 של חטיבה 460 וטיל מטאדור מתוצרת רפאל.
תיעוד הרחפן שחשף אמש צה"ל
(צילום: דובר צה"ל)

דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי חשף אמש תיעוד של סינוואר, כפי שנראה מהרחפן שנשלח לסרוק את המבנה שבו הסתתר, שם נראה מנהיג חמאס יושב רעול פנים ומפויח בפינת החדר. הוא אוחז בידו מקל, אותו מנסה בשארית כוחותיו לזרוק על הרחפן על מנת להפיל אותו.
"לוחמי צה"ל ושב"כ פעלו במשך חודשים להבאת מודיעין על מנת לחסל את יחיא סינוואר, מנהיג ארגון הטרור חמאס ואחד ממייסדי הזרועה הצבאית", אמר אמש הגרי. "סינוואר התחבא במרחב שכוחותינו כיתרו לאורך תקופה ארוכה. אנחנו לא ידענו שהוא שם, אבל המשכנו לפעול בנחישות. הכוחות איתרו את סינוואר עם אפוד, אקדח ו-40 אלף שקל במזומן. הוא ברח וכוחותינו חיסלו אותו.
"לא היו חטופים עם המחבלים שחיסלנו", הבהיר הגרי. "הכוחות סורקים כעת במרחב ונוהגים בזהירות המתבקשת". בנוגע להימצאות סינוואר במנהרה ברפיח שבה אותרו גופותיהם של ששת החטופים שנרצחו בשבי, הוסיף: "לאחר בדיקה שנערכה אנחנו יכולים לאשר שה-DNA של סינוואר נמצא במנהרה תת-קרקעית, כמה מאות מטרים מהמנהרה שבה נרצחו החטופים".
כך חוסל יחיא סינוואר
הוא הבהיר כי "101 חטופים עדיין מוחזקים בתנאים לא אנושיים בשבי חמאס זה שנה. אנחנו פועלים בכל המאמצים להשיב את כולם. נמשיך לפעול ככל שנידרש כדי לייצר את התנאים בכל דרך לחזרתם. זה יעד מרכזי ונמשיך לעשות הכול".