1 צפייה בגלריה
חיסון קורונה בתל אביב
חיסון קורונה בתל אביב
סלפי עם חיסון. מתחם חיסונים בתל אביב
(צילום: AFP)
לקראת סוף השבוע הראשון למבצע החיסון הרביעי לבני ה-60 ומעלה, בקופות החולים מדווחים על "התנפלות" על החיסון הרביעי. ואולם, בדומה למבצעי חיסון קודמים, החשש הוא שתוך מספר ימים תירשם האטה וירידה בכמות המתחסנים, שכן אלו שפוקדים את מתחמי החיסונים בימים אלו כבר החליטו להתחסן, בעוד שהמהססים והמתלבטים בוחרים כרגע שלא לגשת לקופות החולים. על פי נתוני משרד הבריאות, 132 אלף ישראלים כבר התחסנו בפעם הרביעית - ורבים נוספים זימנו תורים.

התפשטות האומיקרון - כתבות נוספות

רק בכללית 57 אלף מבוטחים בני 60 ומעלה התחסנו עד כה במנת החיסון הרביעית ולמעלה מ-85,000 זימנו תור. "יש די התנפלות בימים האחרונים על החיסון הרביעי", ד"ר שרה יניב, מנהלת מינהלת תל אביב בקופת החולים כללית. "מגיעים המון מבוגרים שרוצים את החיסון. נדיר שמישהו אומר שהוא מתלבט. רוב האנשים באים ואומרים שהם רוצים להיות בטוחים ולראות את הנכדים. רוב האנשים שעד עכשיו באו אומרים שהם התרגלו ולא היו להם תופעות לוואי", אמרה.
יניב הוסיפה כי "אנשים פחות מפחדים מהחיסון, אך אני מניחה שמי שבא עכשיו כבר משוכנע והחליט שהוא רוצה להתחסן. אני מניחה שכמו בגלים קודמים שתמיד בהתחלה באים ואחר כך נרגע – נראה את זה בימים הקרובים. לאחר מכן נצטרך להתאמץ יותר כדי להביא אנשים למוקדי החיסונים. היו אירועים נקודתיים של צמצום פעילות, אבל הסתדרנו מאוד מהר. ניידנו חיסונים ממוקד למוקד והסתדרנו, וכרגע יש לנו מספיק חיסונים בכל המוקדים והקדמנו את ההזמנות".
נשיא המדינה ורעייתו מתחסנים בפעם הרביעית
(צילום: רועי אברהם, לע''מ)

ד"ר אנג'לה עירוני, ראש מחוז שרון במכבי שירותי בריאות, הוסיפה כי "המשימה הלאומית של הקופות היא לחסן כמה שיותר אוכלוסייה בסיכון. אנחנו רואים שיש עלייה משמעותית בתחלואה ואנחנו רוצים למנוע כמה שיותר ממנה. מכיוון שהמשימה הראשונה היא לחסן אנחנו עושים כל מה שאפשר כדי לאפשר את הנגישות לחיסון. אנחנו רואים היענות יוצאת דופן לחיסון הרביעי. יש חיסונים במחסנים ומה שאנחנו רואים בימים האחרונים זה הרבה שינוע בין הסניפים".
עירוני ציינה כי "הרבה אנשים מגיעים ללא תור ואז למחרת יש צורך לשנע חיסונים בין הסניפים כדי להימנע ממחסור. עם זאת, הלוגיסטיקה יותר מורכבת במקרים כאלו. אין מחסור בחיסונים, יש מחסור במחסנים. ביקשנו מפיקוד העורף חובשים כדי להגדיל את כוח האדם שמחסן. עד כה 30% ממבטחי מכבי התחסנו או הזמינו תור, שזה מספרים חסרי תקדים. קופות החולים נמצאות כרגע כמגן מפני קריסת החולים ואנחנו רוצים למנוע זאת על ידי חיסון מקסימלי של האוכלוסייה בסיכון".

עלייה מדאיגה במספר החולים קשה

מנתוני משרד הבריאות, 16,115 בני אדם קיבלו אתמול הודעה שהם חיוביים לקורונה, ומחצות ועד 8:00 בבוקר אובחנו עוד 3,701 מאומתים. רגע לפני השינוי במתווה הבדיקות פוענחו כ-206 אלף בדיקות ושיעור החיוביים ממשיך לעלות והוא עומד על 7.89%. מקדם ההדבקה גם עלה והוא עמד על 1.99 – דבר המעיד על התפשטות נרחבת מאוד של המגפה.
בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 307 חולי קורונה, לאחר שעשרות חולים נוספים אושפזו אתמול. 134 מהחולים מאושפזים במצב קשה. מדובר גם כן בעלייה לעומת הנתון אתמול. לשם השוואה ביום חמישי בשבוע שעבר היו 91 חולים קשים ומדובר בעלייה של כ-47%. אתמול אושפזו 32 חולים במצב קשה ומאז חצות נוספו עוד 15.
מנתוני משרד הבריאות עולה כי 41 חולים קשים מחוברים למכונות הנשמה וגם כאן מדובר בעלייה לעומת הנתון אתמול. כמו כן, בחמשת הימים הראשונים של חודש ינואר אושפזו 100 חולים קשים חדשים, לעומת 161 בכל חודש דצמבר ו-157 בכל נובמבר.
במקביל, אתמול אובחנו 682 בני אדם שהגיעו מחו"ל. 199 באו מארצות הברית, 58 מטורקיה, 54 באוקראינה, 29 מצ'כיה, 27 מתאילנד, 22 מצרפת, 19 מרומניה, 18 מבולגריה, 17 ממצרים ו-16 מאיטליה. בנוסף אובחנו מאומתים שהגיעו ממקסיקו, שווייץ, הודו, קנדה, מולדובה, יוון, הולנד, אוסטריה, הונגריה, קפריסין, אוגנדה, בוליביה, איסלנד, בחריין, קרואטיה וגאנה.