דבריהם של בעלה של המורה והסניגורים בהארכת מעצרה
(צילום: שמיר אלבז)

בית המשפט המחוזי בחיפה הורה היום (שלישי) לשחרר ממעצר את המורה (37) לחינוך מיוחד מאזור הקריות, החשודה בעבירות מין בתלמידתה בת ה-14 שסובלת מבעיות נפשיות והתנהגותיות. השופט קיבל את ערעורה של המורה על המשך מעצרה שהוארך בתחילה עד יום חמישי, וקבע כי במקום היא תשהה במעצר בית.
בדיון שנערך טענה הסניגורית, עו"ד תמי אולמן, כי המשטרה ניהלה את החקירה בקצב איטי במיוחד. לטענתה התלונה הוגשה כבר במאי, והמורה נחקרה חודש אחר כך. היא נעצרה רק בתחילת אוגוסט, ובכל התקופה הזו, לא רק שלא שיבשה את החקירה, אלא מסרה את כל החומרים שהתבקשה. הקטינה המתלוננת, טענה הסניגורית, מחקה באותה עת את כל התכתובת ממכשיר הטלפון שלה.
3 צפייה בגלריה
המורה בהארכת מעצרה
המורה בהארכת מעצרה
המורה בדיון על הארכת מעצרה
(צילום: גיל נחושתן)
3 צפייה בגלריה
המורה בהארכת מעצרה
המורה בהארכת מעצרה
(צילום: גיל נחושתן)
נציג המשטרה, רפ"ק איציק בן ישי, הזכיר בהקשר זה כי הקטינה היא הקורבן, ולא המורה. בסופו של דבר קבע השופט דניאל פיש כי ניתן להשלים את החקירה כאשר החשודה במעצר בית, והורה כי תשהה במעצר בביתה, עד 25 באוגוסט.
בתום הדיון אמרה עו"ד אולמן, שייצגה את החשודה עם עו"ד שאדי סרוג'י כי "זו הייתה החלטה נכונה. אין ספק שאין מסוכנות, גם לא מדובר במי ששיבשה הליכי חקירה. היא נחקרה כבר לפני שלושה חודשים, לא עשתה שום מהלך של שיבוש ולכן לעניות לדעתי לא הייתה הצדקה למעצר ובית המשפט קיבל היום את עמדתנו והורה על השחרור".
3 צפייה בגלריה
עורכי הדין תמי אולמן ושאדי סרוג'י
עורכי הדין תמי אולמן ושאדי סרוג'י
"החלטה נכונה. אין ספק שאין מסוכנות, ולא מדובר במי ששיבשה הליכי חקירה", עורכי הדין תמי אולמן ושאדי סרוג'י
(צילום: ליאור אל-חי)
בעלה של החשודה אמר כי הם מאושרים מכך שבית המשפט קיבל את הערעור. "הסיפור הוא מאוד מאוד שונה ממה שמוצג. אשתי בן אדם מקסים, לא עשתה דבר, אנחנו נצא מזה, אנחנו חזקים. אשתי עובדת בבית ספר לנערים עם הפרעות נפשיות, מגיעים לשם תלמידים ממקומות לא פשוטים ממשפחות לא פשוטות, שעברו דברים מאוד קשים".
הוא הוסיף כי "לפעמים דברים שנראים התכתבויות לא רגילות ודברים לא נורמטיביים שהמורה כביכול שלחה, זה רק כדי לעזור לתלמיד כמה שיותר, לחזק אותו. אשתי לעולם לא תפגע באף אחד. אולי היא טעתה בניסיון לעזור אובר ולא כל כך הבינה. אולי היא הייתה תמימה ולא ידעה בדיוק באיזה דרך לצאת מהקשר שכביכול היה עם הנערה. בנוסף, היא מאוד חששה ממנה וגם בית הספר היה מודע להכל, היה מודע לכל החשש, היא פנתה וניסו לטפל, העבירו את הילדה כיתה".