השלכת חפצים מגגות הבתים בכפר עקב לעבר כוח מג"ב, הלילה

המשטרה הודיעה הבוקר (יום ב') כי במהלך פעילות הלילה של מסתערבי מג"ב בכפר עקב שבמזרח ירושלים ניסה חשוד לדקור את הלוחמים - ונורה על ידם למוות. בהודעת מג"ב נמסר כי המסתערבים פעלו במקום לאיתור אמצעי לחימה, ונערכו לבצע חיפוש בביתו של אותו חשוד שנורה. לפי הפלסטינים החשוד שחוסל הינו אדם בשם מוחמד אל-שחם, בן 20 בעל תעודת זהות ישראלית.
"עם סגירת הלוחמים על היעד, יצאו בני המשפחה והחלו להתעמת עם הלוחמים כאשר לפתע יצא החשוד המרכזי אחוז בסכין וניסה לדקור את לוחמינו שהגיבו בירי - ונטרלו אותו", נמסר. המפגע, נמסר עוד, קיבל טיפול רפואי במקום על ידי פרמדיק של היחידה ופונה במרפאה צבאית ניידת - ובהמשך נקבע מותו. במהלך הפעילות בכפר עקב תועדו גם תושבים מיידים אבנים וחפצים מגגות הבתים לעבר הרכבים המשוריינים של הכוח. צפו בתיעוד בסרטון שבפתח הידיעה.
לאחר האירוע עלו טענות בקרב הפלסטינים כי ייתכן ומדובר בטעות בזיהוי, אך החשוד נראה בתיעוד בבירור בעודו מניף סכין לעבר הלוחמים שעומדים בפתח הבית.
5 צפייה בגלריה
החשוד והלוחמים
החשוד והלוחמים
בעיגול - החשוד מניף את ידו כשהוא אוחז בסכין לעבר הלוחמים
5 צפייה בגלריה
החשוד והלוחמים
החשוד והלוחמים
הלוחמים בבית החשוד
5 צפייה בגלריה
חשוד ניסה לדקור מסתערבים ונוטרל
חשוד ניסה לדקור מסתערבים ונוטרל
הסכין ששימשה את החשוד שחוסל, והשלכת החפצים לעבר רכבי כוח מג"ב הלילה
(צילום: דוברות המשטרה)
5 צפייה בגלריה
מוחמד אל שחם
מוחמד אל שחם
מוחמד אל שחם, שלפי דיווחים פלסטיניים היה זה שנהרג הלילה אחרי שהסתער על לוחמי מג"ב עם סכין
מדובר צה"ל נמסר כי לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו הלילה 19 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון. הכוחות פעלו בין היתר בכפרים ג'יפתליק, זבידאת, ביר זית, ג'דורה, דהיישה ובערים יריחו וחברון, והחרימו בנוסף אמצעי לחימה שאיתרו, בהם נשקים מאולתרים. במהלך הפעילות בכפר סילת א-דהר שבצפון השומרון הושלכו מטענים לעבר הכוחות, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. כלל המבוקשים ואמצעי הלחימה שנתפסו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון. לא היו נפגעים בקרב כוחותינו.
ניסיון הפיגוע בכפר עקב הלילה מגיע יממה לאחר פיגוע הירי בלילה הקודם בעיר העתיקה בירושלים: שמונה בני אדם נפצעו אז בשתי זירות שונות וסמוכות כאשר המחבל אמיר סידאווי (26) פתח לעברם באש באמצעות אקדח מרכבו. שניים מהם נפצעו באורח קשה - אישה בשנות ה-30 לחייה וחסיד סאטמר שהגיע לביקור בארה"ב עם בני משפחתו, שנפגעו אף הם בפיגוע. שניהם מורדמים ומונשמים בבית החולים שערי צדק, שם מסרו הבוקר כי חל שיפור במצבם וכי לא נשקפת עוד סכנה לחייהם. האישה שנפגעה הייתה בהיריון מתקדם, והיא יולדה בעקבות הפגיעה הקשה בה. מבית החולים נמסר כי גם במצבו של הפג חלה התייצבות והוא במגמת שיפור.
הפיגוע הלילי אירע כאמור בשתי זירות: בזירה הראשונה, ברחוב מעלה השלום בעיר העתיקה, ירה המחבל לעבר אוטובוס אגד בזמן שהנהג סייע לאישה נכה לעלות לאוטובוס באמצעות מעלון. שני גברים בשנות ה-30 לחייהם שנסעו באוטובוס נפצעו באורח קל עד בינוני. בזירה השנייה, ברחוב מעלה שז"ך, בכניסה לחניון קבר דוד המלך, נפצעו שישה בני אדם, בהם ארבעה בני משפחה אחת. מהירי ברחוב מעלה שז"ך נפצעה באורח קשה האישה ההרה שעברה כאמור לידת חירום.
המחבל סידאווי הצליח להימלט ונטש את רכבו, אך הסגיר עצמו אתמול בבוקר לידי המשטרה. כשש שעות מרגע הפיגוע שהתרחש בסביבות 01:30, המחבל הגיע בשעה 07:38 לתחנת מוריה, השאיר במונית את האקדח שבו עשה שימוש בפיגוע יחד עם סכין - ונכנס כדי להסגיר את עצמו. במצלמות האבטחה זיהו השוטרים כי מדובר במחבל המבוקש, והוא נעצר מיד. המצוד הלילי כלל "הצפה" של שכונת סילוואן, שאליה נמלט המחבל, בשוטרים. הוא הועבר לחקירת שב"כ, שבודק איפה השיג את האקדח ואם היה חבר בתשתית טרור.
אייל ערביד השתתף בהכנת הכתבה