אורי שגיא הוא ברומאסטר ובעלים של מבשלת "אלכסנדר", אחת ממבשלות בירות הבוטיק הראשונות בישראל. שגיא, שגויס למילואים, החליט לקחת את האהבה שלו ולחלוק אותה עם המפונים, ויחד עם הצוות שלו להביא את הטעם עד אליהם. כך קמה מבשלת הבירה הנודדת של שגיא, שהגיעה כבר לנקודות רבות ברחבי הארץ שבהן נמצאים המפונים.
1 צפייה בגלריה
מחכים בתור לבירה. "מי ששותה בדרך כלל מחייך"
מחכים בתור לבירה. "מי ששותה בדרך כלל מחייך"
מחכים בתור לבירה. "מי ששותה בדרך כלל מחייך"
(צילום: פרטי)
עם פרוץ המלחמה, בירה אלכסנדר נאלצה לסגור את מרכז המבקרים שלה, כמו מרבית העסקים בישראל. הם ביטלו אירועים שתוכננו והמכירות נעצרו. אבל, כאמור, זה לא עצר את שגיא, להיפך – המבשלה נרתמה עם יוזמה משלה. אנשיה הגדירו מדיניות תרומה בהתאם לגודל העסק, העמיסו את עגלות מזיגת הבירה שלהם ויצאו לדרך עם להקת הבית "הג'זלנים" ושותפם "הסילבר בר", הכל כדי להרים קצת את המורל של תושבי הדרום עם בירה קרה ומוזיקה חיה. בנוסף, במהלך השבועיים האחרונים חולקו מאות ארגזי בירה בין מפוני העוטף – והזרוע עוד נטויה. שגיא גם מזמין את המפונים להגיע לאירוח חינם במרכז המבקרים שלהם בעמק חפר, ואפילו יש כבר נהג הסעות בהתנדבות כדי להסיע את המעוניינים.
"אני לא חושב שיש לבירה איזה ערך חומרי, יש לה ערך שהוא כולו אישי. בסוף אנחנו רוצים לחבק, והדרך שאנחנו מחבקים אנשים היא למזוג בירה", אומר שגיא, "זה מה שאנחנו יודעים ואוהבים לעשות. כשאנחנו מוזגים, אנחנו מחייכים, ומי ששותה בדרך כלל גם מחייך. גם בימים טובים וגם בימים קשים יותר, שתו בירה ישראלית. בדיוק כמו שאני מעדיף שכולם יקנו עגבניות כחול־לבן ולא טורקיות".
לתיאום, ירון גמליאל: 054-6771990