תיעוד: פלסטינים משחיתים את קבר יוסף בשער שכם

כ-100 פלסטינים התפרעו הלילה (בין שבת לראשון) בקבר יוסף שבשכם. הפורעים שברו את המצבה שעל הקבר, הציתו חדרים במתחם והסבו נזקים רבים נוספים למתחם.
2 צפייה בגלריה
קבר יוסף לאחר האירוע
קבר יוסף לאחר האירוע
הנזק שנגרם לקבר יוסף
2 צפייה בגלריה
קבר יוסף לאחר האירוע
קבר יוסף לאחר האירוע
קבר יוסף לאחר האירוע
שר הביטחון בני גנץ אמר כי "אירוע השחתת קבר יוסף הוא חמור ביותר. מדובר בפגיעה קשה בחופש הפולחן באחד המקומות הקדושים ביותר לכל יהודי, וברגשות העם היהודי כולו, דווקא בעיצומו של החג הקדוש למוסלמים.
"ישראל תדאג לתקן את המתחם, להחזירו לקדמותו במהירות, ולפעול בכל האמצעים כדי שמקרה כזה לא יחזור. לצד זאת, העברתי הבוקר מסר חריף לרשות הפלסטינית - שנדרשת לתגבר את הכוחות שלה במקום באופן מיידי, ולפעול מול הפורעים והמחבלים שפוגעים ביציבות, בביטחון ובמקומות הקדושים".
ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הגיב גם הוא להרס שזרעו המתפרעים: "זהו מעשה שאין יהודי שלא יזדעזע ממנו. הרסו את אחד המקומות הקדושים לעם היהודי, אך ורק משם שמדינת ישראל הפקירה את המקום 'לשמירתה' של הרשות הפלסטינית העבריינית". ראש המועצה דגן נמצא בקשר עם גורמי הביטחון מאז שעות הלילה המאוחרות, ועדכן במתרחש את אנשי מנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים. דגן הוסיף והשווה את הרשות הפלסטינית לדעאש, וקרא להחזיר את שמירת צה"ל על מתחם הקבר.
"ההשחתה הלילה של קבר יוסף היא עוד חציית קו אדום המעידה על רמה שפלה של אלימות ערבית ואיבוד ההרתעה מצידם", הוסיפו במועצה. "אנחנו מזועזעים מהמקרה ודורשים גינוי חריף מכל הגורמים המדיניים. צה"ל חייב לחזור לאתר קבר יוסף ולשמור על המקום הקדוש".
גם שר החוץ יאיר לפיד התייחס לאירוע: "פגיעה במקומות הקדושים היא פגיעה בלב העמים. פגיעה בקבר יוסף, בעת חג של אחווה וקדושה היא מזעזעת. זו פגיעה חמורה לא רק בקבר עצמו אלא ברגשות העמוקים של העם היהודי. נמצה את הדין עם הפוגעים ונשקם את קבר יוסף. אני קורא לכולם להוביל לרגיעה ושקט".
קבר יוסף הוצת גם לפני 7 שנים, כאשר פלסטינים יידו בקבוקי תבערה למתחם הקבר. הפורעים נהדפו אז על ידי כוחות הביטחון הפלסטיניים. המועצה האזורית שומרון תיקנה את הנזק שנגרים באותה הצתה ושיפצה את המתחם.