נסים נאיף סלמאן אבו פודה, פלסטיני בן 26, נסע עם רכבו באופן חשוד לעבר חיילים שביצעו פעילות בידוק ליד חברון - ונהרג בתאונה כשניסה להימלט. הכוח שהיה במקום חש סכנה, והורה לנהג הרכב לעצור, לוחם צה"ל התקרב לעבר הרכב ונהג הרכב דרס את רגלו. הכוח ירה לעבר הרכב - וזוהו פגיעות. מצה"ל נמסר כי "הרכב המשיך בנסיעה ועשה תאונת דרכים עצמית, האירוע מתוחקר".
לפי צה"ל, מדובר בסוחר סמים, מבוקש על ידי המשטרה הפלסטינית שבעבר היה מבוקש גם על מעורבות בפיגועים. עוד עולה מהתחקיר הראשוני כי הוא התקרב עם מכוניתו לחיילים, פתח החלון וקילל אותם ואז ביצע פנייה חדה ומהירה תוך שהוא דורס את רגלו של אחד הלוחמים, שפתחו באש לעברו. משרד הבריאות הפלסטיני עדכן כי הוא נהרג, וטוען מנגד כי אבו פודה "מת מפציעת כדור בראשו של חיילי הכיבוש בחברון".
1 צפייה בגלריה
נסים נאיף סלמאן אבו פודה
נסים נאיף סלמאן אבו פודה
נסים נאיף סלמאן אבו פודה
התקרית מגיעה בצל המתיחות הביטחונית שהחלה בשבוע שעבר, עם מבצע מעצר המבוקשים במחנה הפליטים ג'נין וירי הרקטות שבא בעקבותיו. המתיחות התגברה עוד יותר במהלך השבת, לאחר שני פיגועי ירי בירושלים שבהם נהרגו שבעה בני אדם ונפצעו חמישה נוספים באורח בינוני וקשה.
מאז נרשמו מספר ניסיונות פיגוע, שהסתיימו ללא נפגעים, בין היתר בקדומים - שם ניסה מחבל חמוש ניסה לחדור להתנחלות וחוסל. כמה שעות לפני ניסיון החדירה הזה, מחבל ירה לעבר מסעדה בצומת אלמוג, נתקל במעצור ונמלט.
בעקבות התגברות אירועי הטרור במשטרה מתגברים כוחות, ואף פנו בבקשה לצה"ל לקבל תגבור מצד חיילים למשימות אבטחה בירושלים וברחבי הארץ. אתמול בבוקר נמסר מדובר צה"ל על תגבור, שהחל היום, של שתי פלוגות לירושלים ולאזורים הסמוכים לקו התפר. הרמטכ"ל הרצי הלוי ביקר אתמול יחד עם שר הביטחון יואב גלנט באוגדת יהודה ושומרון, שם קיימו הערכת מצב.