בנט: "הנורמל החדש בדרום זה שקט"
(צילום: רועי אברהם /לע"מ, סאונד: ניר שרף /לע"מ)

ראש הממשלה נפתלי בנט ביקר הבוקר (רביעי) באוגדת עזה, שם קיים הערכת מצב במה שנראה כביקורו האחרון בעוטף עזה בתפקיד. לאחר מכן, נפגש בנט עם ראש המועצה האזורית אשכול גדי ירקוני ועם תושבי המועצה. "אנחנו מסכמים את השנה השקטה ביותר לתושבי שדרות, אשקלון ועוטף עזה זה 15 שנה", אמר בנט. "אנחנו בתקופה של אי-יציבות פוליטית, אבל היציבות הביטחונית חייבת להישמר. אני לא מציע לאויב לנסות לאתגר את זה".
4 צפייה בגלריה
ראש הממשלה נפתלי בנט בביקור בעוטף עזה
ראש הממשלה נפתלי בנט בביקור בעוטף עזה
בנט בעוטף עזה, הבוקר. "הדרום בשיא, זו תמונת הניצחון"
(צילום: חיים צח /לע"מ)
"הנורמל החדש בדרום זה שקט, ביטחון וחיים נורמליים", הוסיף בנט. "הדרום והאזור בשיא של ביקושים, משפחות חדשות ובתים חדשים שנבנים פה - זאת תמונת הניצחון האמיתית". בהערכת המצב שקיים בנט באוגדת עזה השתתפו מפקד פיקוד הדרום אליעזר טולדנו, מפקד אוגדת עזה תת-אלוף נמרוד אלוני ומפקדים נוספים.

בפגישתו עם ראש מועצת אשכול ותושבי המועצה אמר בנט כי הוא מאחל להם שהשקט והשגרה שחוו בשנה האחרונה יימשכו בשנים הבאות. ראש מועצת אשכול, גדי ירקוני, אמר כי "זכינו הבוקר לביקור מרתק וחשוב של ראש הממשלה נפתלי בנט, שתוכנן עוד לפני הודעתו על סיום תפקידו. בנט בחר להגיע אלינו כדי לפגוש את נציגי כלל הישובים ולשמוע מהם ישירות ובאופן בלתי אמצעי את הדברים שמעסיקים וחשובים לנו ביותר".
4 צפייה בגלריה
ראש הממשלה נפתלי בנט בביקורו בעוטף עזה
ראש הממשלה נפתלי בנט בביקורו בעוטף עזה
בנט עם התושבים וראש מועצת אשכול. רה"מ הורה לבחון את המיגון
4 צפייה בגלריה
ראש הממשלה נפתלי בנט בביקור בעוטף עזה
ראש הממשלה נפתלי בנט בביקור בעוטף עזה
(צילום: חיים צח /לע"מ)
הוא הוסיף: "לנציגי היישובים היה חשוב להודות לבנט על העשייה המקצועית, על השקט הביטחוני שזכינו לו ועל ההערכה לניסיון האמיתי של חברי הממשלה בהנהגתו לשתף פעולה ביניהם ולשנות את תרבות השיח הציבורי האלימה. עלה גם החשש מהפלונטר הפוליטי שמשתק את המדינה. העלינו בפניו את סוגיית הרפורמה בחקלאות, את היעדר המיגון בישובים שמעבר לשבעה ק"מ, הפיתוח הכלכלי ועוד". ירקוני ציין כי בנט הנחה את צוותו לבחון שוב לפני סיום תפקידו את סוגיית המיגון ביישובי עוטף עזה. בתום הביקור הוענקה לבנט תמונה של גן הילדים החדש שנפתח השנה בכרם שלום, לראשונה זה 40 שנה.
בצה"ל קבעו החודש כי השנה החולפת הייתה השקטה ביותר בעוטף עזה ביחס לשנים שהגיעו אחרי המבצעים הקודמים שלאחר ההתנתקות. לשנה הזו הצטרפו צעדים אזרחיים משמעותיים שהממשלה יזמה כלפי תושבי רצועת עזה. לפי נתוני צה"ל, בשנה האחרונה נורו מעזה 11 רקטות לעומת 57 בשנה שאחרי צוק איתן, 140 בשנה שלאחר עמוד ענן ו-297 לאחר עופרת יצוקה.
ביום שישי האחרון נורתה מרצועת עזה רקטה, לראשונה זה חודשיים. הרקטה יורטה, אבל הירי הוביל לאזעקה באשקלון, לראשונה מאז מבצע שומר החומות. בתגובה תקף צה"ל ברצועה סדנה לייצור רקטות, ובנוסף גם עמדת תצפית של חמאס מול נתיב העשרה. העמדה לא הושמדה ונותרה עומדת על פיגומיה, ופעילי חמאס כבר הספיקו לשפץ אותה.