המשטרה עצרה שני חשודים נוספים בחשד למעורבות בפיגוע הפלילי ברמלה לפני כשבועיים, שבו נרצחו הצעירה לין מוגרבי, דועאא אבו חלאוה, בתה בת ה-8 סילא אבו חלאוה ואחיינה בן ה-10 מוחמד אבו חלאוה. השניים, בן 17 וגבר בשנות ה-50 לחייו, הם קרובי משפחתו של החשוד בן ה-17 שנעצר בפרשה יום לאחר הפיצוץ.
2 צפייה בגלריה
דועאא אבו חלאוה, סילא אבו חלאוה , מוחמד אבו חלאוה ,לין מוגרבי
דועאא אבו חלאוה, סילא אבו חלאוה , מוחמד אבו חלאוה ,לין מוגרבי
הנרצחים בפיגוע הפלילי ברמלה
בהודעת המשטרה נמסר כי מעצרם של השניים הוארך עד השבוע הבא. יתר פרטי החקירה חוסים תחת צו איסור פרסום. מחר צפויה המשטרה לבקש את הארכת מעצרו השלישית של החשוד בן ה-17.
בפיגוע הפלילי נפצע אנושות גם בנה התינוק של לין, איסמעיל בן החודשיים, שמאבק על חייו מתנהל בבית החולים שמיר אסף הרופא. מצבו של התינוק מוגדר כעת "קשה ויציב".
2 צפייה בגלריה
זירת פיצוץ הרכב ברמלה
זירת פיצוץ הרכב ברמלה
זירת פיצוץ הרכב ברמלה
המפכ"ל דני לוי ברמלה, בבוקר שלאחר הפיגוע הפלילי
(צילום: מאיר תורג'מן, מיקי שמידט)

האירוע התרחש בדיוק בשעה 16:42, כשרימון הושלך מתחת לרכב שחנה על המדרכה בכניסה לחנות הבגדים ברחוב הרצל 90. החנות הפכה תוך שניות למלכודת אש, וארבעת הנרצחים חולצו ממנה מחוסרי הכרה. מותם נקבע בבית החולים.
לאחר הפיגוע הפלילי, לפנות בוקר, פשטו מאות שוטרים על מתחמים בשכונת ג'ואריש, בשכונת דהמש ובלוד, שם מתגוררות משפחות שלפי המודיעין המשטרתי מסוכסכות ביניהן בסכסוך דמים שגבה קורבנות רבים בשש השנים האחרונות.
כאמור, כיממה לאחר הפיגוע, עצרה המשטרה נער בן 17 בחשד להשלכת הרימון. כבר בשעות הבוקר שמו של הנער עלה כחשוד בהשלכת הרימון, וצוות הגיע לביתו אך הוא לא היה שם. עם זאת, תוך שעות הצליחו במשטרה לשים יד על החשוד המרכזי. החוקרים בימ"ר מרכז יודעים כי הנער השליך את הרימון, אולם הם יחקרו מי הגורם בסכסוך המשפחות העקוב מדם ברמלה הזמין את השלכת הרימון במרכז העיר.
זיאד אלבאז, עורך דינו של בן ה-17 שנעצר לפני שבועיים, מסר: "הקטין ממשיך לדבוק בגרסתו ומכחיש את החשדות נגדו". מחר יובא בן ה-17, החשוד בארבעה מעשי רצח ובניסיונות לרצח, לבית משפט לדיון בהארכת מעצר שלישית.