כטב"ם חיזבאללה פגע אתמול (רביעי) באתר בלון התצפית הגדול, "טל שמיים", ליד צומת גולני. כטב"ם נוסף ששוגר לעבר מרחב טבריה יורט. בתגובה לכך, חיל האוויר תקף בלבנון אתר לייצור דיוק רקטות וכלי טיס של חיזבאללה, ובצבא מגדירים זאת כ"תקיפה משמעותית".
1 צפייה בגלריה
בלון תצפית "טל שמיים"
בלון תצפית "טל שמיים"
אתר בלון התצפית "טל שמיים" נפגע מכטב"ם, צה"ל תקף בעומק לבנון. ארכיון
(צילום: Christopher Furlong/Getty Images)
רשת "אל-מיאדין", המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה כי נורו 14 טילים לאזורים שהותקפו בעומק לבנון, באזור בעלבכ. עוד דווח על תקיפה באזור העיירה א-נבי שית באל-בקאע שבעומק לבנון, כ-82 קילומטרים מהגבול עם ישראל. הדיווחים על התקיפה בעומק לבנון הגיעו במהלך הלילה, שעות ספורות אחרי נפילת הכטב"ם באזור טבריה. סוכנות הידיעות הלבנונית "יוניוז" דיווחה כי בוצעו יותר מ-10 תקיפות אוויריות באזור המזרחי של הרי הלבנון, ממזרח לבעלבכ.
מערכת "טל שמיים", שהאתר בו היא מוצבת נפגע, מיועדת לגילוי והתרעה של איומים מתקדמים בצפון הארץ. המערכת, שמורכבת בתוך בלון ענק, פותחה במשך שנים בשיתוף פעולה ישראלי ואמריקני, ונחשבת לאחת הגדולות מסוגה בעולם. המערכת פותחה במסגרת תוכנית משותפת של מנהלת "חומה" יחד עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים וכוללת תשתית אווירית שפותחה על-ידי חברת TCOM האמריקנית.
התעשייה האווירית פיתחה את מערכת המכ"ם שמספקת את היכולת המשלימה למערך הגילוי ולמערכות ההגנה האווירית של ישראל.
בתוך כך, נודע כי חוסיין איברהים מכי, קצין מודיעין בחיזבאללה, הוא המחבל הבכיר בארגון הטרור השיעי שחוסל בתקיפת הרכב שלשום ליד צור. חיסולו הביא למטח של כ-60 רקטות לצפון במהלך היממה החולפת.
במקביל מעדכנים בצה"ל כי חטיבת הקומנדו הצטרפה הלילה להתקפה של אוגדה 162 על מרחב רפיח, כחלק מאישורי התוכניות הראשוניות לפעולה. חטיבת הקומנדו מצטרפת לחטיבה 401 ולחטיבת גבעתי שפועלות מזה כשבוע בפאתיה המזרחיים של רפיח. במרחב הפעולה אותרו עד כה שמונה מנהרות לחימה.
היום בקבינט צה"ל יביא לאישור השרים את המשך התוכניות שגובשו בסוף השבוע על-ידי מפקדי הכוחות, בהן מספר אפשרויות בנושא רפיח.