לינץ' אכזרי מול המצלמות בלב תל אביב: היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז תל אביב במשטרה הודיעה הבוקר (שני) על פענוח רצח אזרח אריתריאה בדרום תל אביב בחודש שעבר. ארבעה אזרחי המדינה האפריקנית יואשמו בימים הקרובים במעשה. בתיעוד מהזירה נראים החשודים ברצח תוקפים באכזריות את הקורבן באמצעות גרזנים ומוטות ברזל.
תיעוד הרצח
(צילום: דוברות המשטרה )

הרצח אירע במהלך מהומות קשות שפרצו על-רקע עימותים ממושכים של אזרחי אריתריאה בין מתנגדי ותומכי המשטר בארצם. במהלך אחד העימותים ברחוב ההגנה נפצעו שבעה בני אדם בקטטה שלוותה בשימוש בסלעים, מוטות ברזל, גרזנים וסכינים. הקורבן, מתנגד המשטר בארצו שהוכה ברחוב תדהר, פונה במצב אנוש לבית החולים וולפסון בחולון, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.
חקירת הרצח הוטלה כאמור על היחידה המרכזית של מחוז תל אביב, ובפעולות חקירה מהירות אותרו ונעצרו ארבעת החשודים כבני 30. החוקרים הצליחו לגבש תשתית ראייתית נגד המעורבים, ואתמול הוגשה לבית המשפט הצהרת תובע על הכוונה להגיש נגדם כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים.
1 צפייה בגלריה
 תיעוד אירוע הרצח של נתין זר מאריתראה
 תיעוד אירוע הרצח של נתין זר מאריתראה
תיעוד הרצח
(צילום: דוברות המשטרה )
גורם במשטרת מחוז תל אביב אמר לאחר הרצח: "בכל זמן נתון יש מתח רב בין קבוצות מתנגדי המשטר למצדדי המשטר האריתיראי, וכל הוויכוח הזה נעשה כאן בתל אביב הרחק ממדינתם". הגורם ציין אז כי כי באופן קבוע יש התקהלויות של הקבוצות השונות. "מספיק שקבוצה אחת תזהה מישהו מהקבוצה השנייה, ובין רגע זה יכול להפוך לקטטה רבת משתתפים שבה משליכים אבנים, ברזלים ומכל הבא ליד אחד לעבר השני".
לפי הגורם במשטרת מחוז תל אביב, "המתח בין הקבוצות מבעבע כל הזמן מתחת לפני השטח, ובכל רגע יכול להתפתח לקטטה המונית של עשרות עד מאות משתתפים שבה יש פצועים רבים ואפילו הרוגים".