אחרי העימות סביב חוק הרבנים, גורמים בכירים בממשלה אומרים כי העימות בין יו"ר ש"ס אריה דרעי ליו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר סביב סוגיות ליבה מרכזיות עדיין רחוק מסיום. לאחרונה החל בן גביר להטיל וטו על יוזמות חקיקה חשובות של ש"ס, כאמצעי להפעלת לחץ לכניסה לקבינט המלחמה המצומצם.
בן גביר הבין בין השורות שמי שמטרפד את כניסתו לפורומים הרגישים הוא דרעי, שלא רואה בו דמות שיכולה לתרום לניהול המלחמה - אלא להיפך. לאחרונה העימות שהתנהל מתחת לרדאר עלה לראש סדר היום, לאחר שהשר בן גביר הודיע שישבש את עבודת הקואליציה עד שיוכנס לפורום הרגיש.
1 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
בן גביר ודרעי
(צילום: אלכס קולומויסקי)
היום נחשף ב-ynet כי במסגרת השיחות שהתקיימו עם בן גביר, העביר דרעי מסר חד-משמעי וביקש שבן גביר לא יקבל את הצ'ופר של כניסה לפורום ביטחוני רגיש ובעל משמעות, גם במחיר שחוק הרבנים לא יאושר בינתיים.
בן גביר זעם על הדברים והאשים את דרעי שוב בהסכמי אוסלו. עם או בלי קשר, הוא אמר - בזמן שנתניהו בביקור בארצות הברית - כי "אני הדרג המדיני, והדרג המדיני מתיר תפילת יהודים בהר הבית". בעקבות הדברים זעמו בש"ס, והשר משה ארבל אף עלה לנאום במליאה ותקף את בן גביר.
"חילול השם הגדול שנעשה לא יכול לעבור בשקט, אני מבקש להביע מחאה", אמר ארבל. "האיסור על העלייה להר הבית הוא עמדת כל גדולי ישראל לדורותיהם". אחר כך גם הרב הראשי, הרב יצחק יוסף, אמר דברים דומים - ושיבח את ארבל. גורמים בכירים בממשלה לא אופטימיים בשאלת היכולת לפתור את המשבר בין בן גביר ודרעי, שככל הנראה מזהה כי בן גביר גם מנסה לנגוס באלקטורט שלו.
בכל מקרה, האמירה על תפילות יהודים והניסיון להיכנס לקבינט המצומצם אינן הדרכים היחידות שבהן בן גביר אתגר את ראש הממשלה במהלך הביקור. במה שנראה כעוד צעד שעלול לסבך את נתניהו בביקורו בארה"ב, אמר בן גביר בריאיון לבלומברג כי הוא תומך בדונלד טראמפ לנשיאות ארה"ב, וציין שחזרתו לבית הלבן תגדיל את הסיכויים לנצח את שלוחיה של איראן ואת הרפובליקה האיסלאמית עצמה.
"אני מאמין שעם טראמפ, ישראל תקבל את הגיבוי לפעול נגד איראן", אמר בן גביר - יממה לפני פגישותיו של ראש הממשלה עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ועם סגניתו קמלה האריס, שצפויה להתמודד מול טראמפ בבחירות לנשיאות. "עם טראמפ יהיה ברור יותר שאויבים צריכים להיות מובסים", הוסיף בן גביר.