שניר דן, בן דודה של כרמל גת, שאל את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר - שהגיע לריאיון בוועידת השלטון המקומי מוני אקספו בתל אביב - מה עשה היום למען שחרור קרובתו החטופה. "צריך לעצור להם את הדלק", השיב לו בן גביר, וכשנשאל איך בדיוק זה יעזור - תקף: "צא מהדעות השמאלניות שלך, תפסיק להיות שמאלן".
בן הדוד ההמום השיב: "מה הקשר שמאלני? זה מה שיש לך בראש? רק שמאלני? על זה אתה נאבק?".
"תפסיק להיות שמאלן"

הריאיון של בן גביר - וההפרעות
(באדיבות MuniExpo)

בוועידה עצמה בן גביר - שמתנגד לשחרור החטופים באמצעות עסקה עם חמאס - טען כי אם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט היו מקשיבים לו, "יכול להיות שה-7 באוקטובר היה אחרת". לדבריו, "את עזה צריך לכבוש. גם עם חיזבאללה צריך להילחם, כי אין ברירה. השלנו את עצמנו מספיק עם הסכמי שלום והתנתקות, רק עם מלחמה אפשר לנצח אותם. אנחנו עדיין לא עושים את הכל. אנחנו צריכים לעצור להם את הדלק".
במהלך הוועידה האולם היה ריק באופן יחסי, והאנשים שנכחו בקהל קראו קריאות ביניים לעבר השר. בין השאר קראו לעברו "עבריין, פחדן, הבטחת ביטחון - הבאת חורבן", וגם "החזרם אותנו ל-1948".
בינתיים, סיעת עוצמה יהודית חזרה בה מהחלטתה לא להצביע עם הקואליציה עד לחשיפת טיוטת ההצעה הישראלית לעסקה שעליה דיבר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בסוף השבוע שעבר. "לאור מה שמסתמן כדחיית העסקה המופקרת מצד חמאס ועזיבתו הצפויה של גנץ את הממשלה, עוצמה יהודית תמשיך להצביע עם הקואליציה כמקובל כל עוד אין עסקה מופקרת על הפרק. אנו קוראים להמשיך ולהגביר את הלחץ הצבאי - שהוכח שוב ככלי האפקטיבי היחיד להשבת חטופינו ללא כניעה", נמסר.