בית הדין האזורי לעבודה בירושלים פסק ביום ראשון כי משרד ראש הממשלה ישלם פיצויים בסך כולל של כ-900 אלף שקלים לשלושה עובדים לשעבר במעון ראש הממשלה. הפיצויים ניתנים בעקבות תביעות על הפרת זכויות, התעמרות ואי-תשלום עבור שעות נוספות ועבודה בשבתות ובחגים.
2 צפייה בגלריה
המצור הוסר מבלפור
המצור הוסר מבלפור
מעון רה"מ בבלפור
2 צפייה בגלריה
טקס פתיחת הקו האדום של הרכבת הקלה
טקס פתיחת הקו האדום של הרכבת הקלה
בני הזוג נתניהו. תלונות על התעמרות והתנכלות
(צילום: רויטרס/Amir Cohen)
שניים מהתובעים - אהרון נאור ויאיר יצחקי - עבדו במעון רה"מ בשנים 2015 עד 2021. התובע השלישי, יוסף ג'ו קורסון, שף המעון, עבד שם בשנים 2020-2015. בית הדין בראשות השופטת שרה ברוינר ישרזדה, קבע את הפיצויים הבאים: יוסף קורסון יקבל 380 אלף שקלים, יאיר יצחקי יקבל 265 אלף שקלים ואהרון נאור יקבל 250 אלף שקלים.
כפי שפורסם ב"הארץ", נאור ויצחקי טענו להתעמרות קשה והתנכלות מצד הממונים, עד כדי כך שהפכו ל"עבדים מודרניים". נאור אף סיפר כי נדרש פעמים רבות לנסוע לביתה הפרטי של משפחת נתניהו בקיסריה, להעביר מזון ולבצע עבודות גינון וניקיון בבריכה, בניגוד לנהלים. יצחקי, שהגיש שני מכתבי התפטרות אך שוכנע להישאר, הצטרף לתביעה וציין שהמקרים שתיאר הם רק קצה הקרחון בשל הסכמי סודיות שעליהם חתמו.
שף המעון לשעבר טען כי נדרש לבשל לאירועים פרטיים שאירחו בני משפחת נתניהו במעון, וכי הורשה לסיים את המשמרות רק לאחר אישורה של רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו. הוא טען בנוסף כי עבד שישה ימים בשבוע ללא תוספת תשלום על שעות נוספות ועבודה בשבתות וחגים. הוא סיפר על עומס עבודה עצום, ותיאר את סדר היום במעון, שבו היה צריך להגיש ארוחות לכל בני המשפחה ולפנות את הכלים המלוכלכים על פי דרישתם.
המדינה טענה כי התביעה הוגשה בחוסר תום לב, משום שהתובעים חתמו על מסמכים לפיהם חוק שעות עבודה ומנוחה אינו חל עליהם, והדגישה כי החוק אינו חל על משרות אמון.