כתב "איראן אינטרנשיונל" בבסיס כיפת ברזל

מתיחות ימית

ספינת מלחמה של הצי האיראני חטפה שני רובוטים ימיים של הצי החמישי של ארה"ב, ושחררה אותם עם הגעת ספינת מלחמה אמריקנית. המצלמות שהוצבו על הרובוטים נעלמו, לא ברור אם נלקחו על ידי האיראנים או שנפלו למים. במקביל, איראן הודיעה כי ציידה עשרות ערים במערכות הגנה, כדי לסכל אפשרות של מתקפה "מצד מדינה זרה".

פרסית בבסיס כיפת ברזל

על רקע האיומים ההדדיים, והניסיון לחזרה להסכם הגרעין, אישר צה"ל לכתב ערוץ האופוזיציה האיראני "איראן אינטרנשיונל" להיכנס לבסיס ולשוחח עם הלוחמים. "כיפת ברזל היא רק חלק ממערך ההגנה", אמר לו מפקד הסוללה.
תיעוד: האיראנים משחררים את הרובוט הימי שנחטף בים האדום
(צילום: רויטרס)

הסכם הגרעין מתרחק

על רקע הדיווחים על התרחקות בין ארה"ב לאיראן במגעים לחזרה להסכם, אמרה דוברת הבית הלבן כי "אסור שהדבר יהיה תנאי" הנוגע להפסקת חקירות סבא"א. בינתיים הוגשה תגובה חדשה לנציבות האירופית, ובמערב יש מי שסבורים: "האיראנים רוצים להרוג את ההסכם, או לפחות לא להגיע לחתימה עליו".

תיעוד נזקי התקיפות האחרונות בסוריה

צילומי לוויין חדשים, שפורסמו אתמול, חשפו כי מסלול הנחיתה בנמל התעופה הבינלאומי בחלב, שניזוק בתקיפה ביום רביעי שמיוחסת לישראל, כבר תוקן - מה שאומר שהתקיפה לא נועדה להשבית את המסלול לאורך זמן. באזור מסיאף שבמערב סוריה, שם על פי הדיווחים הושמד מחסן טילים איראני, נראה הרס רב מאוד.
4 צפייה בגלריה
תקיפה בחלב  סוריה, דוח מודיעין של חברת אימג'סאט אינטרנשיונל
תקיפה בחלב  סוריה, דוח מודיעין של חברת אימג'סאט אינטרנשיונל
תקיפה בחלב סוריה, דוח מודיעין של חברת אימג'סאט אינטרנשיונל
(צילום: ImageSat International - ISI)
4 צפייה בגלריה
ספינת חיל הים הטורקי בנמל חיפה
ספינת חיל הים הטורקי בנמל חיפה
ספינת חיל הים הטורקי בנמל חיפה
(צילום: ורהפטיג ונציאן)

לראשונה זה שנים: ספינת מלחמה טורקית - בישראל

משחתת טורקית עגנה בנמל חיפה לראשונה זה יותר מעשור, כשברקע ההתחממות ביחסים בין אנקרה לירושלים. היא תשהה בנמל כמה ימים במסגרת תרגיל נאט"ו, אבל לא צפויה להשתתף באימונים משותפים בישראל. בגלל בעיות בדרכונים, חלק מהמלחים הטורקים נאלצו להישאר על הספינה, ולא נכנסו לנמל.

היועמ"שית תכנס התייעצות על הטענות נגד ליברמן

גלי בהרב-מיארה תיפגש בשבוע הקרוב עם גורמים משפטיים ואנשי אגף החקירות במשטרה, בעקבות הטענות לפיהן שר האוצר רצה לחסל את ניצב בדימוס סנדו מזור. עם זאת, סביר להניח שלא תיפתח חקירה בשל היעדר ראיות, חוק ההתיישנות ופרסום ההאשמות בעיצומה של מערכת בחירות.
פיזור המסיבה על ידי השוטרים והירי באוויר
( צילום: מתוך הרשתות החברתיות, טיקטוק, שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

אבנים וכיסאות במסיבת טבע, שוטר תועד יורה באוויר

תיעוד חריג ממסיבת טבע ליד הכינרת: שוטרים שהגיעו לפיזור המסיבה הותקפו, ועצרו 4 צעירים. שוטר ירה באוויר, במשטרה הסבירו: "הוא היה בסכנת חיים". מארגני המסיבה, שבה אותרו חלק מהמשתתפים כשהם שתויים ומסוממים, צפויים להיקנס באלפי שקלים.

נער על אופניים חשמליים דרס בת 4 בנמל ת"א, וברח

הנער, בן 16, נעצר ליד ביתו כיממה לאחר שפגע בילדה, שפונתה לבית חולים עם שבר בלסת. מצבה קל. אביה סיפר ל-ynet: "הוא נכנס לה בפרצוף וצעק 'אין לי ברקסים'. התרברב שהוא לא יכול לעצור, נפל וברח. סנטימטר הצדה, והוא יכול היה לקחת אותה".
הלוויית גורבצ'וב
(צילום: רויטרס)

מלחמת הגז מול רוסיה מחריפה

באירופה קראו לרוסיה לכבד את החוזים והאשימו אותה במלחמה כלכלית, לאחר שנעצר לחלוטין זרם הגז לגרמניה דרך הצינור "נורד סטרים 1". ברוסיה טענו: זיהינו דליפה. אזרחים במוסקבה עמדו בתור כדי לחלוף ליד ארון מנהיג ברה"מ האחרון, מיכאל גורבצ'וב: "הוא נתן לנו חירות. בימים כאלה - זה אומר משהו שכל כך הרבה הגיעו". פוטין נעדר מההלוויה.
הטייס חג באוויר במיסיסיפי

החללית לירח שוב נשארה על הקרקע

לאחר דחייה בעקבות תקלה, משימת ארטמיס 1 של נאס"א נדחתה פעם נוספת - אחרי שזוהתה דליפה בעת הניסיון להעברת דלק לרקטה. החללית אוריון ובה שלוש בובות - אחת מהן ישראלית - תישאר בינתיים על כדור הארץ.

גנב מטוס קל ואיים להתרסק בסניף "וולמארט"

טייס גנב מטוס קל ואיים להתרסק בסניף של רשת "וולמארט" בעיר טופלו שבמיסיסיפי. הסניף פונה, ואחרי חמש שעות באוויר הוא נחת בשלום.

ליאל עבדה הבקיע פעמיים בדרבי של גלזגו

כוכב נבחרת ישראל בכדורגל ליאל עבדה המשיך בכושרו הנפלא כשכבש צמד בניצחון 0:4 של סלטיק על גלזגו ריינג'רס בליגה הסקוטית.
4 צפייה בגלריה
עבדה חוגג
עבדה חוגג
עבדה חוגג
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
סרינה נפרדת
סרינה נפרדת
סרינה נפרדת
(רויטרס)

המשחק האחרון? סרינה וויליאמס הפסידה בארה"ב

סרינה וויליאמס, הטניסאית הגדולה בהיסטוריה, הודחה מאליפות ארצות הברית הפתוחה - לאחר שעוד לפני כן רמזה כי זה יהיה כנראה הטורניר האחרון שלה. היא פרצה בבכי בסיום ואמרה: "אלו דמעות של אושר".

זוכת האוסקר ג'יין פונדה הודיעה: חליתי בסרטן

השחקנית ג'יין פונדה סיפרה כי אובחנה עם לימפומה שאינה הודג'קין והוסיפה שהתחילה טיפולי כימותרפיה והיא בטוחה בסיכוייה להחלים. בפוסט שפרסמה על המחלה הדגישה שבכוונתה להמשיך בפעילות החברתית והפוליטית שלה ואמרה: "יש יותר מדי אנשים שאין להם גישה לשירותי הבריאות שאני מקבלת, וזה לא צודק".