דונלד טראמפ אמר כי הוא יהיה מוכן לדון עם איראן על נוסח חדש להסכם הגרעין, שארה"ב פרשה ממנו כשהיה נשיא. בשיחה עם כתבים בניו יורק טראמפ לא פירט מה ירצה שיהיה כלול בהסכם שכזה, אך אמר כי השיחות הכרחיות לאור הסכנה שאיראן תשיג נשק גרעיני.
"בוודאי, אני אעשה את זה", אמר הנשיא לשעבר כשנשאל אם יעשה הסכם עם איראן במידה ויחזור לבית הלבן. "אנחנו חייבים לעשות הסכם עם איראן, בגלל שההשלכות בלתי אפשריות. אנחנו חייבים לעשות הסכם".
2 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ בנאום בועידה השנתית של ארגון  IAC בוושינגטון
דונלד טראמפ בנאום בועידה השנתית של ארגון  IAC בוושינגטון
"חייבים לעשות הסכם עם איראן"
( צילום: Kevin Dietsch/Getty Images)
דבריו של טראמפ, על רקע המרוץ הצמוד מול קמלה האריס בבחירות, ראויים לציון לאור העוינות שגילה כלפי טהרן – גם כנשיא וגם בקמפיין הבחירות. בקמפיין טראמפ אמרו השבוע כי גורמי מודיעין בארה"ב מסרו לטראמפ שאיראן מתכננת להתנקש בחייו. באתר פוליטיקו נכתב כי נראה שדברי של טראמפ נועדו להרגיע את המתיחות מול המשטר האיראני.
טראמפ אמר כי אם היה נבחר לנשיא בבחירות 2020, הוא היה מוכן להגיע להסכם עם איראן תוך שבוע אחרי הבחירות. "איראן הייתה עושה איתנו הסכם, זה היה הסכם גדול עבורם. הדבר היחיד הוא שאסור שיהיה להם נשק גרעיני", הדגיש.
שר החוץ האיראני עבאס ארקצ'י, שהגיע עם הנשיא מסעוד פזשכיאן לכינוס העצרת השנתית של האו"ם בניו יורק, אמר השבוע כי טהרן מוכנה לחדש את שיחות הגרעין. לדבריו איראן מוכנה לחדש את השיחות "אם הצדדים האחרים מוכנים" לעשות זאת גם כן.
2 צפייה בגלריה
נשיא איראן מסעוד פזשכיאן
נשיא איראן מסעוד פזשכיאן
נשיא איראן נואם באו"ם
(צילום: AP Photo/Pamela Smith)
הסכם הגרעין שנחתם בין איראן למעצמות ב-2015 קרס בעקבות ההחלטה של טראמפ לפרוש מההסכם, ולהחזיר את הסנקציות נגד איראן. מאז הפרה איראן סעיפים רבים בהסכם.
נשיא איראן הדגיש השבוע בנאומו באו"ם שטהרן מוכנה לשתף פעולה עם המעצמות כדי להציל את ההסכם. פזשכיאן אמר בנאומו שהסנקציות נגד הרפובליקה האיסלאמית "לא אנושיות", ופוגעות באיראנים מן השורה.