6 צפייה בגלריה
זירת הירי בג'מיל אבו חוסין בבאקה אל-גרבייה
זירת הירי בג'מיל אבו חוסין בבאקה אל-גרבייה
זירת הירי בבאקה אל-גרבייה, הלילה
(צילום: דוברות המשטרה)
ג'מיל אבו חוסין בן ה-25 מבאקה אל-גרבייה נורה למוות אתמול בלילה (חמישי) בעסק שלו בעיר, באותו מקום שבו לפני כשנתיים נרצח אחיו אמיר. היורים נמלטו מהמקום ברכב והמשטרה פתחה בחקירת האירוע שהרקע לו עדיין לא ברור. צוות מד"א טיפל באבו חוסין בזירה ופינה אותו לבית החולים הלל יפה בחדרה תוך ביצוע פעולות החייאה, אך נאלץ לקבוע את מותו בדרך.
מהמשטרה נמסר כי "שוטרי תחנת באקה אל-גרבייה פתחו בסריקות אחר מבצעי העבירה, לצד איסוף ממצאים בזירה על ידי חוקרי המז"פ במסגרת חקירה שנפתחה". מחקירה ראשונית עולה כי המתנקשים הגיעו לזירה ברכב שלא נשא לוחיות רישוי. אחד מהם ירד מהרכב, פתח את דלת בית העסק ואז ירה מטווח אפס לעברו של הקורבן.
כמה שעות לפני הירי בבאקה אל-גרבייה, נורה בבית עסק באום אל פחם צעיר כבן 20 תושב העיר. צוות מד"א טיפל בו ופינה אותו לבית החולים העמק בעפולה במצב קשה. המשטרה פתחה בחקירת הירי.
6 צפייה בגלריה
ג'מיל אבו חוסין
ג'מיל אבו חוסין
ג'מיל אבו חוסין. בן המשפחה השמיני שנורה למוות ב-3 השנים האחרונות
6 צפייה בגלריה
רצח האישה בבאקה אל גרבייה
רצח האישה בבאקה אל גרבייה
עאידה אבו חוסין וזירת הרצח שלה. גם היא נורתה למוות בבאקה אל-גרביה
6 צפייה בגלריה
שאפע וסלאח אבו חוסין
שאפע וסלאח אבו חוסין
האחים שאפע וסלאח אבו חוסין. נרצחו חצי שנה אחרי אימם
חוץ מאחיו של ג'מיל, עוד שישה מקרובי משפחתו נרצחו בשלוש השנים האחרונות. תחילה, נורה למוות בספטמבר 2019 מוחמד אבו חוסין בן ה-25 שישב יחד עם קרוב משפחתו שאפע אבו חוסין בבית בשלבי בנייה בבאקה אל-גרבייה. אדם חמוש הגיע למקום, ירה בהם ונמלט. בחודשים שלפני הרצח, הציתו פעמיים את רכבו של שאפע שנפצע באורח קשה בירי, והשוטרים העריכו כי היורה התכוון לחסל אותו.
כשנה לאחר מכן, נרצחה ביריות עאידה אבו חוסין בת ה-47 ברחוב בבאקה אל-גרבייה, וכחצי שנה אחרי נרצחו שני בניה שאפע וסלאח ביריות לעבר רכב שבו נסעו בעיר טול כרם שברשות הפלסטינית. שאפע, שסומן כיעד באותה התקופה, כאמור כבר נורה ונפצע באורח קשה כשנה וחצי לפני כן. לאור האיומים על משפחתם, עברו האחים להתגורר באחד היישובים במשולש. בהמשך, עברו להתגורר בטול כרם בניסיון להתרחק מהסכנה עוד יותר.
6 צפייה בגלריה
אמיר אבו חוסיין שנרצח בבאקה אל-גרבייה
אמיר אבו חוסיין שנרצח בבאקה אל-גרבייה
האח אמיר. נרצח לפני כשנתיים בעסק של ג'מיל שנורה אתמול למוות
6 צפייה בגלריה
אחמד ומוחמד שרקיה
אחמד ומוחמד שרקיה
אחמד ומוחמד שרקיה. נורו בזמן שנסעו מאחורי אמבולנס שפינה את אמיר לבית החולים
זירת הירי באחמד ומוחמד שרקייה
(צילום: שמיר אלבז, רענן בן צור)

האח אמיר נרצח כאמור באותו עסק שבו נורה אתמול ג'מיל, ודודיו האחים אחמד ומוחמד שרקייה נורו למוות ברכבם סמוך לצומת יער חדרה עם כביש 4, בזמן שנסעו מאחורי אמבולנס שפינה את אמיר לבית החולים הלל יפה בחדרה. צוות מד"א קבע את מותם של האחים זמן קצר לפני ההגעה לבית החולים, וכעבור כמה שעות נקבע מותו של אמיר.
ג'מיל הוא הנרצח ה-111 בחברה הערבית ב-2022. מדובר בירידה ביחס לשנה שעברה, אך הנתון עדיין גבוה משמעותית משיעור הנרצחים בחברה היהודית. רק בשבוע שעבר נרצחו שבעה בני אדם, בהם פארס הייב בן השנתיים בלבד, שנורה למוות יחד עם אביו ולעיני אחיו הקטן. בשישי הקודם נרצח מוסא אלאעסם (27) מתל שבע, כשנורה בעת שישב עם חבריו בקמפינג בחניון רעים שבעוטף עזה. לפי החשד, הרקע לרצח הוא סכסוך מלפני שנים עם משפחה אחרת, שהתחיל בגלל ויכוח בין שני נהגים בכביש. כמה ימים לפני כן נרצח ביריות אמיר אל-זיאדנה מרהט, לפי החשד על-ידי בן משפחתו, כשהרקע למעשה - לטענת תושבים - הוא "סכסוך על רכב".