ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד הערב (יום ראשון) לשר לשעבר דוד לוי, וכינה אותו "משרת ציבור מסור במשך עשרות שנים". לדברי נתניהו, "לא תמיד הסכמנו על הכל, אבל תמיד הערכתי את תודעת השליחות שלו". ראש הממשלה אמר כי "דוד, יליד מרוקו, סלל את דרכו בחיים בעשר אצבעותיו. במישור המקומי הוא תרם להתפתחות העיר בית שאן, ונעשה סמל לצמיחת ערי הפיתוח בפריפריה.
"במישור הלאומי הוא הטביע חותם אישי על החיים הפוליטיים, תוך שהוא דואג לאוכלוסיות חלשות שידעו מצוקה. כשר החוץ וכסגן ראש הממשלה סייע דוד לכינון קשרים דיפלומטיים עם מדינות שנמנעו מלעשות זאת בשנות 'המלחמה הקרה'. ביקוריו בבירות תבל התאפיינו בזקיפות-קומה על היותו נציג נאמן של מדינת ישראל. אני ורעייתי שרה מוסרים את מלוא תנחומינו למשפחת לוי הענפה, מתוך ידיעה שזכרו של דוד היקר יוסיף להיות נצור בלב עמנו לאורך שנים ודורות".
משפחה וחברים של דוד לוי ז"ל לאחר פטירתו
(צילום: ישראל מושקוביץ)

עשרות בני משפחה ותושבי בית שאן הגיעו הערב לביתו של לוי ז"ל. בנו, משה לוי, אמר בדמעות מחוץ לבית כי "זה יום קשה. אבא שלנו היה מלך, מטובי הארץ, מטובי בניה". הבן אשכול לוי התקשה גם הוא לדבר, והוסיף כי "כל החיים שלו אבא דאג לכל בן אדם. לא היה אכפת לו מי הוא, מה הוא ולמי הוא הצביע. מנהיג, הוא עיצב דרך". הלווייתו של לוי תתקיים מחר בשעה 17:30 בבית העלמין החדש בבית שאן.
נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד גם הוא ללוי, שהלך לעולמו בגיל 86. "סיפור חייו הנער שעלה ממרוקו הישר אל המעברה, ומשם פילס את דרכו אל עמדות ההנהגה הבכירות במדינה - הוא ביטוי מרשים למנהיגות חברתית אמיתית ומעוררת השראה, המשקפת את פניה היפים של הישראליות", אמר.
הרצוג הוסיף כי "אנו נפרדים היום בצער רב מלוחם חברתי במלוא רמ״ח איבריו, ששפתו העשירה והייחודית היתה קול מובהק לעיירות הפיתוח ולפריפריה במשך עשרות שנים - בכנסת, בהסתדרות ובממשלה. דוד לוי ייזכר בקורותיה של ישראל כסמל של ממלכתיות ועשייה חברתית פורצת דרך אשר הותירו חותם אמיתי על החברה והמדינה. הייתה לי הזכות לעבוד איתו וללמוד מתבונתו וניסיונו".
1 צפייה בגלריה
דוד לוי בביתו לאחר קבלת ההודעה על הזכייה בפרס ישראל, לפני חמש שנים
דוד לוי בביתו לאחר קבלת ההודעה על הזכייה בפרס ישראל, לפני חמש שנים
דוד לוי בביתו לאחר קבלת ההודעה על הזכייה בפרס ישראל. ארכיון
(צילום: אפי שריר)
לוי ז"ל היה חבר כנסת מטעם הליכוד וכיהן כ-20 שנה כשר בממשלות שונות. לוי התגורר בבית שאן, והותיר אחריו אישה, 12 ילדים, יותר מ-40 נכדים ועשרות נינים. ראש העיר בית שאן, נועם ג'ומעה, ספד: "הלך מאיתנו היום אחד מגדולי האומה, מי שקודם כל היה דוגמא והגשמת חלום עבור כל ילד ומבוגר שצמח וגדל בבית שאן החל משנות ה-70 ועד היום ומי שפרץ דרך עבור רבים כל כך בישראל. בזכותו המדינה הפכה שוויונית יותר עבור אזרחיה, ולא משנה מהו מוצאם והיכן הם גרים".
יו״ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, ספד כי ״דוד לוי היה מנהיג נחוש ופטריוט ציוני וישראלי שפרץ דרך עבור רבים. בדרכו החכמה והמחברת, הוא נתן פה לקולות מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית של ישראל. ‏הוא יישאר בליבנו תמיד כסמל לגאווה בכל חלקי החברה הישראלית". יו״ר "הימין הממלכתי", ח״כ גדעון סער, ספד: "לוי, מגדולי מנהיגי ישראל, היה איש העם שפילס את דרכו להנהגת המדינה. סמל ומושא לאהבה והזדהות של רבים בעם. איש של ערכים, חכם ושקול. נואם בחסד ואיש מעשה ששינה את מפת ארצנו. זכיתי להכירו ולעבוד עימו. אהבתי אותו. יהי זכרו ברוך״.
לוי לאחר זכייתו בפרס מפעל חיים
(אביהו שפירא)

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש העיר מודיעין מכבים- רעות, ספד גם הוא: "היו לי הרבה שעות עם דוד, קרוב משפחתי שלמדתי ממנו המון. הוא גר בשכנות עם הוריי, ובתור ילדים הערצנו אותו. הוא היה פורץ דרך אמיתי, עולה חדש שעשה את כל הדרך הארוכה מבית שאן מעבודה בבניין ועד לפסגת משרד החוץ. הוא היה אדם ממלכתי שתרם תרומה גדולה למדינה".
יו"ר הכנסת אמיר אוחנה מסר כי ״קיבלתי בצער רב את הידיעה על פטירתו של דוד לוי. אהבתי אותו בכל ליבי. דוד היה התגשמותו של החלום הציוני: הנער שעלה מרבאט, בירת מרוקו, ובעשר אצבעותיו בנה בית, משפחה וקריירה בארץ החדשה-ישנה, שהביאו אותו לפסגות שאליהן מעטים העפילו. במתינות, בשיקול דעת, בדרך ארץ ובכבוד הפך למנהיג ציבור, חבר הכנסת ושר בממשלה ומוביל מדיניות, שייזכר בהיסטוריה של מדינת ישראל כתפארתה של החברה".
שר המשפטים יריב לוין ספד גם הוא: "זוהי אבדה ענקית למדינת ישראל ולכלל אזרחי ישראל. דוד היה מנהיג יוצא דופן, בעל חזון, ואדם פורץ דרך, אשר שינה במו ידיו את פניה של המדינה ואת חייהם של מיליוני אזרחים. לצד עשייתו החברתית הענפה, דוד היה מדינאי, אשר לזכותו נזקפים הישגים דיפלומטיים יוצאי דופן, ובהם כינון היחסים הדיפלומטיים עם סין. מנהיגותו, אישיותו החמה וליבו הטוב של דוד יחסרו מאוד, לי באופן אישי, ולעם ישראל כולו".