בשורה לישראלים שמתכננים לבקר בסרי לנקה: החל מ-1 באוקטובר, מדינת האי בדרום האוקיינוס ההודי תעניק פטור מוויזה לאזרחיהן של 35 מדינות - ובהן ישראל, בריטניה, ארה"ב, יפן ואוסטרליה. כך הודיע שר החוץ של סרי לנקה, עלי סברי. רק לפני ארבעה ימים פרסם משרד החוץ אזהרת מסע למדינה.
2 צפייה בגלריה
העיר קולומבו
העיר קולומבו
עיר הבירה קולומבו
(צילום: shutterstock)
הסיבה להרחבת הפטור מוויזה היא ניסיון של סרי לנקה להחזיר את התיירות למדינה, שנפגעה קשות מאז מגפת הקורונה. בשנת 2019 ביקרו בסרי לנקה 1.91 מיליון תיירים, ובשנת 2018 ביקרו בה 2.3 מיליון. בשנות המגפה ואחריהן, מספרי התיירים צנחו. בשנת 2023 ביקרו במדינה 1.48 מיליון איש, ומאז ראשית השנה ביקרו בה 1.3 מיליון. שר החוץ של סרי לנקה אמר כי ארצו מקווה לחזור לרמה שלפני המגפה.
לעומת זאת, מספר התיירים הישראלים שמגיעים למדינה נמצא בעלייה דרמטית. אם בשנת 2020 ביקרו בסרי לנקה 3,556 ישראלים, בשנת 2021 המספר צנח ל-1,724. בשנת 2022 המספר גדל ל-9,326 ובשנת 2023 זינק ל-19,517. מחודש ינואר ועד יולי 2023, ביקרו בסרי לנקה 14,125 ישראלים.
עד עתה ישראלים קיבלו אשרות למדינה באופן מקוון או בהגעה לשדה התעופה (on arrival). לפני מספר שבועות (לפי צו מניעה - א"א) נעצר כל ההליך המקוון. בשל בעיות טכניות, ניתן לקבל אשרות בשגרירויות סרי לנקה או בשדות התעופה.
2 צפייה בגלריה
חוף הים באהנגמה שבדרום סרי לנקה
חוף הים באהנגמה שבדרום סרי לנקה
חביבה במיוחד על גולשים. חוף הים באהנגמה שבדרום סרי לנקה
(צילום: shutterstock)
ביום שלישי, כאמור, עדכן חדר המצב במשרד החוץ אזהרת מסע לסרי לנקה: "בעקבות מלחמת 'חרבות ברזל' אנו עדים לעלייה בקריאות ברשתות החברתיות ואף בהטרדות מכוונות כנגד ישראלים באזור ארוגם ביי, שלחופה המזרחי של סרי לנקה. לאור האמור, משרד החוץ ממליץ לאזרחים ישראלים לשקול הגעתם לארוגם ביי בעת הזו, ולאלה השוהים במקום להצניע סממנים ישראליים ויהודיים ולהתרחק מהתקהלויות".
מבדיקה ש-ynet ערך, ישראלים לא ממהרים לבטל את תוכניותיהם להגיע לאי, שחביב במיוחד בקרב גולשים. גם בקרב ספקיות תיירות המשווקות את היעד וגם בחברות תעופה (בעיקר דרך קונקשיין באיחוד האמירויות) אין ביטולים.