קמפיין הישראלים שחולצו מחו"ל ע"י משרד החוץ

חילופי תפקידים: בקמפיין חדש בשם "מעל ומעבר לים" שעלה היום (ד') לרשת מככבים ישראלים שחולצו בעבר מחו"ל על ידי המערך הדיפלומטי, וכעת מביעים תמיכה במאבקם של עובדי משרד החוץ להטבת תנאי העסקתם.
אחרי שלעגו לשר החוץ יאיר לפיד בסדרת סרטונים, בוועד העובדים של המשרד פרסמו את הסרטונים הראשונים שבהם נראים יפה יששכר, אמה של נעמה יששכר שנעצרה ברוסיה לאחר שנמצאו סמים בתיקה, וג'ונתן מיילס – מוביל פעילות "שבת אחים" להצלת ילדים מסוריה ועיראק. בסרטונים הם מספרים על העזרה שקיבלו מעובדי משרד החוץ ועל מסירותם. בהמשך ייחשפו דמויות נוספות שעלו לכותרות כאשר נקלעו לתסבוכות במדינות שונות בעולם וחולצו על ידי המשרד.
2 צפייה בגלריה
נעמה יששכר עולה על המטוס חזרה לישראל לאחר שחרורה מהכלא ברוסיה
נעמה יששכר עולה על המטוס חזרה לישראל לאחר שחרורה מהכלא ברוסיה
יפה ונעמה יששכר לאחר השחרור מהכלא ברוסיה
(צילום: MCT)
2 צפייה בגלריה
עובדי משרד החוץ הפיקו סדרת רשת סאטירית על שר החוץ יאיר לפיד
עובדי משרד החוץ הפיקו סדרת רשת סאטירית על שר החוץ יאיר לפיד
מאבק עובדי משרד החוץ
(צילום: ועד משרד החוץ)
"זו הזדמנות חשובה להראות את המחויבות, המסירות והשליחות שמכוחן פועלים העובדים למען הציבור הישראלי", אמרו בוועד. "עובדים אלו עומדים היום בפני שוקת שבורה. פוגעים באופן קשה בתנאי העסקתם, לא מכבדים הסכמי עבודה שנחתמו מולם, דורשים מהם לעבוד בכוננות ולא משלמים להם על שעות נוספות".
השבוע, לאחר נתק ממושך של חודשים, התקיימה פגישה בין מנכ"ל משרד החוץ, אלון אושפיז, לבין ועד העובדים. לפי שעה לא נמסרו לעובדים בשורות משמעותיות על משא ומתן לפתרון המצוקות הרבות. "למרות שרצינו מאוד להימנע מכך, לא תהיה לנו ברירה אלא להחריף את הצעדים הארגוניים, כפי שהתרענו בפני כלל הגורמים הרלוונטיים לפתרון הסכסוך", טען אושפיז.