זדורוב מגיע לביתו בקצרין, אתמול
(צילום: עידו ארז)

כיממה לאחר שזוכה במשפטו החוזר, יצא הבוקר (שישי) רומן זדורוב ביחד עם אשתו אולגה ושני ילדיהם לבילוי משפחתי ראשון זה 16 שנה, הרחק מכבלי האיזוק האלקטרוני שהוסר ממנו אתמול אחר הצהריים. בני המשפחה שמתרגלים שגרה חדשה, יצאו לטייל, ביקרו במרכז 'מייבייבי' בירכא ושיחקו במכונות משחק.
"היה יום היה גדול אתמול, אנחנו מאושרים ושמחים שהאמת יצאה לאור", אמרה אולגה. "רומן סוף סוף בן אדם חופשי וזכאי".
1 צפייה בגלריה
רומן זדורוב עם משפחתו בגליל
רומן זדורוב עם משפחתו בגליל
רומן זדורוב עם משפחתו בגליל
אתמול אירחה המשפחה לארוחת ערב בביתה את סנגורו של זדורוב, עו"ד ירום הלוי, שליווה אותו בהתנדבות בשבע השנים האחרונות. בתיעוד שפורסם אמש נראים בני המשפחה, חבריהם והלוי סועדים כשהם מחייכים, צוחקים ומאושרים.
"בזכות האדם הזה היום מורידים מאבא שלך את האזיקים ואנחנו הולכים לטייל ביחד. רק בזכותו", אמר זדורוב לבנו עידן בן השבע והצביע לעבר סנגורו. אולגה אמרה בארוחה כי "אני יודעת שיכול להיות ערעור, אבל היום יום גדול ולא נחשוב מה יהיה, אלא נתרכז בהיום".
אתמול שוחרר זדורוב גם מהאזיק האלקטרוני שליווה אותו בשנה וחצי האחרונות כשהיה במעצר בית בבית הורי אשתו בקצרין. אחרי ששוחרר מהאזיק, יצאו אתמול בני המשפחה לאכול במרכז המסחרי בקצרין.
(צילום: אסף מגל, ירון ברנר)

שופטי בית המשפט המחוזי בנצרת זיכו אתמול את זדורוב מרצח הנערה תאיר ראדה, אחרי שהורשע שלוש פעמים. זדורוב זוכה מחמת הספק בדעת רוב של שני שופטים מול אחת. ההכרעה ניתנה כמעט שנתיים אחרי שבית המשפט העליון קבע שצריך לקיים משפט חוזר, ויותר מ-16 שנה אחרי הרצח.
בתום הדיון הגיב זדורוב על זיכויו, ואמר כי "האמת ניצחה, אני מאושר. הייתי כלוא בבית, עכשיו אקח את הילדים לטייל". הוא העביר מסר לאמה של תאיר: "אני מחזק את אילנה ראדה. אמרתי לה מההתחלה, אני לא הרגתי את הבת שלך".
אילנה ראדה פרצה בבכי מחוץ לאולם בית המשפט ותקפה את הפרקליטות. "סוף סוף, אחרי 16 שנים של שקרים. המלחמה רק מתחילה. זה טיוח של הפרקליטות. פרקליטות מדינת ישראל רצחה את הבת שלי", האשימה. היא הוסיפה כי השלב הבא הוא "להתחיל לחפש את הרוצחים". לדבריה, "מה שנעשה פה - ובפעם הראשונה בהיסטוריה - משפט אמת וצדק. אנחנו יודעים לאן ללכת כדי לחפש את הרוצחים".
נציגת הפרקליטות אמרה לאחר הכרעת הדין כי הראיות שהובאו במשפט החוזר "הצביעו על אשמתו של רומן זדורוב ברציחתה של תאיר מעבר לספק סביר". היא הוסיפה כי "נלמד את הכרעת הדין לעומקה. לאחר מכן נגבש את עמדתנו בשאלת הערעור".