ראש הממשלה בנימין נתניהו ימריא בשבוע הבא לביקור מדיני ראשון בחו"ל זה כמה חודשים. נתניהו יבקר בקפריסין, וצפוי לשהות שם בין הימים רביעי לשישי לצורך פגישה משולשת עם נשיא קפריסין ניקוס כריסטודולידיס וראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטקיס. המראת נתניהו לקפריסין תואמת את התוכנית של הקואליציה בכל הנוגע לאישור של הצעת החוק לביטול עילת הסבירות בקריאה שנייה ושלישית - עד יום שלישי הבא.
2 צפייה בגלריה
בני הזוג נתניהו
בני הזוג נתניהו
בני הזוג נתניהו
(צילום : אבי אוחיון לע"מ)
כנס הקיץ של הכנסת יסתיים ב-30 ביולי, ובקואליציה שמו להם כיעד להעביר בקריאה שנייה ושלישית את ביטול עילת הסבירות. כחלק מהתוכנית הזו, חברי הקואליציה אף התבקשו לא לטוס בין 10 ל-26 ביולי, ונדרשו גם לבטל טיסות שתכננו לתאריכים הללו.
בביקורו בקפריסין, צפוי ראש הממשלה, שאליו תצטרף רעייתו שרה נתניהו, להיפגש עם מנהיגי יוון וקפריסין למפגש טרילטראלי שנוהגים מנהיגי המדינות לקיים.
מלבד קפריסין, נתניהו הוזמן עד כה גם לטורקיה, סין ואיחוד האמירויות. גורמים בכירים אמרו ל-ynet כי יש מגעים גם לביקורים בכמה מדינות ששמן לא הוזכר עד כה.
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו וג'ו ביידן ב-2016
בנימין נתניהו וג'ו ביידן ב-2016
בנימין נתניהו וג'ו ביידן ב-2016
(צילום: עמית שאבי)
בחודש מרץ האחרון המריא ראש הממשלה נתניהו לסדרת ביקורים באירופה, במיוחד בסופי שבוע, שם ניצל את הזמן כדי לדון עם מנהיגי צרפת, איטליה, גרמניה ובריטניה גם בכל הנוגע לאיראן, כפי שאמרו גורמים ביטחוניים יודעי דבר. מאז נתניהו לא יצא לביקורים מדיניים בחו"ל, למרות מגעים שהתקיימו עם שורת מדינות.
בתחילת ספטמבר ימריא ראש הממשלה לניו יורק לטובת נאום בעצרת הכללית של האו"ם. ביקור אחד עדיין לא נקבע לנתניהו - בבית הלבן. בעבר נידונו אפשרויות לקיום פגישה בין נתניהו לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן בשולי עצרת האו"ם, אך ייתכן שגם זו לא תתקיים - נוכח המצב הביטחוני והמתיחות עם הפלסטינים, לצד המשך חקיקת המהפכה המשפטית שלא בהסכמה רחבה, כפי שמזכירה ארה"ב בכל אפשרות ומעל כל במה.
אחת השאלות שעולות בכל הנוגע לביקורים הצפויים של נתניהו היא באיזה מטוס הוא ישתמש. מטוס "כנף ציון", שבו הושקעו כ-700 מיליון שקל, ממתין להשמשה בבסיס נבטים מאז מאי 2022, זכר לסירובו של ראש הממשלה לשעבר יאיר לפיד להשתמש בו. לפי שעה, משרד ראש הממשלה כבר אייש את רוב הצוות של המטוס - ונמצא בחיפושים אחר מנהל מטוס.
נתניהו הודיע באחרונה בפגישה עם חברי קונגרס בירושלים כי הוא הוזמן כאמור לביקור בסין, אך תאריך עדיין לא נסגר. "הביקור המיועד יהיה ביקורו הרביעי של ראש הממשלה נתניהו בסין, והממשל האמריקני עודכן על כך לפני חודש", אמרו בלשכת ראש הממשלה בסוף החודש שעבר. "ראש הממשלה נתניהו הבהיר לחברי הקונגרס ששיתוף הפעולה הביטחוני והמודיעיני בין ארה"ב וישראל נמצא בשיא של כל הזמנים, והדגיש שארה"ב תמיד תהיה בעלת הברית החיונית של ישראל, שאין לה תחליף".