שר הביטחון יואב גלנט התייחס אמש (שבת) לתינוק כפיר ביבס, שנחטף לעזה עם אמו שירי, בעלה ירדן ואחיו אריאל. גלנט אמר על כפיר, מניר עוז: "הוא בדיוק בגיל של הנכד הצעיר שלי ואני שואל את עצמי מי משחק איתו, מי דואג לו, מי נותן לו לאכול בין חיות האדם האלה? השאלה הזאת מנקרת בי כל הזמן ואני אומר לכולכם: יש לנו חובה עליונה להשיב את החטופים הביתה".
"השאלה הזאת גם מופנית למנהיגי העולם. אני שומע חלק מהם ושואל את עצמי ואותם: מאיפה עוז הרוח להטיף לנו מוסר בעיצומה של לחימה?", אמר גלנט במסיבת העיתונאים על רקע דבריו של נשיא צרפת עמנואל מקרון, שקרא להפסקת אש ואמר שישראל "חייבת להפסיק להרוג נשים ותינוקות".
שר הביטחון יואב גלנט במסיבת העיתונאים בקריה בתל אביב
(צילום: לע"מ)

3 צפייה בגלריה
שירי ביבס
שירי ביבס
שירי ביבס והתינוק כפיר
הכותרת
מי באמת אחראי להשיב את החטופים הביתה?
23:39
עידית זילר, דודתה של שירי ביבס החטופה, נשאלה אם דבריו של גלנט מעוררים בה תקווה והשיבה: "עד שאני לא אראה אותם מול העיניים שלי ואחבק אותם - אני לא יודעת". על הדאגה למצבו של כפיר היא אמרה: "בוודאי שיש חשש. ילד כל כך קטן. האם נותנים לו את החלב שהוא צריך לקבל? האם יש חיתולים להחלפה? האם הוא מקבל את מה שהוא צריך ואם הוא בכלל נמצא עם שירי?".
זילר איבדה בטבח ב-7 באוקטובר את אחיה יוסי סילברמן ורעייתו מרגית. בהתייחסות נוספת לדבריו של גלנט על כפיר היא אמרה ל-ynet: "גלנט אמר שיש לו נכד בגיל הזה, אני מאוד שמחה ומתרגשת שיש לו נכד בן 10 חודשים שהוא יכול ליהנות ממנו, כי אחי כבר לא יכול ליהנות מהנכד, והנכדים של אחי כבר לא יכולים ליהנות מסבא וסבתא שלהם".
3 צפייה בגלריה
שירי ביבס וילדיה
שירי ביבס וילדיה
שירי ביבס וילדיה, בתיעוד מ-7 באוקטובר
עידית הביעה אכזבה רבה מכך שהנהגת המדינה, למעט הנשיא יצחק הרצוג, לא יצרה קשר עם משפחתה אחרי הטבח והחטיפות לעזה. "אנחנו ישבנו שבעה על אחי וגיסתי ואף אחד מהם לא בא, רק הרצוג ואשתו מיכל. לא נתניהו, לא גנץ, לא גלנט. עד היום", אמרה עידית בשיחה עם ynet.
"נתניהו אמר שהוא היה אצל משפחות החטופים – לי לא היה הכבוד לקבל אותו ולדבר איתו. הוא גם בטח יודע שלא כדאי לו לדבר איתי, כי יש לי כמה דברים לא נעימים להגיד. יש הרבה כעס. אני בשלב של הכעס עכשיו, יצאנו מהשוק, הכאב העמוק והחרדה ישנם, אבל יש המון כעס".
3 צפייה בגלריה
שירי וירדן, יוסי ומרגית סילברמן, כפיר ואריאל
שירי וירדן, יוסי ומרגית סילברמן, כפיר ואריאל
שירי וירדן, יוסי ומרגית סילברמן, כפיר ואריאל
מלבד הנשיא הרצוג ורעייתו, עידית ציינה לטובה את הסיוע שקיבלה המשפחה מביטוח לאומי. על נבחרי הציבור שלא יצרו קשר עם משפחתה אמרה: "אני חושבת שמחובתם היה לבוא ולבקר אותנו, בשביל זה יש להם תפקיד ויש להם משכורת. חוץ מביטוח לאומי, אף אחד ממשרדי הממשלה, אפילו פקיד בכיר, לא בא לשאול אם אנחנו צריכים משהו. אני לא מבינה מה קורה במדינה הזאת. אני חוזרת לשאלה אם יש לי תקווה – איזה תקווה תהיה לי מאנשים שככה מתנהגים. אני באמת מקווה שהם פועלים כדי לשחרר את החטופים אבל על פי ההתנהלות שלהם עד עכשיו – למה שאאמין להם?".
משפחתה של עידית קיבלה הודעה על כך שיוסי ומרגית סילברמן נרצחו. לגבי שירי בעלה והילדים, הם לא יודעים דבר. "אף משפחה לא יודעת מה קורה עם המשפחות שלה בפנים. אנחנו לא יודעים אם הם בריאים או לא, ואיך התינוק שם. זה מתסכל ומכעיס. אני אמנם הדודה, אחות של יוסי, אבל מהממשלה לא קיבלתי שום תמיכה ושום חיבוק", אמרה זילר אחרי דבריו של שר הביטחון.