יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הודיע היום (א') כי ביום ראשון הבא בשעה 11:00 המשק יעצור ל-100 דקות לאות הזדהות עם החטופים, בסימן 100 ימים בשבי בעזה. ההחלטה התקבלה לאחר פגישתו של בר-דוד עם נציגי משפחות החטופים ולבקשתם. "אני קורא לכל העובדים והמעסיקים במשק להצטרף ליוזמה של ההסתדרות, ולקיים עצרות תמיכה במשפחות", אמר בר-דוד.
מירב לשם גונן, אמה של רומי (23) שנחטפה פצועה לעזה מהמסיבה ברעים, התראיינה הבוקר ל-ynet Live ואמרה שהמשפחות לא יוותרו עד שהחטופים יוחזרו. "לא יכול להיות שהם עדיין שם", אמרה לשם גונן. "אני לא מצליחה לקלוט את זה. ביום שלישי נלך ונצעק בגבול את השמות של כל החטופים, שישמעו אותנו בעזה".
(צילום: חגי דקל)

2 צפייה בגלריה
רומי גונן, שגב כלפון
רומי גונן, שגב כלפון
מימין: רומי, משמאל: שגב. 93 ימים בשבי
(באדיבות המשפחה)
אמה של רוני גונן הוסיפה ואמרה כי המדינה כשלה ויש לה מחויבות לחטופים. "הדבר החשוב ביותר זה להשאיר אותם בתודעה, לא רק בתודעה שלנו ושל הציבור הישראלי, אלא גם בתודעה של המנהיגים שלנו, כי נורא קל להיסחף לתוך דברים אחרים".
רותם כלפון, גיסתו של שגב כלפון שבימים אלה מציינים את יום הולדתו ה-26, אמרה ל-ynet Live: "אנחנו יודעים שהוא נחטף חי, אבל חוץ מזה אין לנו מידע, גם לא מאנשים שחזרו. אני כאן מדברת בשם ההורים של שגב שלא מסוגלים להתראיין, חרב עליהם עולמם. חשוב לי להשמיע את הקול שלהם. אין להם יום ואין להם לילה. חייבים להחזיר אותם עכשיו".
רותם גם הבהירה כי בעיניה, "גברים צעירים הם לא חזקים ועמידים יותר לעמוד בתנאים כאלה של שבי מאחרים. אנחנו שומעים כל הזמן עדויות מאנשים שחזרו על התנאים שם - ואני לא חושבת שגבר צעיר יכול לשרוד את זה טוב יותר ממישהו אחר. אני לא חושב שצריך לעשות את ההבדלות האלה ואת התעדוף הזה. עד כמה שזה קשה, צריך להחזיר את כולם ביחד, הפעימות האלה הן כמו עינוי סיני, שאתה מחכה לדעת אם הוציאו אותו או לא. זה קשה שלא מדברים על הגברים".
2 צפייה בגלריה
עצרת להחזרת החטופים ביום ה-92 למלחמה
עצרת להחזרת החטופים ביום ה-92 למלחמה
עצרת למען החזרת החטופים, אמש בתל אביב
(צילום: דנה קופל)
בדבריו היום הסביר יו"ר ההסתדרות את החלטתו להשבית את המשק ל-100 דקות. "אני רואה חובה אישית, לאומית ומוסרית להשאיר על סדר היום את המאבק להשבת בנינו ובנותינו שנחטפו לעזה", אמר בר דוד. "אנו עוצרים ומזדהים עם אלה שחייהם נעצרו ב-7 באוקטובר. העדויות קורעות הלב של השבים מהתופת, לא מותירות ספק כי החובה הלאומית הראשונה במעלה היא השבת כולם במהרה. כולי תקווה כי היוזמה שלנו תתייתר עד השבוע הבא, עם שחרור כל החטופים".