הנאשם בבית המשפט, הבוקר
(צילום: ניצן דרור)

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה הבוקר (חמישי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד עדי (עודיי) טמיזה (21) מחברון, בגין תקיפה מינית של צעירה (21) בחוף הים בבת ים בחודש שעבר. הוא נאשם בעבירה של ביצוע מעשה סדום בכוח תוך גרימת חבלות למתלוננת.
המקרה התרחש ב-21 בספטמבר בשעה 23:30 בלילה. הצעירה ישבה לבדה בחוף הים בגבול שבין יפו לבת ים וקראה ספר. לפי האישום, טמיזה הגיע למקום עם אדם נוסף וניסה לפתח שיחה עם המתלוננת, ללא הצלחה. לאחר מכן ביקש מהאדם שהיה איתו לגשת לחנות סמוכה ולקנות עבורם משקאות אנרגיה. המתלוננת אמרה שאינה מעוניינת בכך, והיא צריכה ללכת לביתה.
בשלב זה, ומשנותרו רק שניהם לבד, קמה המתלוננת והחלה ללכת. טמיזה קם אחריה, התקרב אליה ותפס אותה בידה בעוד המתלוננת הודפת אותו. אז תפס טמיזה את המתלוננת בידה השנייה, משך אותה בכוח לכיוון העיר יפו ואמר לה "בואי איתי נעשה סיבוב". המתלוננת ניסתה להתנגד ואמרה כי היא צריכה ללכת ואינה מעוניינת לבוא אתו.
2 צפייה בגלריה
הנאשם בבית המשפט
הנאשם בבית המשפט
"נשקפת ממנו סכנה לציבור הנשים בישראל". הנאשם בבית המשפט, הבוקר
(צילום: מוטי קמחי)
משסירבה המתלוננת, הרים אותה טמיזה בכוח ונשא אותה מהחוף אל גבעה סמוכה ושם הניח אותה על גבי סלעים. בהמשך, וחרף התנגדותה, הוא הצליח להפשיט את המתלוננת בכוח ממכנסיה, תוך שהיא בועטת בו, מכה בו ומנסה להשתחרר מאחיזתו ללא הצלחה. המתלוננת הצליחה לזרוק אבן שמצאה לידה לכיוונו. בשלב כלשהו, ניסתה המתלוננת להתקשר לאמה מהטלפון הנייד שלה ולבקש עזרה, אך טמיזה לקח את המכשיר מידה. לבסוף, ולאחר מאבק, הצליח לבצע במתלוננת מעשה סדום באכזריות, תוך שהוא סותם את פיה בידו כדי שלא תצעק לעזרה. הנאשם חזר על המעשה שלוש עד ארבע פעמים.
בתום המעשה ביקשה המתלוננת מטמיזה שישיב לה את הטלפון, אז הנאשם התנה את השבתו בכך שהם יירדו לחוף ושהמתלוננת תמסור לו את מספר הטלפון שלה. לאחר מכן הורה טמיזה למתלוננת לא לדבר על מה שהתרחש עם אף אחד. הוא אמר לה בערבית כי הוא אוהב אותה והלך מהמקום.
לפרקליטות יש ראיות רבות נגד הנאשם, כולל שרידי DNA שלו שנמצאו בבגדי המתלוננת. הצעירה מסרה מיד לאחר האירוע גרסה מפורטת למה שקרה לרופא תורן בבית החולים ובפני חוקרת בבית החולים. היא אף מסרה תיאור של מראה חיצוני של הנאשם התואם למראה הנאשם. בכלל זה תיארה שהנאשם בעל תספורת ייחודית.
2 צפייה בגלריה
הנאשם בבית המשפט
הנאשם בבית המשפט
הנאשם בבית המשפט
(צילום: מוטי קמחי)
כמה שעות לאחר המקרה אמרה המתלוננת למשטרה כי ביישומון שמותקן בטלפון שלה, מנוי שאינה מכירה הוסיף אותה לאנשי הקשר שלו תחת השם GIRLFRIEND ואילו בפרטי המנוי אשר ביצע את הפעולה הופיע שמו של הנאשם ותמונתו. לאחר מעצרו אותר בטלפון של הנאשם מספר הטלפון של המתלוננת.
בנוסף, לאחר שבאחד מערוצי הטלוויזיה דווח על המקרה, התקשרה למשטרה אישה שטענה כי הייתה עדה למה שהתרחש. למרות הראיות הרבות הנאשם חוזר ומכחיש כל היכרות עם המתלוננת. עם זאת, הוא אישר כי שהה בחוף הים בזמן התקיפה.
בבקשת המעצר עד תום ההליכים שהוגשה במקביל לאישום, ציינה נציגת הפרקליטות עו"ד קארי קסה כי "המעשים המיוחסים למשיב בכתב האישום מעידים על מי שנשקפת ממנו סכנה רבתית לציבור הנשים בישראל, שעה שניצל את אישור השהייה שניתן לו לצורך עבודה כדי לבצע מעשה סדום אכזרי, באישון לילה כנגד מתלוננת אשר כל 'פשעה' היה שישבה בגפה בחוף בשעת לילה. מעשים כגון מעשיו של המשיב, מהווים פגיעה חמורה בתחושת ביטחונן של ציבור הנשים ומעידים על מסוכנות שלא ניתן להפיג בחלופת מעצר".
עורכת דינו של הנאשם, עו"ד יעל פינקלמן-ניסן מהסנגוריה הציבורית, מסרה: "לא אוכל להתייחס לכתב האישום לפני עיון בחומר החקירה הקיים בתיק. היום הוגש כתב האישום ובשלב הזה הדיון נדחה לעיון בחומר החקירה".