אלון שמריז, שנחטף לרצועת עזה ואתמול (שישי) נורה בשוגג על ידי חיילי צה"ל בשג'אעיה ונהרג, היה חלק מקבוצת הכדורסל הפועל כפר עזה. ב-7 באוקטובר ארבעה משחקני הקבוצה נרצחו בטבח ביישובי העוטף. כעת, אחרי הטרגדיה ברצועה, חמישה משחקני הקבוצה אינם עוד בחיים: אלון שמריז, האחים יפתח ויונתן קוץ, שחף ברגשטיין ואיתי ברדיצ'סקי.
2 צפייה בגלריה
חמישה שחקני קבוצת כפר עזה שנרצחו ע"י מחבלי חמאס מלחמה חרבות ברזל
חמישה שחקני קבוצת כפר עזה שנרצחו ע"י מחבלי חמאס מלחמה חרבות ברזל
תמונה מצמררת. הפועל כפר עזה
ליאור צומן (38), קפטן הקבוצה, סיפר ל-ynet על התמונה המצמררת ואמר כי "התמונה שבה חצי מאיתנו כבר לא בחיים צולמה לפני שנה בטורניר הכדורסל של המועצה האזורית שלנו, שער הנגב. אלון שיחק איתנו שנים רבות, האחים קוץ הצעירים הצטרפו לאחרונה, שחף הצטרף השנה, איתי גם שיחק איתנו שנים ארוכות".
הוא סיפר על אלון ואמר כי הוא היה "שחקן מעולה". "כשהוא היה עולה מהספסל, הוא היה מכניס טירוף בכולם. היינו קוראים לו 'דניס רודמן' של הנבחרת. ככה הוא גם אהב שאנחנו קוראים לו, הוא היה חלק מאיתנו. בשנה שלקחנו אליפות, זה היה לפני שנתיים, הוא עודד אותנו מרחוק גם כשהיה בדרום אמריקה. איך שהוא חזר מחו"ל, הוא חזר לקבוצה מיד. אלון היה צריך להתחיל ללמוד, הוא התלבט איך זה ישתלב לו עם הנבחרת. לבסוף הוא התחיל את העונה".
צומן אמר כי התחושות בקבוצה בחודשיים האחרונים קשות: "כרגע אנחנו די מפורקים, אבל יש לנו את הנבחרת של המועצה. אנחנו נבנה הכל מחדש, זו תיהיה המשימה שלנו ונצליח בה". אלון שמריז, בן 26 במותו, נחטף מביתו בקיבוץ כפר עזה. לפני שנה חזר מטיול בדרום אמריקה, ועמד להתחיל לימודים בהנדסת נתונים עם תחילת השנה האקדמית. במקביל תכנן להמשיך ולעבוד בעסק המשפחתי של אחיו לפתרונות אריזה מעץ של משטחים וארגזים מיוחדים לשינוע סחורות בקיבוץ סעד.
2 צפייה בגלריה
אלון לולו שמריז ויותם חיים ז"ל שחקני נבחרת כדורסל כפר עזה שנרצחו ע"י מחבלי החמאס
אלון לולו שמריז ויותם חיים ז"ל שחקני נבחרת כדורסל כפר עזה שנרצחו ע"י מחבלי החמאס
תמונותיהם של אלון ויותם, על החולצות במשחק הראווה
(צילום: איגוד הכדורסל)
הוא נחטף מדירתו ממגורי הצעירים בכפר עזה, והספיק לשלוח הודעה לאחיו, יונתן, שמחבלים נכנסו לדירה. רק השבוע ערך איגוד הכדורסל משחק ראווה למען שחרור החטופים, בהם שמריז והכדורסלן יותם חיים מהפועל אשכול שמשחקת בליגה ב', וגם הוא נהרג באסון בשג'אעיה. יחד איתם נהרג באירוע הטרגי גם סאמר טלאלקה.
במשחק הראווה, בין נבחרת הוותיקים של ישראל לנבחרת עוטף עזה, נטל חלק גם יונתן שמריז, אחיו של אלון, ותמונותיהם של אלון ויותם הודפסו על חולצות השחקנים. לאולם הגיעו הוריו של יותם חיים ואביו, רביב, גם נשא דברים.
"אחת התרופות הכי טובות שיש זה כדורסל", אמר רביב חיים. "יותם בא איתנו לכדורסל מגיל 14 והתרגש מכל משחק. אנחנו מחבקים את הבן שלנו. תמיד ישבנו פה בהיכל למעלה והוא שאל אותי מתי נשב בשורה הראשונה. היום אני יושב בשורה הראשונה, אבל בלעדיו".
יותם, בן 28, נחטף מביתו בכפר עזה ב-7 באוקטובר והקשר האחרון שלו עם משפחתו היה באותו בוקר, כשאמר לאימו איריס בטלפון: "אימא, אני נשרף". הוא היה מתופף להקת Persephore וב-7 באוקטובר בערב אמור היה להשתתף בפסטיבל מטאל בתל אביב.