טהרן כבר הכינה את תוכנית התגובה שלה למקרה שישראל תתקוף בשטח איראן. כך דיווחה היום (ראשון) התקשורת האיראנית מפי מקור צבאי. "תוכנית התגובה הנדרשת לפעולה אפשרית של הציונים מוכנה לחלוטין", אמר המקור לסוכנות תסנים, "ואם ישראל תפעל, מתקפת הנגד האיראנית תיושם".
גלנט בבסיס נבטים
(צילום: שחר יורמן)

בצה"ל הבטיחו "פעולה משמעותית" בתגובה למתקפת הטילים הבליסטיים הנרחבת ששיגרה הרפובליקה האיסלאמית בשבוע שעבר. ישראל כבר איימה לפי דיווחים לפגוע "ישירות" במתקני נפט או גרעין באיראן אם תותקף, אבל בארה"ב מפעילים לחץ כדי למתן את התגובה – ועד כה לא ברור כיצד זו תיראה.
"לטהרן יש רשימה של מטרות ישראליות רבות", טען המקור הצבאי ששוחח עם סוכנות הידיעות האיראנית, ו"המבצע הראה שאנחנו יכולים להשמיד כל נקודה שנרצה".
בינתיים, סוכנות הידיעות האיראנית "מאהר" דיווחה מפי גורם רשמי במדינה כי "כל הטיסות בוטלו בנמלי התעופה של איראן מ-21:00 הערב, ועד יום שני בשעה 06:00".
5 צפייה בגלריה
עלי חמינאי עם אמיר עלי ח'אג'יזאדה
עלי חמינאי עם אמיר עלי ח'אג'יזאדה
חמינאי מעניק את האות לחג'יזאדה
(צילום: AFP PHOTO/ HO/KHAMENEI.IR)
5 צפייה בגלריה
אמיר עלי ח'אג'יזאדה
אמיר עלי ח'אג'יזאדה
(צילום: Office of the Iranian Supreme Leader/WANA (West Asia News Agency)/Handout via REUTERS)
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי העניק אות כבוד לאמיר עלי חג'יזאדה, מפקד חיל האוויר והחלל של משמרות המהפכה של איראן, על "מבצע מזהיר", בהתייחסו לשתי מתקפות הטילים של טהרן נגד ישראל – זו ששיגרה בשבוע שעבר וזו שאירעה באפריל האחרון.
מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה של איראן איסמעיל קאאני לא הופיע באירוע. מאז יום ראשון שעבר הוא לא נראה בציבור, והלילה דיווח ה"ניו יורק טיימס" מפי שלושה גורמים באיראן כי קאאני שהה בביירות בשבוע שעבר - לשם נסע כדי להיפגש עם בכירי חיזבאללה.
מאז אתמול נפוצו שמועות לגבי גורלו של קאאני. חלק מהשמועות טוענות כי נהרג באחת התקיפות בדאחייה, ולפי דיווחים אחרים, הנושא מסתורי אפילו יותר. מקורות מסרו לאל-חדת' ואל-ערביה הסעודיים כי קאאני נמצא כעת ב"בידוד", אחרי החיסולים האחרונים שהובילה ישראל מול מנהיגים איראנים בולטים.
בתוך כך, שר הביטחון יואב גלנט ביקר היום בבסיס נבטים של חיל האוויר, שניזוק במהלך המתקפה. מטעמו נמסר כי הוא קיבל סקירה ממפקד הבסיס, תת-אלוף יותם סיגלר, על פעילות הטייסות בזירות הלחימה ועמד על הגברת המוכנות לקראת אפשרות של פעילות התקפית בזירות נוספות.
5 צפייה בגלריה
דבריו של שר הביטחון יואב גלנט שביקר היום בבסיס נבטים של חיל האוויר
דבריו של שר הביטחון יואב גלנט שביקר היום בבסיס נבטים של חיל האוויר
גלנט בבסיס נבטים
(צילום: אלעד מלכה)
5 צפייה בגלריה
תמונות לווין של בסיס נבטים
תמונות לווין של בסיס נבטים
תמונות הלוויין שחושפות את הנזק בנבטים
(צילום: imagery @2024 cnes \Airbus, Maxar Technologie, Map data@2024 Mapa GISrael/AP)
5 צפייה בגלריה
תמונות לווין של בסיס נבטים
תמונות לווין של בסיס נבטים
(צילום: Planet Labs PBC/AP)
"הפעולה של חיל האוויר גם בהגנה וגם בהתקפה, מקנה חיים לאזרחי מדינת ישראל", אמר גלנט בשיחה עם טייסים, צוותי האוויר וצוותי הקרקע. "האיראנים לא גירדו אפילו את היכולות של חיל האוויר, אין אף טייסת שנפגעה, אין אף מטוס שנפגע, אין אף מסלול שלא מאפשר המראה, ואין שום פגיעה ברציפות שלנו - מי שחושב שדרך ניסיון לפגוע בישראל הוא ירתיע אותנו מלהגיב, שיסתכל על מה קורה בעזה ועל מה קורה בביירות".
גלנט התייחס במרומז לתגובה מצד ישראל על מתקפת הטילים, ואמר: "אנחנו חזקים גם בהגנה וגם בהתקפה ואנחנו נביא את זה לידי ביטוי בדרך שנבחר, בזמן שנבחר, במקום שנבחר והדברים האלה הם עבורנו - ממני ועד לכל מי שנמצא כאן, לא רק אמירה ולא רק כיוון, אלא תוכנית עבודה. אתם יודעים מה לעשות, אנחנו יודעים מה לעשות ובקצה של זה אנחנו נגרום לכך שאנחנו מנצחים במלחמה הזאת, מחזירים את החטופים ומשיבים את תושבי הצפון לבתיהם כשבמדינת ישראל יש הרתעה משמעותית והחודש האחרון מבהיר את זה בצורה הטובה ביותר".