גלנט בהערכת המצב היומית
(צילום: אלעד מלכה, שחר יורמן)

ברקע הפעולה הקרקעית הלילה ברצועת עזה, שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון, ובהם הרמטכ"ל, ראש השב"כ, ראש המוסד ומפקד המערך המודיעיני לאיתור החטופים והנעדרים. "סיכמתי את כיווני הפעולה באשר למאמצים הראשיים - המאמץ הצבאי, המאמץ לשחרור החטופים, המאמץ האזרחי והמאמץ ההומניטרי", אמר. לדברי גלנט, "עברנו שלב במלחמה. הלילה, האדמה בעזה רעדה. תקפנו מעל הקרקע ומתחת לקרקע, תקפנו פעילי טרור בכל הדרגים, בכל המקומות. ההנחיות לכוחות ברורות: הפעולה תימשך עד לפקודה חדשה".
שר הביטחון הדגיש, ברקע ההתחממות מול חיזבאללה בלבנון וההפגנות אמש ביהודה ושומרון, כי "בשאר הגזרות אנחנו נערכים על מנת להגן על אזרחי ישראל ולשמור על ביטחונם. אנחנו עושים זאת גם בצפון, גם במרכז, ובכל מקום אחר".
1 צפייה בגלריה
יואב גלנט בהערכת המצב היומית במלחמת חרבות ברזל
יואב גלנט בהערכת המצב היומית במלחמת חרבות ברזל
שר הביטחון וראש שב"כ בהערכת המצב
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
תיעוד מפעילות כוחות צה"ל בעזה
(צילום: דובר צה"ל)

במקביל לפעולה הקרקעית שהחלה הלילה ברצועה, צה"ל ביצע סדרת תקיפות מסיבית מהאוויר ומהים בעיר עזה וסביבתה. עד כה אין נפגעים לכוחות צה"ל בסדרת היתקלויות שהיו בפעולה. הכוחות שנכנסו נשארו בשטח העזתי ולא חזרו לצד הישראלי. במהלך הפעולה הותקפו מאות מטרות, בהן 150 מטרות תת-קרקעיות שהשמיד חיל האוויר. עשרות מחבלים חוסלו מהאוויר הלילה ועוד כמה מחבלים חוסלו בהיתקלויות השונות.
ברקע הפעולה, נציגי מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים דרשו להיפגש מיידית עם גלנט, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויתר חברי קבינט המלחמה. הם תיארו כי "הלילה הזה היה הנורא מכל הלילות, ועברנו אותה בחרדה גדולה. זה היה לילה לבן וארוך, על רקע הפעולה הגדולה של צה"ל ברצועה, ואי-וודאות מוחלטת לגבי גורלם של החטופים שמוחזקים שם ונתונים גם הם להפצצות הכבדות". גלנט נעתר לבקשתם וצפוי להיפגש עם הנציגים מחר.
בצה"ל החליטו במכוון שלא להגדיר תקשורתית את הפלישה לעזה, וזאת כדי להפתיע את חמאס, להפעיל ערפל קרב מול האויב, לפעול לפי שיקולי הזירה האזורית ולהחליט שלב אחרי שלב על ההמשך. בצה"ל אומרים כי חמאס מנהל מניפולציות שקריות רבות בכל הקשור לעסקה אפשרית לשחרור החטופים, וכי מטרתו היא להרוויח זמן ולעכב את הפעולה הקרקעית. לכן סבורים בצבא כי הרחבת המהלך הקרקעי תלחץ על ארגון הטרור.