הצהרה שלישית תוך יום אחד של דובר צה"ל: לאחר שבבוקר הזהיר את תושבי דרום לבנון מהימצאות בבתים שבהם נשק של חיזבאללה וחשף טיל שיוט בבית, ואחרי שמסר אזהרה דומה גם לתושבי עומק לבנון בצהריים - דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי מסר הערב (שני) הצהרה נוספת.
הצהרת דובר צה"ל
(צילום: דובר צה"ל)

3 צפייה בגלריה
טיל ארוך טווח שאוחסן במבנה אזרחי בדרום לבנון
טיל ארוך טווח שאוחסן במבנה אזרחי בדרום לבנון
טיל שאוחסן בעליית גג של בית אזרחי בדרום לבנון
(צילום: דובר צה"ל)
אמצעי הלחימה שהותקפו על ידי צה"ל בלבנון
"צה"ל יצא להתקפה רחבה. תקפנו היום מטרות טרור של חיזבאללה ברחבי לבנון ואנחנו עוד תוקפים", אמר הגרי ופירט את היעדים בארסנל של חיזבאללה שהותקפו: "טילי שיוט המגיעים למאות ק"מ, רקטות קטלניות עם ראש נפץ של כאלף ק"ג, רקטות לטווח בינוני לעד 200 ק"מ, רקטות קצרות טווח, כטב"מים וחימושים מסוג 'ציאד 107'. אלו יכולות חימוש אסטרטגיות".
במהלך היום מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו כ-1,300 מטרות של חיזבאללה בלבנון. תא"ל הגרי הציג תמונה של טיל שאוחסן במערכת הידראולית על גג בית משפחה בדרום המדינה: "חיזבאללה מסתיר רקטות ארוכות טווח. הטיל הזה ערוך לשיגור מתוך פתח בגג. מתחת לעליית הגג גרה משפחה לבנונית, שמשמשת כמגן אנושי. זו השיטה האכזרית של חיזבאללה.
בנוסף, הראה דובר צה"ל תיעוד של תקיפה של בית בכפר שבו אוחסנו אמצעי לחימה: "בתיעוד התקיפה ניתן לראות פיצוצי משנה. זו הוכחה נוספת - חיזבאללה הפך את דרום לבנון למרחב לחימה".
3 צפייה בגלריה
יכולות האש של ארגון טרור חיזבאללה שהותקפו על ידי כוחות צה"ל
יכולות האש של ארגון טרור חיזבאללה שהותקפו על ידי כוחות צה"ל
(צילום: דובר צה"ל)
3 צפייה בגלריה
תקיפות בדרום לבנון
תקיפות בדרום לבנון
תקיפות בדרום לבנון
(צילום: AP Photo/Hussein Malla)
תיעוד של פיצוצי משנה לאחר תקיפת בית ובו אמל"ח של חיזבאללה
(צילום: דובר צה"ל)

"הפעולה של צה"ל ביממה האחרונה מוכיחה יכולת תכנון וביצוע גבוה ומדויקת שהביאה להישגים רבים", הוסיף דובר צה"ל בהצהרתו. "לצד זאת, חשוב לומר, לפנינו ימים מאתגרים. אנחנו ממשיכים להיות ממוקדים בהגנה בכל הזירות".
הוא ביקש מהאזרחים לגלות "התנהלות נכונה ואחראית", הזכיר כי שר הביטחון הרחיב את המצב המיוחד בעורף וציין שאין שינוי בהנחיות פיקוד העורף: "נעדכן בכל שינוי באופן מיידי כאן, אני אהיה כאן לעדכן אתכם. חשוב לומר שלפנינו ימים מאתגרים". בתשובה לשאלה אם צה"ל נערך גם לפעולה קרקעית, ענה: "נעשה מה שצריך כדי להחזיר את התושבים. יש תוכניות סדורות. אנחנו עובדים, תנו לנו לעבוד".
בתוך כך, משרד הבריאות בלבנון עדכן כי מהבוקר נהרגו בתקיפות צה"ל ברחבי המדינה 356 בני אדם, ו-1,246 נפצעו.