סנגורי ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקשו משופטי בית המשפט המחוזי בירושלים לאפשר לנתניהו להעיד במשפטו בתיקי האלפים חצי שנה לאחר תום פגרת בתי המשפט, בחודש מרץ, בשל המלחמה.
עדות השר יריב לוין במשפט נתניהו, בחודש שעבר
(צילום: גלעד מורג, אלכס גמבורג )

1 צפייה בגלריה
יום העדות השני של ארנון מילצ'ן בתיקי האלפים של נתניהו
יום העדות השני של ארנון מילצ'ן בתיקי האלפים של נתניהו
נתניהו. דרישה חריגה של נציגיו
(צילום: אלכס קולומויסקי)
סנגוריו כתבו כי "בהתאם לדין, פרשת ההגנה עתידה להיפתח בשמיעת עדותו של ראש הממשלה. כידוע, ראש הממשלה נחקר ביחס לשלוש הפרשות המיוחסות לו, הגם שחקירת המשטרה לא מיצתה את כלל הנושאים שעלו במהלך המשפט. בימי שגרה, היערכות לשמיעת עדות נאשם בהיקף כזה דורשת פרק זמן משמעותי. במציאות הנוכחית, שבה נדרשת ההגנה להכין את ראש הממשלה לעדות בעיצומה של מלחמה – השהות הנדרשת כדי להכין את ראש הממשלה לעדות, באופן שלא יפגע בזכויותיו ובהגנתו, גדולה משמעותית".
הם הוסיפו: "כאשר ההגנה נערכת לפרשת הגנה, ההיערכות המתחייבת היא לפרשת ההגנה בכללותה. לשם כך נדרשת ההגנה לתכנן – בראייה כוללת – את פרשת ההגנה, לרבות יצירת קשר מתחייב עם עדים שלא הובאו למשפט מטעם המאשימה. דברים שיימסרו להגנה, בין על פה ובין במסמכים, הם בעלי ערך ומשמעות הן לעדות הנאשמים, והן לפרשת ההגנה כולה. בנסיבות כאמור, לדברים השלכה ישירה על המועד שבו ניתן יהיה להתחיל בפרשת ההגנה".
בפנייה ציין בנוסף עו"ד עמית חדד את חילופי הייצוג של ראש הממשלה. לדבריו, "החלפת סנגורים בשלב כזה של המשפט מחייבת לאפשר לסנגור הנכנס שהות סבירה ללימוד החומר, על אחת כמה וכמה כשמדובר בפרשה נרחבת הכוללת כמפורט לעיל".
מדובר בדרישה די חריגה, לאחר שדובר על כך שעדות נתניהו תישמע עוד השנה, ובשל המלחמה ועיכובים שונים נדחו העדויות שוב ושוב. כעת דורשים סנגורי נתניהו חצי שנה נוספת, במשפט שנמשך כבר ארבע שנים. אם הדחייה תתקבל ונתניהו יעיד במרץ, באפריל שוב תצא מערכת בתי המשפט לפגרת פסח, וכלל לא בטוח שעדותו תושלם עד אז.
כבר ביולי בקרוב עתידה להסתיים פרשת התביעה, כלומר יעידו כל עדי הפרקליטות, כשנותרו עוד עדים ספורים. אז אמורה להתחיל פרשת ההגנה - והסנגורים מעלים עדים משלהם. העד הראשון שצפוי בפרשת ההגנה הוא ראש הממשלה, שצפוי להעיד, לפי ההערכה, במשך מספר שבועות. בסוף יולי, כאמור, מערכת בתי המשפט יוצאת כמדי שנה לפגרה עד לתחילת ספטמבר, ובתקופה זו אין דיונים.