1 צפייה בגלריה
מחלקת קןרונה ב בית החולים שערי צדק ב ירושלים 2021-02-07  אלכס קולומויסקי
מחלקת קןרונה ב בית החולים שערי צדק ב ירושלים 2021-02-07  אלכס קולומויסקי
מחלת הקורונה בבית החולים שערי צדק
(צילום: אלכס קולומויסקי)
חולת קורונה בת 14 שלא התחסנה אושפזה במצב קשה בבית החולים שערי צדק שבירושלים. לפי בית החולים, הצעירה לא סובלת ממחלות רקע - והיא פונתה אליו לפנות בוקר (יום שני) לאחר החמרה במצבה הבריאותי.
"בת ה-14 מאושפזת כעת במחלקה לטיפול נמרץ ילדים עם מחלה ריאתית קשה ואי ספיקה ריאתית", אמר ד"ר ג׳אק בראון, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי שערי צדק. "הנערה מטופלת במתן תרופות המותאמת למחלת קורונה קשה ונתמכת נשימתית. תמונת הריאות מעידה על אי ספיקה ריאתית אקוטית. אנו מרכזים את מרב המאמצים לייצוב הנשימה, וממשיכים במעקב רציף ומתמשך אחר ההתפתחויות ולמנוע הידרדרות מהירה נוספת".
ד"ר משכית בר מאיר, מנהלת יחידה למחלות זיהומיות בילדים במרכז הרפואי שערי צדק, אמרה כי "מפרוץ המגפה ראינו מעט מאוד מקרים של תחלואה נשימתית משמעותית בילדים. זהו מקרה שני נוסף בעשרה ימים של תחלואה נשימתית קשה שעד כה ראינו רק במבוגרים, עם צורך בהנשמה לא חודרנית, בנעות בריאות ללא מחלות רקע. בשני המקרים הנערים לא מחוסנים".
המקרה הקודם בשערי צדק אירע בשבוע שעבר, אז נערה בת 13, בריאה וללא מחלות רקע, אושפזה במצב קשה אחרי שחלתה בקורונה. רופאיה הסבירו גם אז שמדובר במקרה נדיר שבו נערה בגיל צעיר כל כך, בריאה לחלוטין, מתמודדת עם המחלה באופן זה.
"זהו מקרה קורונה שאנחנו רואים בקרב מבוגרים", הסביר אז פרופ' יחיאל שלזינגר, מנהל בית החולים לילדים בשערי צדק ומומחה למחלות זיהומיות, "אלא שהפעם מדובר בבת 13, בריאה לחלוטין ושאינה מחוסנת. משפחתה הייתה מאומתת לפני מספר חודשים והיא הגיעה אלינו ביום שישי לאחר שבוע של מחלה. היא נדבקה יום לפני כן, ומה שעורר את העניין מבחינתי זה שהיא באה עם בעיה נשימתית בולטת. טיפלנו בה בכל ארסנל התרופות נגד קורונה. היא לא נזקקה להנשמה מלאכותית אלא למתן חמצן בריכוזים גבוהים. הנערה נמצאת בטיפול נמרץ משום שיש פוטנציאל הידרדרות. למיטב ידיעתי, זהו המקרה הראשון של קורונה מאוד קשה בילד בריא שמגיע לטיפול נמרץ".