3 צפייה בגלריה
עימאד אלעדואן
עימאד אלעדואן
"האינטרס הישראלי - לסיים עם זה כמה שיותר מהר". חבר הפרלמנט הירדני ששוחרר אתמול
גורם מדיני בכיר בישראל התייחס לשחרורו אתמול (ראשון) של חבר הפרלמנט הירדני עימאד אל-עדוואן, שנעצר לפני כשבועיים במעבר אלנבי עם כ-200 אקדחים ורובים, ואמר כי "הירדנים עשו לנו טובה כששחררו את המאבטח בשגרירות הישראלית זיו מויאל שהרג שני אזרחים ירדנים - היינו חייבים להם".
לדברי הגורם, "המצב בירדן לא רגוע והפרשה הזאת היכתה גלים. העמדתו לדין בישראל הייתה גורמת נזק אסטרטגי ליחסים. היה אינטרס ישראלי לסיים את זה כמה שיותר מהר". הוא הוסיף כי "מאחר שתקרית ביטחונית נוספת בין ישראל לירדן היא רק עניין של זמן, חשבנו שנכון לעשות מהלך בונה אמון. הירדנים הבטיחו שימצו איתו את הדין".
3 צפייה בגלריה
סוכלה הברחה בגשר אלנבי של חבר פרלמנט ירדני
סוכלה הברחה בגשר אלנבי של חבר פרלמנט ירדני
רובים שנתפסו בניסיון ההברחה
אל-עדוואן שוחרר לאחר שהפרקליטות לא ביקשה להאריך את מעצרו. ישראל הגיעה להבנות עם ירדן שלפיהן הוא ייעצר עם חזרתו אליה, יועמד לדין ויטופל בחומרה. בינתיים, הפרלמנט הירדני אישר את הסרת חסינותו לבקשת הממשלה.
בשב"כ עדכנו אתמול כי חבר הפרלמנט הירדני נעצר ב-22 באפריל לאחר שברכבו אותרו 12 רובים ו-194 אקדחים. עוד נמסר כי בחקירה נחשף, מאז פברואר בשנה שעברה ביצע אל-עדוואן 12 הברחות של סחורות שונות אל תחומי המדינה תוך ניצול דרכונו הדיפלומטי.
בין היתר הבריח חבר הפרלמנט הירדני לישראל ציפורים ויונים, סיגריות אלקטרוניות וזהב. עוד עלה כי מתחילת השנה הנוכחית הוא הבריח בכמה הזדמנויות אמצעי לחימה מירדן לשטחי ישראל. בחקירה התברר עוד כי אל-עדוואן ביצע את ההברחות בשל בצע כסף, וכי אכן קיבל עבורן סכומי כסף גדולים.
3 צפייה בגלריה
נתניהו עם המאבטח שירה למוות ב-2 אזרחים ירדנים, ב-2017. ישראל דאגה להחזיר אותו לארץ
נתניהו עם המאבטח שירה למוות ב-2 אזרחים ירדנים, ב-2017. ישראל דאגה להחזיר אותו לארץ
נתניהו עם המאבטח שירה למוות ב-2 אזרחים ירדנים, ב-2017. ישראל דאגה להחזיר אותו לארץ
(צילום: חיים צח, לע"מ)
מהשב"כ נמסר כי "במקביל לחקירתו בישראל, נעצרו על-ידי כוחות הביטחון בירדן כמה גורמים אשר היו קשורים להברחות שביצע אל-עדוואן. בסיום חקירתו הועבר אל-עדוואן לרשויות הירדניות לטובת המשך חקירה ומיצוי הדין. זרועות הביטחון וגופי האכיפה הישראליים ימשיכו לפעול לסיכול הברחות מעין אלה".
גורם ביטחוני אמר בעקבות שחרורו של חבר הפרלמנט הירדני כי "החשוד אינו משוחרר אלא ממצה את החקירה שלו בישראל ועובר לחזקת גורמי הביטחון הירדנים, שהם ממשיכים איתו את החקירה ויעבירו אותו למיצוי הדין. הוא יעמוד לדין. יש הרבה קצות חוט של החקירה שנמצאים אצל הירדנים ולכן שיתוף הפעולה, כולל נחקרים נוספים אצלם, כי זה משהו שגורמי הביטחון בישראל לא יכולים לעשות".
התקרית בשגרירות ישראל בירדן אליה התייחס הגורם הבכיר התרחשה ב-2017, אז ירה למוות מאבטח השגרירות זיו מויאל בשני אזרחים ירדנים במהלך עימות בדירתו השכורה בעמאן. מויאל ירה באקדחו בנער בן 17 לאחר שזה דקר אותו במברג ופצע אותו באורח קל. בעל הבית, רופא במקצועו, נפגע מכדור תועה ומת מפצעיו. ישראל דאגה להחזיר לארץ את מויאל, ולא לתת לרשויות בירדן לחקור אותו ולהעמיד אותו לדין.
פורסם לראשונה: 23:00, 07.05.23