נער בן 16 מאזור הצפון הואשם היום (רביעי) בחברות בדאעש, ולפי כתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בחיפה הוא הוריד חומרי הדרכה של ארגון הטרור האיסלאמיסטי ומקורות נוספים לטלפון הנייד שלו, והפיץ אותם. מדובר בין היתר בחומרים העוסקים בייצור כלי נשק, חומרי נפץ, ייצור רעל והכנת בקבוקי תבערה. במקביל הוא ניסה לשכנע את חבריו לתמוך בדאעש ולהצטרף לארגון, אך הם סירבו.
2 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום אילוס אזיקים
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום אילוס אזיקים
הנער הוריד תכנים שקשורים גם לייצור רעל. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
לפי כתב האישום, הנער החל לגלות עניין בארגון הטרור ובפעילותו בשנת 2020, ובהמשך יצר קשר עם כמה פעילים במטרה להישבע אמונים לארגון ולהצטרך לשורותיו בלחימה מחוץ לישראל. בשנה שעברה הפך לחבר בדאעש והמשיך להיות בקשר עם פעיליו, בנוגע ללחימה בחזיתות השונות ולייצור חומרי נפץ באמצעות התכתבות ברשתות החברתיות.
פרקליטות מחוז חיפה מייחסת לנער עבירות של חברות פעילה בארגון הטרור, אימונים או הדרכה למטרות טרור וניסיון לייצר נשק. לצד זאת הוגשה בקשה למעצרו עד תום ההליכים.
2 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בבאר שבע
זירת הפיגוע בבאר שבע
מוחמד אבו אלקיעאן, המחבל מהפיגוע בבאר שבע. גם הוא היה מזוהה עם דאעש
(צילום: חיים הורנשטיין)
ארגון הטרור דאעש ממשיך להפיץ את תכניו בקרב מוסלמים בישראל, בעיקר באמצעות הרשתות החברתיות, במטרה להוציא לפועל פיגועים. דוגמה בולטת להשפעתו היא בשניים מהפיגועים קשים שהחלו מוקדם יותר השנה את גל הטרור הנוכחי: אבו אלקיעאן, המחבל שרצח בחודש מרץ ארבעה בני אדם בבאר שבע, היה מזוהה עם דאעש. המורה לשעבר השתתף באסיפות של תומכי ארגון הטרור, הקים חוליה שקיימה מפגשים והפיץ תכנים הקשורים לארגון. גם את הפיגוע שהתרחש ימים אחר כך בחדרה, ובו נרצחו שני שוטרי מג"ב, הוציאו לפועל שני בני דודים מאום אל פחם, שאחד מהם הואשם ב-2016 בניסיון הצטרפות לדאעש.
לפני כחודש וחצי נחשפה התארגנות דאעש בצפון ובה שישה צעירים תושבי נצרת שתכננו להוציא לפועל פיגועים בכמה יעדים, וניסו לגייס פעילים נוספים. ביולי האחרון נעצרו שני תושבי אום אל פחם בחשד שתכננו פיגוע טרור בישראל או מחוצה לה מטעם הארגון.
בשב"כ מסרו בתגובה לאישום הנוכחי: "מדובר בסיכול השופך אור על השפעת ארגון הטרור דאעש בישראל, בדגש על אוכלוסיות צעירות".