2 צפייה בגלריה
"סגירת מוסד חינוכי - רק במקרה של עלייה משמעותית בתחלואה בו". בדרך לבית הספר בירושלים
"סגירת מוסד חינוכי - רק במקרה של עלייה משמעותית בתחלואה בו". בדרך לבית הספר בירושלים
"סגירת מוסד חינוכי - רק במקרה של עלייה משמעותית בתחלואה בו". בדרך לבית הספר בירושלים
(צילום: EPA)
הדיונים על האופן שבו תיפתח שנת הלימודים נמצאים רק בתחילתם, אך משרד החינוך פרסם בצהריים (ראשון) את תוכנית העבודה שגיבש לקראת 1 בספטמבר. התוכנית, שטעונה עדיין את אישור הממשלה, מבקשת לקיים את הלימודים באופן רגיל ככל הניתן - עם כיתות מלאות, ימי לימוד מלאים ובדיקות קורונה שוטפות.
"הלימודים יתקיימו ברצף ובשגרה מהגן ועד לכיתות י"ב, כולל החינוך הבלתי פורמלי", הודיעו במשרד וציינו כי יערכו בחינה משותפת עם משרד הבריאות בעניין פיילוט לצמצום ימי הבידוד ל-48 שעות בלבד עבור תלמידים ומורים שנבדקו ונמצאו שליליים. "צוותי החינוך, התלמידים ויתר הבאים בשערי מוסדות החינוך יקפידו על כללי הבריאות וההיגיינה, ויתנהלו בכפוף לשיעורי התחלואה והנהלים הנדרשים במקומות הרלוונטיים".
2 צפייה בגלריה
יפעת שאשא-ביטון
יפעת שאשא-ביטון
"לחזרת התלמידים לבתי הספר יש השפעה מכרעת על חוסנם הנפשי". יפעת שאשא ביטון
(צילום: עמית שאבי)
התוכנית של המשרד כוללת פתיחה של כל מוסדות החינוך ברחבי הארץ, ללא קשר לצבע הרשות במודל הרמזור, ללמידה פרונטלית. במקרה שהרשות מגיעה לצבע כתום, הודיעו במשרד הבריאות כי בית הספר יבצע פעולות משלו לצמצום מגעים, בהן מגן חינוך, בדיקות מהירות, מעבר לקבוצות קטנות ושילוב של למידה מרחוק - ומנהלי המוסדות יפעלו בהתאם לשיקול דעתם.
"סגירת מוסד חינוכי תיעשה רק בהינתן עלייה משמעותית בתחלואה במוסד החינוכי, בהחלטה משותפת של מנהל המחוז ולשכת הבריאות", הודיעו במשרד וציינו כי הצהרונים ומערך ההסעות יפעלו כרגיל. פעילויות בלתי-פורמליות ימשיכו להתקיים ברשויות כתומות ואדומות בשטחים פתוחים.
הורוביץ בשבוע שעבר: "הולכים לכיוון של בדיקות בכניסה לבתי ספר"
(צילום: משה מזרחי)

כמו כן, המשרד ציין כי יערוך דיגום וניטור של בדיקות קורונה, תוך התמקדות בערים אדומות ובבתי ספר יסודיים - ובפרט לתלמידי כיתות ה'-ו'. הבדיקות לא יהיו מחייבות, ויותנו באישור הורים.
עוד נמסר כי במטרה להגדיל את היקף את הפטור מבידוד לתלמידים ועובדי הוראה יתבצע בחודשים אוגוסט וספטמבר מבצע ארצי של בדיקות סרולוגיות לגילוי נוגדנים, בשיתוף משרד הבריאות והשלטון המקומי. כל התלמידים וצוותי ההוראה יוכלו להיבדק, בדגש על תלמידי יסודי ותלמידי כיתות ה'-ו'.
שרת החינוך יפעת שאשא ביטון מסרה כי "לחזרה של התלמידים לשגרת לימודים בבתי הספר ובגנים השפעה מכרעת על החוסן הנפשי האישי והחברתי שלהם, ועל עיצוב אישיותם. לכן אין ספק שמקומם בתוך מוסדות החינוך. בשנה וחצי האחרונות שילמו הילדים מחיר יקר בשל הניתוק החברתי והבדידות וכן בשל אובדן ימי לימודים רבים. מוטלת עלינו חובה מוסרית וחינוכית, ליצור בעבורם וודאות ויציבות למען חוסנם האישי והנפשי".