6 צפייה בגלריה
 עשן בגליל לאחר האזעקה
 עשן בגליל לאחר האזעקה
המטרה של אספקת הטילים לחמאס - תקיפה של ישראל מלבנון. פגיעת רקטה ביישוב שלומי בגליל המערבי, בחמישי האחרון
( צלם: ברכאת גדבאן)
גורם בממשל ביידן אמר אמש (יום שני) לערוץ סקיי ניוז בערבית כי חיזבאללה מספק לחמאס רקטות וטילים ארוכי טווח - כדי שיתקוף את ישראל מאדמת לבנון.
לדברי הגורם, "משמרות המהפכה של איראן העבירו מאות פעילי חמאס דרך שדה התעופה של ביירות, כדי שיעברו אימונים על-ידי חיזבאללה במסגרת כוונה לפתוח חזית צפונית נגד ישראל ללא מעורבות של נסראללה".
6 צפייה בגלריה
מנהיג איראן עלי חמינאי ב טהרן נואם מול אורחים מ איספהאן פורסמה ב שבת
מנהיג איראן עלי חמינאי ב טהרן נואם מול אורחים מ איספהאן פורסמה ב שבת
"התוכנית של איראן - להחזיר לחיים את הטרור הפלסטיני מלבנון". המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי
(צילום: AFP)
"בידי המודיעין האמריקני יש מידע על כך שחיזבאללה מאמן פעילי חמאס בהפעלת טילים ארוכי-טווח מתקדמים במטרה לשגרם לעבר ישראל", הוסיף הגורם. "יש גם תיאום בין משמרות המהפכה, חיזבאללה וסוריה, כדי להקל על הבאת פעילי חמאס ללבנון, שם הם עוברים אימונים באזור הבקאע. לאחר מכן מעבירים את הפעילים לדרום לבנון ובאופן ספציפי למחנות הפליטים הפלסטיניים".
בדיווח נטען, מפי אותו מקור, כי כעת התוכנית של איראן היא "להחזיר לחיים את טרור הפלגים הפלסטיניים מאדמת לבנון, באמצעות סיפוק טילים לאותם פלגים. חלק מהטילים האלה סופקו משטח סוריה".
6 צפייה בגלריה
איסמעיל הנייה בפגישה עם ראשי הפלגים הפלסטיניים בבירת לבנון, ביירות
איסמעיל הנייה בפגישה עם ראשי הפלגים הפלסטיניים בבירת לבנון, ביירות
"לא נעמוד בחיבוק ידיים". הנייה, אל-עארורי ונחאלה בכנס "קבינט ההתנגדות" בביירות, בשבוע שעבר
סקיי ניוז מדווחים כי לדברי הגורם, ממשל ביידן פנה לצבא לבנון בתיאום עם ישראל, בבקשה לשיתוף פעולה בחשיפת מיקום אותם אנשי חמאס ומחסני האמל"ח שלהם. הגורם ציין כי "יש חשש שהשימוש בטילים האלה נגד ישראל זה רק עניין של זמן, דבר המצביע על סבירות לעימות מסוכן בשבועות הקרובים".
פעילות פלגי הטרור הפלסטיניים בלבנון שבה לכותרות בעקבות מטח הרקטות הכבד ביותר לאזור הצפון מאז מלחמת לבנון השנייה, שנורה ביום חמישי האחרון. בחיזבאללה התנערו מאחריות לירי 34 הרקטות בצהריים לגליל, שאחריו נורו עוד שלוש פצצות מרגמה לאזור מטולה, וגם גורמי ביטחון הצביעו על גורמים פלסטינים כאחראים לירי - כתגובה לעימותים במסגד אל-אקצא.
6 צפייה בגלריה
פגיעת רקטה בשלומי ובבצת
פגיעת רקטה בשלומי ובבצת
פגיעת רקטה בשלומי ובבצת בשבוע שעבר. חיזבאללה התנער מאחריות - וגורמי ביטחון האשימו גורמים פלסטיניים
(צילום: שגיא וקנין, גיל נחושתן)
6 צפייה בגלריה
עשן סמיך בגליל המערבי לאחר נפילה בשטח
עשן סמיך בגליל המערבי לאחר נפילה בשטח
פגיעת רקטה בשלומי, בשבוע שעבר
(צילום: חן חיים)
שעות לאחר המטח, מנהיג חמאס איסמעיל הנייה, סגנו סאלח אל-עארורי ומזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי זיאד נחאלה ובכירים פלסטינים נוספים תועדו יחדיו בכנס של "קבינט ההתנגדות" בביירות. באותו כנס, איים הנייה על ישראל: "אנו רואים בממשלת הכיבוש האחראית היחידה לתוקפנות האכזרית המתרחשת נגד מסגד אל-אקצא והמתפללים. אנו מאשרים כי העם הפלסטיני שלנו וסיעות ההתנגדות לא יעמדו בחיבוק ידיים מול התוקפנות האכזרית הזו".
ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אמש במסיבת העיתונאים שקיים לחיבור בין חמאס לחיזבאללה, והבהיר: "לא נאפשר הקמת תשתית טרור של חמאס בלבנון". נתניהו טען גם כי "בלבנון תקפנו אווירית מטרות תשתית של חיזבאללה ומטרות של חמאס". חרף דבריו, נדגיש, דובר צה"ל מסר שבלבנון הותקפו רק מטרות חמאס ולא חיזבאללה.
מסיבת העיתונאים של נתניהו בקריה, אמש
(צילום: לע"מ)

6 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו
"לא נאפשר הקמת תשתית טרור של חמאס בלבנון". נתניהו, אמש
(צילום: יאיר שגיא)
גם לסוריה שלח ראש הממשלה מסר מאיים, וציין כי "פעלנו נגד מטרות איראניות ומול מטרות של המשטר הסורי. משטר אסד כבר יודע שהמחיר שגבינו הוא רק ההתחלה. אם הוא יוסיף לאפשר ירי רקטות ושיגור כטב"מים לישראל, הוא ישלם מחיר כבד מאוד".
לצד פירוט הצעדים הצבאיים נגד האיומים מצפון, ראש הממשלה מצא גם אשמים במצב - הממשלה הקודמת והמחאה נגד המהפכה המשפטית. "הממשלה הקודמת חתמה על הסכם עם חיזבאללה שבו מסרה שטחי מדינה ומאגרי גז לאויב בלי לקבל שום תמורה. היא הבטיחה לנו שהסכם הקנייה הזה ירחיק את העימות עם ארגון הטרור. אך כפי שהזהרנו, וכפי שהתרענו, ההפך הגמור קרה. ההתקפות רק גברו וההרתעה נפגעה", אמר נתניהו.
הוא הוסיף כי "ההרתעה נפגעה עוד יותר בחודשים האחרונים, כשאויבינו פירשו את הקריאות לסרבנות כחולשה בחוסן הלאומי שלנו. אתמול עדכנתי בעדכון החודשי את ראש האופוזיציה ושאלתי אותו שאלה: 'כשאתה אומר ואתה מצהיר שמדינת ישראל קורסת. איך אתה חושב הדבר הזה מתקבל אצל אויבינו?'". עם זאת, נתניהו הבהיר כי "עכשיו זו המשמרת שלנו והאחריות שלנו".
פורסם לראשונה: 22:54, 10.04.23