סער היה לוחם בתותחנים - "ילד של טבע". אבירם שימש כסמג"ד במילואים - וכרב באולפנה. ישי לחם בנח"ל - ונהרג בתאונה מבצעית. קצין במילואים ושני לוחמים נפלו ביממה האחרונה, אלו סיפוריהם:
רס"ר במיל' סער אליעד נורסקי, שנהרג מפגיעת רקטה באזור נאות מרדכי, התגורר בחודשים האחרונים בקרוואן. "הוא היה ילד של טבע", סיפרה אימו, ספיר נורסקי (55), ממגדל העמק. "שכנעתי את עצמי שהוא לא נכנס ללבנון, הוא רק בקו ההגנה ולכן הוא במקום בטוח. עקבתי אחרי הסטורי שהעלה כל יום והוא המשיך להעלות סטורי עם הקרוואן שלו".
7 צפייה בגלריה
סול בת זוגתו של רס"ר במיל סער אליעד נורסקי ז"ל סופדת לו באינסטגרם
סול בת זוגתו של רס"ר במיל סער אליעד נורסקי ז"ל סופדת לו באינסטגרם
נורסקי ובת זוגו בוואן
היא שיתפה: "היום הגיעו אליי לעבודה נציגי הצבא ואמרו שהוא נהרג. לא האמנתי להם, רציתי לראות אותו כדי להאמין. מחר אראה אותו לפני ההלוויה. סיפרו שהוא נפגע פגיעה ישירה מטיל והוא נהרג במקום".
רס"ר נורסקי נולד בקריות, גדל במגדל העמק ולמד בתיכון אורט רוגוזין בעיר. אביו, נפטר לפני כשנתיים וחצי. "הוא היה טבעוני שהתחיל כצמחוני. החלום שלו היה לקנות קרוואן ולפתוח כל יום את החלון עם נוף אחר, תמיד חייך, אף פעם לא ראו אותו כועס", סיפרה אימו. "נפגשנו בפעם האחרונה לפני שלושה שבועות בחתונה של בת הדודה האהובה עליו ביפו".
יקי בן חיים, ראש העיר מגדל העמק, שהכיר את סער ואת משפחתו, ספד לו: "אסון כבד לעיר. משפחה למופת שגידלה ארבעה ילדים במגדל העמק. סער הוא מלח הארץ, ילד שקט ומופנם, תמיד היה הראשון להתנדב, בלט בתרומה לקהילה, אבידה גדולה למשפחה ולעיר. ההלוויה תתקיים מחר בחיפה".
7 צפייה בגלריה
רס"ר (במיל') סער אליעד נורסקי ז"ל
רס"ר (במיל') סער אליעד נורסקי ז"ל
רס"ר (במיל') סער אליעד נורסקי ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
נורסקי, כאמור, תיעד את המסע שעבר בחודשים האחרונים בוואן. רק לפני יומיים, תיעד את ההשכמה בכינרת. סול, זוגתו, שיתפה תמונה לצדו בוואן וספדה לו: "חיים שלי, אהבת חיי. בחיים שלי לא תיארתי ולא חשבתי שזה יקרה, לי, לך, לנו. חצי מהנשמה שלי הלכה לאיבוד ואין לי מושג איך אצליח לשמור על שפיות בלעדייך".
פלג, חברתו של נורסקי, פרסמה התכתבות איתו שעות לפני שנהרג. ״מתי אתה מסיים מילואים״, שאלה. נורסקי השיב: ״וואי וואי איזו שאלה משביזה. בדיוק נכנסתי לבית (הוואן שבו התגורר, נ"פ) לעשות מקלחת חמה, להיות בטלפון, להתחפשן קצת. יש הרבה ירוק מסביב. אווירה של צפון. תכלס רציתי להחנות פה ולטייל כבר״.
פלג שאלה אם מומלץ לבוא ולטייל. ״יש סיכון, לא אגיד שלא. כל יום יירוטים ונפילות פה. מהנוף של הסלון פה אני רואה על צלע ההר נפילות כמעט כל יום״. לשאלה אם הוא חושש, חתם נורסקי: ״יש פחד אבל לא נותן לו לנהל אותי. מקווה לטוב. חושב חיוב".
איתמר, חבר של נורסקי, נפרד ממנו: "בלב כבד קיבלנו את הבשורה המרה. סער, חברי האהוב, יקיר קהילת האופניים. נפל בלחימה בצפון. סער, חברי היקר, תהיה איתי בלב תמיד, לא הכרתי עוד מישהו כמוך, שתמיד אהב לעזור ולא רצה כלום בתמורה". חברו שובל כתב: "כמה אנשים טובים הולכים להם לעולם האמת, ה' יקום דמך".
7 צפייה בגלריה
ההתכתבות של פלג חברה של  סער אליעד נורסקי ז"ל שעות ספורות לפני שנהרג
ההתכתבות של פלג חברה של  סער אליעד נורסקי ז"ל שעות ספורות לפני שנהרג
ההתכתבות האחרונה של סער ופלג
אבי, התכתב רק אמש עם נורסקי. "איך המציאות משתנה ברגע, פשוט לא נתפס. בשנה האחרונה אני וסער נפגשנו עשרות פעמים, הוא היה המאמן שלי לקארבר, גם כשהיה חוזר ממילואים לא פספס שום אימון", כתב, "גם כשהיה הכי עייף בעולם. רק אתמול בלילה פחות מ-24 שעות דיברנו על עוד התקדמות קטנה בדרך שהיא בזכותו. תודה רבה שזכיתי להכיר אותך ואת השקפת חייך! עכשיו אתה יכול לנוח".
נורסקי הוא החלל השביעי מהתותחנים מתחילת המלחמה. ב-7 באוקטובר נפלה סרן עדן נימרי בעת שהצילה את צוותה בקרב במוצב נחל עוז. באותו היום נפלו גם סמ"ר אליסף בן פורת מצפת, טבח בגדוד 411, רב"ט ליאל ויינשטיין מנתניה, טבחית במפקדת חטיבת האש, וסמ"ר דניאל קסבצ'וק משדרות, טכנאי אלקטרומכניקה ביחידת מורן.
7 צפייה בגלריה
רס"ן (במיל') אבירם חריב ז"ל
רס"ן (במיל') אבירם חריב ז"ל
רס"ן במיל' אבירם חריב ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
7 צפייה בגלריה
רס"ן (במיל') אבירם חריב ז"ל ובני משפחתו
רס"ן (במיל') אבירם חריב ז"ל ובני משפחתו
הותיר אחריו אישה ו-6 ילדים
הערב התיר לפרסם כי רס"ן במיל' אבירם חריב, בן 42 מדולב, סגן מפקד גדוד 9308 בחטיבת אלון (228), נפל בקרב בדרום לבנון. הוא נהרג בהיתקלות בגזרה המערבית. חריב, שמשמש גם כרב אולפנת דולב, הותיר אחריו את אשתו איילת, ושישה ילדים: אחינועם (18), זיו (15), שחר (11), אורי (9), עמית (7) ועברי (4). צוותים מקצועיים מהיישוב דולב ומהמועצה מלווים את המשפחה בשעה זו.
ראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גנץ, אמר כי: "עם ישראל איבד מחנך דגול שלקח את הערכים אליהם חינך אל שדה הקרב. איש ספרא וסייפא. אנחנו מחבקים את הרעיה היקרה איילת ואת ששת הילדים האהובים. הרב אבירם משאיר אותנו עם חלל גדול ועם צוואה גדולה - להמשיך אל הניצחון לתקומת עם ישראל".
7 צפייה בגלריה
סמ"ר ישי מן ז"ל
סמ"ר ישי מן ז"ל
סמ"ר ישי מן ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
בשעות הצהריים התיר דובר צה"ל לפרסם כי סמ"ר ישי מן (21) ממצפה יריחו, לוחם בגדוד 50 של חטיבת הנח"ל, נהרג בתאונת דרכים מבצעית סמוך לרצועת עזה. הוא הובא אחר הצהריים למנוחות.
במועצה האזורית בנימין הודיעו על נפילתו של מן, תושב היישוב מצפה יריחו: "בצער רב אנו מודיעים על נפילתו ברצועת עזה של ישי מן הי"ד, תושב היישוב מצפה יריחו בבנימין. ישי בן 21, הותיר אחריו הורים מיכאל ודינה, ושלושה אחים: אביגיל, מוריה ועקיבא. היישוב מצפה יריחו וצוותי המועצה עומדים לצד המשפחה בשעה קשה זו".
ראש המועצה גנץ מסר: "אנחנו מרכינים ראש על האבידה הגדולה ומחבקים את ההורים והאחים היקרים. אנו מרגישים את מחירה הגדול והקשה של תקומת מדינת ישראל. לא ניחלש. נמשיך בראש מורם לניצחון מלא בזכות ישי וחבריו, ובזכות משפחת מן ושאר המשפחות הגיבורות".