הממשלה תאשר בקרוב את מינויו של בני כשריאל לתפקיד שגריר ישראל בהונגריה, לאחר שאיטליה סירבה לאשר את מינויו בשל עברו כראש מועצת יש"ע, כפי שנחשף לראשונה ב-ynet בחודש אפריל. הדיפלומט יונתן פלד, שכבר מונה לשגריר בהונגריה, צפוי להתמנות במקומו לשגריר באיטליה.
3 צפייה בגלריה
בני כשריאל. איטליה סירבה, הוא יוצב בהונגריה
בני כשריאל. איטליה סירבה, הוא יוצב בהונגריה
בני כשריאל. איטליה סירבה, הוא יוצב בהונגריה
(צילום: גיל יוחנן )
3 צפייה בגלריה
המצביע האוניברסלי יונתן פלד מצביע ב4 מדינות ו3 יבשות שונות
המצביע האוניברסלי יונתן פלד מצביע ב4 מדינות ו3 יבשות שונות
פלד. ועדת המינויים תאשר את מינויו לשגריר באיטליה
כשריאל מונה לשגריר באיטליה בשנה שעברה, אך המינוי היה תקוע מאז. נזכיר כי ישראל אפילו גיששה מול ממשלת הונגריה, אחת מידידותיה הבודדות באיחוד האירופי, וקיבלה הבטחות שלא יהיו התנגדויות למינוי, אלא שוועדת המינויים של משרד החוץ לא התכנסה אז כדי לאשר את המינוי של פלד לרומא ובכך לשחרר את הונגריה לכשריאל.
כעת, ועדת המינויים של משרד החוץ תאשר את מינויו של פלד לשגריר ברומא, מאחר שהוא כבר מונה לשגריר בהונגריה והממשלה אישרה את מינויו. רק אחרי שהוא ימונה, הממשלה תוכל לאשר את מינויו של כשריאל להונגריה.
לפי גורמים שמעורים בנושא, לשכת ראש הממשלה הטילה וטו בחודש אפריל על המינוי של פלד לרומא, כנראה בגלל שנתניהו ייעד אותה למינוי פוליטי אחר: אולי של חבר כנסת או שר, ואולי של מנכ"ל משרד רה"מ יוסי שלי, שהוזכר גם כמועמד לתפקיד שגריר ישראל בפורטוגל. במערכת הפוליטית גם נשמעו טענות שנתניהו לא מעוניין לוותר על רומא וגם לא שש למנות את כשריאל לשגריר בהונגריה.
3 צפייה בגלריה
אברהם נגוסה
אברהם נגוסה
נגוסה. אתיופיה מסרבת, ומינויו כמעט ירד סופית מהפרק
(צילום: אלכס קולומויסקי)
נשיא איטליה סרג'ו מטרלה הוא שסירב לאשר את מינויו של כשריאל. כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, משרד החוץ אף ביקש את התערבותו של נשיא המדינה יצחק הרצוג מול האיטלקים, אך אלו עמדו בהתנגדותם. הפרשה גרמה מבוכה רבה ואיימה לפגוע בשמו של כשריאל, שעל סמך ההבטחה לקבל את המינוי לאיטליה הסיר כאמור את מועמדותו לתפקיד ראש העיר מעלה אדומים. גורמים המעורבים בנושא אומרים כי לכשריאל - שכבר החל בלימודי איטלקית - נגרם עוול, ולא שיקפו לו את המצב האמיתי.
במקביל, מינויו של אברהם נגוסה לשגריר באתיופיה ירד כמעט סופית מהפרק, מאחר שאדיס אבבה לא מוכנה לאשר אותו. העניין עלה השבוע בישיבת הממשלה, ושרים, בהם דודי אמסלם ואלי כהן (שר החוץ הקודם שמינה אותו, א"י), דרשו להתעקש לשלוח אותו לאתיופיה, גם אם זו מסרבת. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ ישראל כ"ץ הסבירו שאתיופיה לא מוכנה, ובלי הסכמה אי-אפשר למנות אותו.