צה"ל התיר הבוקר (רביעי) לפרסום כי שלושה לוחמים ופרמדיקית צבאית נהרגו אתמול בפיצוץ מבנה ברפיח שבדרום רצועת עזה: סרן דניאל מימון טואף, בן 23 ממורשת, סגן מפקד פלוגה בגדוד שקד של חטיבת גבעתי; סמ״ר אגם נעים, בת 20 ממשמרות, פרמדיקית בגדוד 52 של עוצבת עקבות הברזל (401); סמ״ר עמית באכרי, בן 21 מיושיביה, לוחם בגדוד שקד של חטיבת גבעתי; וסמ״ר דותן שמעון, בן 21 מאלעזר, לוחם בגדוד שקד של חטיבת גבעתי.
עוד חמישה לוחמים נפצעו בתקרית, שלושה מהם באורח קשה ושניים באורח בינוני. בקרב אחר בדרום הרצועה נפצע קצין לוחם בסיירת גבעתי.
1 צפייה בגלריה
דותן שמעון אגם נעים עמית באכרי דניאל מימון טואף
דותן שמעון אגם נעים עמית באכרי דניאל מימון טואף
דותן שמעון, אגם נעים, עמית באכרי, דניאל מימון טואף
(צילום: דובר צה"ל)
במסגרת פעילות מבצעית של צוות הקרב החטיבתי 401 יצאו הלוחמים לסריקות ואיתור אמל"ח במבנה באזור שכונת תל סולטאן בעיר. בשלב מסוים, ומסיבה שעדיין נחקרת, אירע הפיצוץ הקטלני במבנה. לאחר הפיצוץ הוזנק מסוק שפינה את הפצועים לבית החולים סורוקה בבאר שבע. בצה"ל מתחקרים את האירוע ומנסים להבין לעומק ממה נגרם הפיצוץ, והאם מדובר בזירת מטענים, בירי מחוץ למבנה או שהמבנה היה ממולכד.
על פי נתוני צה"ל, מתחילת המלחמה נפלו 713 חיילים. מתחילת התמרון הקרקעי בעזה נהרגו 346 חיילים.
הפרמדיקית אגם נעים היא החיילת הראשונה שנהרגה בתמרון בעזה מפרוץ המלחמה. ארגון הפרמדיקים מסר כי היא הייתה "מהחלוצות המשרתות כפרמדיקיות בתפקיד לחימה, שניצבה בחזית הקרבות בתפקיד הדורש שילוב ייחודי של אומץ לב, מסירות ומקצועיות אין קץ". במועצה האזורית מנשה אמרו כי היא הותירה שתי אחיות, פלג ויובל.
דורית, אמה של אגם, כתבה באחרונה פוסט על שירות הבת בעזה. "אגם קיבלה זימונים לקורס פרמדיקים, כל כך שמחנו, אולי בהמשך תהיה רופאה, שווה לא? היא סיימה את הקורס בהצטיינות והודיעו לנו שהיא מסופחת לשריון. יומיים אחרי הקורס היא כבר הייתה בעזה עם חיל הנדסה. הפסקנו לנשום, החיים השתנו. פתאום גיליתי את התקפי החרדה שהגיעו ללא הכנה.
"אגמי צלצלה והודיעה שהיא נכנסת. לא הייתי מוכנה, היא הייתה אמורה להיכנס כמה ימים אחרי. כאב חד, כמו סכין שנכנסת ומסתובבת בלב, בבטן, בכל הגוף. אנחנו בוחרים לחיות בתקווה. מי ייתן וכל חיילינו ישובו בשלום, שהחטופים יחזרו בקרוב, אבל ממש בקרוב. שהילדה הפרטית שלי כבר תחזור הביתה בריאה בגופה ובנפשה במהרה, שתסתיים המלחמה ונחזור לשגרה אמן. אגמי שלי, גאה בך ילדה, מחכה לך אהובה שלי".
אחרי כמה ימים פרסמה האם דורית פוסט נוסף וצירפה חלקים מהפוסט הקודם: "אם במקרה תראו או תדברו עם אמא שלי, בבקשה אל תספרו לה שהנכדה שלה בעזה. לפני כמה ימים צלצול טלפון הקפיץ אותי כמו כל הצלצולים בחודשים האחרונים. אני מחכה, דרוכה, מחוסרת אוויר, מסתכלת על הצג וצועקת 'זו אגמי'".
בהמשך הפוסט תיארה האם כיצד הגיבה לדיווחים על נפגעים אחרים מקרב כוחות הביטחון במלחמה: "אגם צלצלה ואמרה לי 'אמא, את רואה? זה יכול להיות בכל מקום'. כן, התחושה היא של אובדן שליטה, מנהרה חשוכה ללא סוף. אגמי כרגע נמצאת עם חיילי גבעתי. בפעמים האחרונות שהצליחה לצלצל אמרה לנו שהכול בסדר, ורגע אחרי הודיעה שלרוב הם בהתקפות ולכן אין לה יכולת ליצור קשר. רק השבוע טיפלה בפצועים קשים. איזו ילדה אני אקבל בסוף המלחמה?".
ריאיון עם אחיו של סמ"ר דותן שמעון
(צילום: ירון ברנר)

דותן שמעון הוא החלל הרביעי מהיישוב הקטן אלעזר שבגוש עציון. פרופ' חיים שקד, מכר של אביו, כתב: "אבא של דותן יושב לידי בבית הכנסת. אחותו של דותן, נופר, נהרגה לפני כמה שנים בתאונת דרכים בצומת הכניסה ליישוב. משלושה ילדים נשאר כעת להורים בן אחד בלבד. אסון נורא".
גיא, אחיו של דותן, אמר ל-ynet: "הוא היה הילד הכי מושלם שיש. בחור מקסים, יפה תואר, לב זהב. האח הכי טוב שאפשר לבקש. הוא ידע להכיל כל דבר, דמות חינוכית למופת, ילד רגיש ואוהב. לפני כמה שבועות הוא נפצע קל מרסיסים ואחרי יומיים הוא כבר חזר ללחימה והיה שם שבועיים ברצף".
ראש מועצת שדות נגב, תמיר עידאן, אמר כי "קיבלתי בצער עמוק את הידיעה על נפילתו של עמית באקרי ז"ל ממושב יושיביה. כולנו מחבקים את המשפחה היקרה ברגעים הקשים הללו, בהם איבדה את היקר לה מכל. עמית היה לוחם אמיץ ונחוש, שהגן בגופו על עם ישראל מול אויב אכזר. הלב שלנו נקרע בכל פעם מחדש מצער וכאב על אובדן חיים בטרם עת. כולי תפילה ותקווה כי יהיה זה החלל האחרון במלחמה נוראית זו".
משפחתו של עמית סיפרה כי בפעם האחרונה שהוא היה בבית הוא דיבר בהומור על כך שאם יקרה לו משהו אז הוא רוצה שפאר טסי ישיר בלוויה שלו. כעת המשפחה מנסה לאתר הזמר ולבקש ממנו שיגיע להלוויה שתיערך היום.
בשבוע שעבר סקר צה"ל את עיקרי הכרעת חטיבת רפיח של חמאס, שהושגה לפני כחודש וחצי. בצה"ל ציינו בשבוע שעבר כי בשכונת תל סולטאן, שבה נרצחו גם ששת החטופים במנהרה, נותרו כמה כיסי התנגדות קטנים. מנתוני אוגדה 162, שפעלה באזור, עלה כי 800 מתוך 2,308 מחבלי חמאס שחוסלו ברפיח, נהרגו בשכונת תל סולטאן, בהם מג"ד חמאס ומפקדי הפלוגות שתחתיו.