1 צפייה בגלריה
תמונה של בנימין נתניהו וולדימיר פוטין לוחצים ידיים
תמונה של בנימין נתניהו וולדימיר פוטין לוחצים ידיים
פוטין ונתניהו. ארכיון
(צילום: AP)
ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, העלה בשיחתו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין דאגה עמוקה מהקשר המתהדק בין רוסיה לאיראן, בעיקר בסוריה. נתניהו ופוטין דנו באריכות בנושאים נוספים, לרבות הזירה הצפונית. על הרקע הזה, נתניהו התקשר לראש הממשלה יאיר לפיד ועדכן אותו בשיחתו עם פוטין.
פוטין התקשר הבוקר לנתניהו על מנת "לברך אותו על ניצחונו בבחירות והקמת הממשלה". בהודעה שפורסמה נמסר כי "שני המנהיגים דנו במספר סוגיות ובראשן המלחמה באוקראינה" - זאת בזמן שנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי נמצא בארה"ב, וזמן קצר אחרי פגישתו עם הנשיא ג'ו ביידן. עוד נמסר כי נתניהו אמר לפוטין שהוא "מקווה שתימצא הדרך בהקדם לסיום המלחמה והסבל שנגרם ממנה", והוסיף גם שהוא "נחוש למנוע מאיראן השגת נשק גרעיני ולבלום את ניסיונותיה להתבסס צבאית בגבולנו הצפוני".
מי שהתייחס לקשר המתהדק בין רוסיה לאיראן הוא ראש המוסד דדי ברנע. הוא הזהיר הערב כי איראן מתכוונת להרחיב את פרויקט העשרת האורניום שלה, ומנסה לשמור באופן חשאי כוונות עתידיות להרחיב אספקת אמצעי לחימה מתקדמים לרוסיה לטובת המלחמה באוקראינה. "אנו מתריעים גם על כוונותיהם להעצים את פגיעתם במדינות מוסלמיות ידידותיות באזור בדרכים שונות", אמר ברנע. "גם היום, באופן אבסורדי, קיימים גורמים במערב שקוראים לחתום עם איראן על הסכם תוך התעלמות בוטה מהשקרים האיראניים המצויים בהסכם".
נשיא המדינה יצחק הרצוג וראש המוסד דוד ברנע העניקו תעודות הצטיינות למצטייני ומצטיינות המוסד
(צילום: איתי בית און)

ברנע, שנאם בטקס מצטייני המוסד בבית הנשיא בירושלים, הוסיף בנאומו: "בחודשים האחרונים אנו מזהים תהליכים מסוכנים, מאיימים וחלקם מתריסים מצידה של איראן. היא מגבירה את ניסיונותיה לבצע פיגועי טרור בכל רחבי העולם, ואותם אנחנו בולמים מדי יום. אני חוזר על התחייבותי, כפי שאמרתי כאן גם בשנה שעברה, לאיראן לא יהיה נשק גרעיני, לא בשנים הקרובות, לעולם לא, זו התחייבותי, זו התחייבות המוסד".