הצעקות והבכי: תיעוד כמה ממקרי ההתעללות בגן בהוד השרון

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום נגד רואן עבד אל-חי (32) מטירה, סייעת בגן פרטי בהוד השרון, בגין ביצוע מאות מעשי תקיפה והתעללות בפעוטות.
2 צפייה בגלריה
הסייעת החשודה בהתעללות רואן עבד אל חי
הסייעת החשודה בהתעללות רואן עבד אל חי
נאשמת כי הטיחה, טלטלה, האכילה בכוח. אל-חי
מכתב האישום שהגישה עו"ד לירון שטרית עולה כי אל-חי עבדה זה מספר שנים כסייעת בפעוטון "הגן של סיגל" בהוד השרון. במהלך התקופה שבה עבדה בתינוקייה, היא ביצעה בפעוטות מעשי התעללות ותקיפה. היא נהגה להכות, לטלטל, למשוך, לצבוט ולהטיח את הפעוטות בחוזקה, כל זאת תוך התעלמות מבכיים. לעיתים, נהגה הסייעת להתעלם מפעוטות בין אם קרבו וניגשו אליה ובין אם בכו במשך דקות, תוך שהיא משתמשת בטלפון הסלולרי שלה במשך זמן ממושך או מציירת.
לפי כתב האישום, אל-חי אף נהגה להאכיל את הפעוטות באוכל שנפל על הרצפה, ובאחד מהמקרים דחפה בכוח אוכל לפיו של אחד מהפעוטות. במספר הזדמנויות, כך נכתב, היא השאירה פעוטות לבד בחדר במשך דקות ארוכות, כשדלת החדר סגורה ובזמן שהייתה עם פעוטות אחרים בחצר.
כתב האישום מגולל מסכת של יותר מ-350 מקרי תקיפה והתעללות בפעוטות. טיב האירועים, ריבוי המעשים והקטינים הנפגעים, תדירותם, גילם הרך של הקטינים והיותה האחראית על צרכיהם, בריאותם ושלומם הפכו את ההתנהלות המתעללת לשגרה שאליה נחשפו כל הקטינים ששהו בתינוקייה.
בבקשת המעצר ציינה עו"ד שטרית: "יצוין כי המשיבה התעללה נפשית בכל הפעוטות בתינוקייה. זאת בין אם בעצם ביצוע מעשי ההתעללות והאלימות כלפיהם, ובין בעצם חשיפתם של כל הפעוטות בתינוקייה למעשי אלימות והתעללות". כתב האישום מייחס לאל-חי עבירות של התעללות בקטין חסר ישע על ידי אחראי, תקיפת חסר ישע על ידי אחראי הגורמת חבלה של ממש ותקיפה בנסיבות מחמירות.
מ', אימא לפעוט מהגן, אמרה: "הוא היה שמונה חודשים תחת ידיה של רואן, ובמשך כחודש וחצי לא הסכים להיכנס לתינוקייה, וממש בגופו עבר את הגדר לכיתת הבוגרים. התחלתי להבין שמשהו קורה אבל זה ילד ראשון שלי, ובעלת הגן סיגל דאגה לומר שככה זה אצל ילד ראשון, שהוא רגיש ובעצם הכול אצלי בראש.
2 צפייה בגלריה
עורך הדין בן מעוז מייצג את הורי הפעוטות ב"הגן סיגל"
עורך הדין בן מעוז מייצג את הורי הפעוטות ב"הגן סיגל"
עו"ד בן מעוז, שמייצג את הורי הגן
"המצלמות תיעדו שלושה חודשים, ולכן רואים ממש את היום שבו הוא עוד הספיק להיות בתינוקייה ופשוט עבר זוועות, וזה רק ביום אחד. לא רוצה לדמיין מה עבר שם בכל אותם חודשים. מקווה שבית המשפט יבין שיש פה אישה מסוכנת שלא צריכה לראות אור יום".
בת אל ושי פרנקו, הורים לפעוט מהגן, אמרו לאחר ההחלטה: "הלב מזועזע! על אף תיאורי ההורים לאחר הצפייה בסרטוני הילדים שלהם במתן העדות, לא יכולנו להכין את עצמנו לטירוף שנחשפנו אליו הבוקר. פתאום לראות חוברת עבת כרס שבה אין ספור תיאורים של הקטנים שלנו חווים אלימות קשה, זה הכניס את כולנו להלם. קשת הרגשות שעלתה בנו היא ענקית. אלוהים, כמה עצב".
עו"ד בן מעוז, שמייצג את הורי הגן, אמר: "האישה הזאת, רואן עבד אל-חי, שמיוחסים לה מאות מקרי תקיפה חמורים והתעללות בקטינים, הצליחה לשטות בהורים ולהעמיד פנים במשך חודשים ארוכים בזמן שהיא מעבירה את ילדיהם גיהינום עלי אדמות - יום יום, דקה דקה.
"אין לי ספק כי ילדים נוספים ורבים שהיו קורבנות למעשיה ולא יכולים לספר את אשר עברו נותרו מחוץ לכתב האישום, אך ההורים כולם צריכים לזכור כי העונש הכבד שמחכה לה בסוף הדרך הוא עבור כל אותם הילדים שסבלו וקולם לא נשמע".
מעורכי הדין יזהר קונפורטי ואחמד יאסין שמייצגים את הנאשמת נמסר: "כנגד מרתשנו הוגש זה עתה כתב אישום המגלה מעשים חמורים. אנו נזמין היום את חומר הראיות, נלמד אותו, ונגבש עמדה. יחד עם האמור - ומבלי להקל ראש, ביתה משפט כבר נתן דעתו לכך כי המסוכנות הנשקפת מהאמור הינה ספציפית לעיסוקה כסייעת. אנו מגבשים חלופת מעצר אותה נציג לבית המשפט בהמשך".