תיעוד שפרסמו הפלסטינים מהאירוע בעיר טובאס

לוחמת צה"ל נפצעה הלילה (בין שלישי לרביעי) באורח קשה מפגיעת רסיסים במהלך חילופי אש שהתנהלו במסגרת פעילות מעצרים של כוח מחטיבת הבקעה והעמקים בעיר טובאס שנמצאת בין השומרון לבקעת הירדן. היא פונתה בהכרה לבית החולים שיבא תל השומר ברמת גן כשהיא במצב יציב, ומשפחתה עודכנה.
ד"ר אביטל פרי, נוירוכירורגית בכירה בשיבא, מסרה כי "הימים הקרובים יהיו קריטיים" עבור הלוחמת ו"ייתכן כי היא תזדקק לניתוח מציל חיים". פרי הוסיפה כי "היא כרגע נמצאת בסכנת חיים. כרגע מצבה קשה ויציב והיא נמצאת בהשגחה צמודה ובטיפול אינטנסיבי מאוד אצלנו, אבל אנחנו צופים שבימים הקרובים תיתכן הידרדרות במצבה - כפי שצפוי במקרים של פגיעות ראש קשות".
עדכון מבית החולים שיבא על מצב הלוחמת
(צילום: חגי דקל )

הרופאה הבכירה ציינה כי הלוחמת "נפצעה כתוצאה מרסיסים שפגעו בראשה ונכנסו למספר אזורים במוח - ולכן הפגיעה מוגדרת כקשה". לדבריה, "היא כרגע בהכרה מעורפלת ולא יודעת עדיין להסביר לנו ממש מה קרה. יש לה פערים בזיכרון, שהם אופייניים מאוד למטופלים עם חבלות ראש קשות".
במקביל התנהלו הלילה חילופי אש בין כוחות סיירת צנחנים למחבלים בקבטיה שמדרום לג'נין במהלך פעילות למעצר מבוקשים. על פי צה"ל נהרגו בתקרית שני מחבלים - אחמד ג'מאל ורני וליד. הפלסטינים דיווחו כי כוחות צה"ל יצאו מהכפר ולקחו איתם את גופתו של אחד ההרוגים, וכן גררו את רכבם, שבו נמצאו אקדח ורובה M16.
1 צפייה בגלריה
המחבלים שנהרגו בקבאטיה: תושב הכפר אחמד עסאף ורני קטנאת מג'נין
המחבלים שנהרגו בקבאטיה: תושב הכפר אחמד עסאף ורני קטנאת מג'נין
ההרוגים בקבאטיה: אחמד עסאף ורני קטנאת
במהלך הלילה חטיבת שומרון לבדה פעלה בשיתוף כוחות הביטחון ושב"כ למעצר של עשרה מבוקשים בביתות, חווארה, עוריף ועוסארין. במהלך הפעילות נמצאו גם כמה אמצעי לחימה ומטענים בכפר עוריף. במעצרים השתתפו גדוד 50, סיירת גבעתי וחיל ההנדסה.