חילופי אש פרצו בצהריים (שישי) בין צה"ל למחבל אחד לפחות ליד היישוב מרגליות, סמוך לגבול לבנון. צה"ל מסר כי מחוץ ליישוב מתנהל מרדף אחר חשוד שברח מהכוחות אחרי שהשיבו לעברו בירי. טרם נשללה האפשרות שמדובר בחוליה. במצוד משתתפים גם מל"טים ומסוק קרב.
תקיפת חוליית המחבלים ליד שתולה בצהריים
(צילום: דובר צה"ל)

בעקבות האירוע הביטחוני נסגרו כל הצירים ברכס רמים, ותושבי מנרה, משגב עם וכפר גלעדי התבקשו להיכנס למרחבים המוגנים עד להודעה חדשה.
זמן קצר אחרי האירוע במרגליות דיווח צה"ל כי כוחותיו תקפו חוליה של שלושה מחבלים מחיזבאללה שזוהו במרחב הגדר באזור שתולה, בגבול לבנון. כלי טיס של צה"ל שפעל במרחב תקף אותם. במקביל צלפים של צה"ל ירו לעבר חמושים שזוהו פועלים ליד זרעית.
שלושת האירועים הביטחוניים בצפון באו שעות אחרי שרשות החירום הלאומית (רח"ל) במשרד הביטחון וצה"ל הודיעו על הפעלת תוכנית "מלון דרכים" לפינוי תושבי קריית שמונה לבתי הארחה במימון המדינה. הפינוי יוצא לדרך יום לאחר מטח רקטות כבד ליישובים בצפון הארץ וחילופי אש בגבול לבנון.
גלנט הציג את "תוכנית 3 השלבים" והצהיר: "החלה מחיקת חמאס"
(צילום: שחר יורמן)

1 צפייה בגלריה
מיירט כיפת ברזל בגבול לבנון
מיירט כיפת ברזל בגבול לבנון
כיפת ברזל מיירטת רקטות בגבול לבנון, אתמול
(צילום: REUTERS/Lisi Niesner)
חמאס, שפועל גם מדרום לבנון, הודיע אתמול כי שיגר משם לפחות 30 רקטות לעבר הגליל המערבי, אחרי שאזעקות נשמעו שוב ושוב בשורת יישובים באזור זה - כולל בשלומי ובנהריה. בקריית שמונה התפוצצה רקטה בחניית בניין מגורים, ותושב העיר בשנות ה-70 לחייו נפצע בינוני. אדם נוסף נפצע באורח קל.
עיריית קריית שמונה הודיעה כי הפינוי ייצא לפועל כבר היום: "כי כל מי שנרשם לפינוי ויקבל הודעה על שיבוץ ליעד הפינוי - מחויב להתפנות ולהגיע למלון במהלך היום, אחרת לא נוכל להתחייב לשמירת החדר", נכתב בהודעה שהועברה לתושבים. "כל מי שמילא את טופס הבקשה לפינוי יקבל במהלך היום הודעת וואטסאפ או מסרון על המקום שאליו שובץ וייכנס לקבוצת וואטסאפ שמרכזת את כל מי ששובץ לאותו המקום".
פורסם לראשונה: 13:09, 20.10.23