תורי הענק בקלפיות לבחירות ללשכת עורכי הדין, היום

שעות מאז שנפתחו הקלפיות בששת המחוזות של לשכת עורכי הדין, והמרוץ לראשות הלשכה הולך ומתחמם - בהמשך לחילופי הדברים הבוקר (שלישי) של יו"ר הלשכה הזמני עמית בכר, והמתחרה המוביל מולו אפי נוה. תורים ארוכים נרשמו בקלפיות ברחבי הארץ, כשברקע טענות לעיכובים מכוונים. בשל העומסים, שר המשפטים יריב לוין האריך את ההצבעה עד לשעה 20:00 בקלפיות המשנה - אחרי שיו"ר ועדת הבחירות של הלשכה שלח לו שני מכתבים בתחינה שיקבל החלטה.
"אנו מקבלים פניות רבות על עומסים כבדים בקלפיות השונות, בכל רחבי הארץ", הדגיש יו"ר הוועדה, עורך הדין שלומי באשי, במכתב ששלח ללוין תחת הסיווג 'דחוף מאוד'. "נודה בכל לשון של בקשה לקבל את החלטתך בהקדם ככל הניתן, על מנת שנוכל להיערך מבחינת כוח האדם וזאת ככל ששעות ההצבעה יוארכו בקלפיות. כל החלטה היא החלטה".
8 צפייה בגלריה
צילום: מוטי קמחי
צילום: מוטי קמחי
(צילום: מוטי קמחי)
8 צפייה בגלריה
תורים
תורים
התור בבית ציוני אמריקה בתל אביב
(צילום: מוטי קמחי)
נכון לשעה 13:45, שיעור ההצבעה עומד על כ-20.8% מבין כלל בעלי זכות הבחירה, בהם רעיית הנשיא מיכל הרצוג והיועצת המשפטית לממשלה גלי-בהרב מיארה שהגיעו להצביע. שיעור ההצבעה נחשב יחסית גבוה, בהשוואה לכ-28% שהצביעו בסך הכול בבחירות הקודמות.
8 צפייה בגלריה
תורים ארוכים בקלפי בבחירות ללשכת עורכי הדין בבורסה ברמת גן
תורים ארוכים בקלפי בבחירות ללשכת עורכי הדין בבורסה ברמת גן
תורים ארוכים גם בבורסה ברמת גן
8 צפייה בגלריה
תורים לבחירות ראש לשכת עורכי הדין בהרצליה
תורים לבחירות ראש לשכת עורכי הדין בהרצליה
נוה ובכר האשימו זה את זה בעיכובים. התור להצבעה בהרצליה
(צילום: עו״ד יונתן אהרונסון)
8 צפייה בגלריה
תורים לבחירות ראש לשכת עורכי הדין בהרצליה
תורים לבחירות ראש לשכת עורכי הדין בהרצליה
(צילום: עו״ד יונתן אהרונסון)
8 צפייה בגלריה
ירושלים
ירושלים
התור בירושלים
(צילום: גלעד כהן)
עו"ד איתמר פנאץ, חבר ועדת בחירות (מועמד לרשימה מטעם עמית בכר ללשכה, ג"מ): "ברגע שראינו שהעומסים על הקלפיות הם הרבה מעבר למצופה העברנו את הבקשה. אין קלפי שלא קורסת תחת הנטל, שלהערכתי גדול מאוד לעומת הבחירות הקודמות. יש אנשים שמסתובבים והולכים, ויהיה לזה משמעות בתוצאות ובאחוזי ההצבעה. ברור שצריך להאריך את השעות שנסגרות בחלקן ב-17:00, וזה ברור שצריך להאריך. אנחנו מבקשים עד 20:00. השר עוד לא הגיב". בהמשך, כאמור, נענה לוין אחרי שעות לבקשה - והאריך את מועד ההצבעה.
אנשים נוספים שעמדו בתור סיפרו ל-ynet: "ההמתנה היא יותר משעתיים ועשר דקות. ספרתי יותר מ-107 אנשים שממתינים בתור, ולדעתי זה הולך וגובר לקראת שעות הצהריים". אחר סיפר שהוא תומך באפי נוה: "בעד הרפורמה המשפטית, חושב ששאר הצדדים בחרו בכיוון שהוא נגד השינויים".
בתל אביב נרשמו תורים ארוכים, אבל ההמתנה הייתה עד ל-20 דקות לערך לבן אדם. עורך דין שהגיע מרמת גן סיפר ל-ynet: "חיכיתי כשעתיים שם, היו שם מעל 100 איש בתור, אז באתי לפה". עורך דין אחר סיפר שברחוב המסגר המצביעים חיכו שעתיים עד להצבעה. במטה של עו"ד עמית בכר אמרו כי אנשים עמדו בתור בפתח תקווה יותר משעה וחצי.
לטענת מטה בכר ומצביעים נוספים שעמדו בקלפיות, אפי נוה מפעיל את אנשיו, "כדי לעכב בכוונה את ההצבעות בקלפיות, וליצור תורי ענק בתקווה לייאש את המצביעים ולהכריע לטובתו את הבחירות". אדם אחר שפנה ל-ynet טען כי "אנשיו של אפי נוה קיבלו הוראה לעכב את ההצבעה, לעמוד מאחורי הפרגודים כמה שיותר זמן וליצור תורים במטרה לייאש את אלו שמחכים להצביע". במטה נוה הכחישו את הטענות, ובהמשך האשימו את בכר: "בשעות האחרונות אנשי המחאה שאינם עורכי דין בשליחותו של בכר עומדים בתורים במטרה להאריך אותם ולייאש את עורכי הדין שבאים להצביע. עוד ניסיון אנטי דמוקרטי של בכר להשפיע על תוצאות הבחירות".
הבוקר אמר יו"ר הלשכה הזמני עמית בכר בריאיון ל-ynet radio: "הבחירות האלה גורליות לדמוקרטיה, עצמאות מערכת המשפט עומדת על הכף". לדבריו, "זו לא הגזמה. על הכף עומדת עצמאות מערכת המשפט, והיכולת לשמור על הוועדה לבחירת שופטים".
גם "האח הגדול" מצביע: תום חיימוב בקלפי
(צילום: ניצן דרור, ירון ברנר)

8 צפייה בגלריה
עמית בכר
עמית בכר
המועמדים לראשות לשכת עורכי הדין
(לשכת עורכי הדין, אבי מועלם, סיון פרג')
8 צפייה בגלריה
מיכל הרצוג
מיכל הרצוג
רעיית הנשיא מיכל הרצוג מצביעה בבחירות
(צילום: מוטי קמחי)
בכר צפה כי תהיה השתתפות גדולה יותר מצד עורכי הדין שיגיעו לבחור: "אנחנו מרגישים התעוררות ובצדק. נוסף על עצמאות מערכת המשפט, גם כבוד מקצוע עריכת הדין נמצא כאן על הפרק. לצערי הרב, המועמד שנמצא מולי הוא עבריין מורשע, שהמיט קלון על הלשכה, ולכן יש עורכי דין רבים שלא מוכנים לקבל אותו".
המתחרה המוביל מולו, אפי נוה, השיב לדבריו בריאיון ל-ynet radio: "אף אחד מהקואליציה לא ידבר איתו ואף אחד לא יענה לו לטלפון. שום קשר לא יהיה לו. הוא צובע את עצמו שמאלה ממרצ, חבר לארגונים קיצוניים, והוא רוצה להביא את הפרקליטות שתנהל את לשכת עורכי הדין".
לדבריו, "הגופים שמממנים אותו הם גופים קיצוניים, הם לא שייכים ללשכה. מי שנותן לו את המימון, אלה גופים שאתה שואל את עצמך מה להם וללשכת עורכי הדין. כל אחד מהם נתן לו חצי מיליון שקל, והם מנהלים את ההפגנות נגד המהפכה, כך הם קוראים לעצמם. מה לנו ולמקומות האלה? אנחנו לשכה מקצועית, ובאנו לשקם ולתקן את לשכת עורכי הדין".
פורסם לראשונה: 13:31, 20.06.23