עלאא אבו עטא (39) תושב כפר קרע, נרצח לפני ארבעה ימים בתוך רכבו, בזמן שהסיע את שלושת ילדיו לבתי הספר. שני אלמונים חסמו את דרכו וירו בו למוות לעיני ילדיו.
בזמן הרצח, הילד הגדול איהם שם את ידו על פיה של אחותו הקטנה בת הארבע כדי שלא תצעק מחשש שיירו גם בהם. מיד אחרי שהרוצחים נמלטו, הבן התקשר לאימו. הוא לא רצה לספר לה על הירי, ורק אמר: "אמא תבואי, אבא נפגע בתאונה". כשהגיעה, ראתה את בעלה ירוי וללא רוח חיים.
7 צפייה בגלריה
הילקוט של בנו של הנרצח מכפר קרע
הילקוט של בנו של הנרצח מכפר קרע
עלאא אבו עטא וילקוט בית הספר המגואל בדם
מתחילת השנה: 194 מקרי רצח בחברה הערבית

פאטמה אבו עטא, אימו של עלאא, אמרה ל-ynet: "אני בהלם ולא מאמינה שאיבדתי את בני היקר שנרצח בדם קר. אני בטוחה שהוא לא עשה כלום, בני אהוב ולא עשה רע לאף אחד. הם שרפו אותו ושברו לי את הלב, כיבו את הנר שלנו. מעולם לא נשברתי בחיי, עד עכשיו. לא יכולתי לחבק את הבן שלי בגלל מצבו הקשה, ירו לעברו עשרות כדורים. חיבקתי את הרגליים שלו והרמתי אותו, ביקשו שלא אראה את פניו שהיו מעוותות מכדורים שפגעו בהן ובבטן".
הסבתא סיפרה על נכדיה הקטנים שנותרו ללא אב: "מה הילדה הקטנה הזאת תגיד אחרי שראתה את אביה נרצח מולה? הבן הגדול מודע לדברים ומבין מה קרה. הדם של אביהם היה על הבגדים והתיקים שלהם, במה הם אשמים? איך הם יתמודדו עם החיים? כמה שאני מדברת איתם, זה קשה. הבן שלי נלקח מהילדים שלו, מהאחים שלו, מכל מי שהכיר ואהב אותו. הוא לא עשה כלום, מה הם רצו?".
7 צפייה בגלריה
אינפו אלימות בחברה הערבית מתחילת השנה
אינפו אלימות בחברה הערבית מתחילת השנה
רק 24 מקרים פוענחו. ארבעה מהנרצחים בששת השבועות האחרונים
7 צפייה בגלריה
פאטמה אבו עטא
פאטמה אבו עטא
פאטמה אבו עטא. ״שרפו אותו ושברו לי את הלב״
מתחילת שנת 2024 נרצחו 194 בני אדם בחברה הערבית. רק בארבעת הימים האחרונים נרצחו שישה בני אדם - בנצרת, בכפר קרע, בכאבול, באם בטין שבנגב, בבסמת טבעון ובעראבה. בחודש וחצי האחרונים - תקופת כהונתו הקצרה של המפכ״ל החדש, דני לוי, נרצחו 43 קורבנות. המשטרה פענחה רק 24 תיקים, מה שאומר שמשפחות רבות עדיין לא יודעות מי עומד מאחורי רצח בני משפחתם - והרוצחים מסתובבים בחופשיות.
לפני יומיים, סאלח עאסלה בן ה-21, תושב עראבה, הוכה למוות. לפני שלושה ימים נרצח ביריות עטיה אלוקילי, בן 48 מהישוב אם בטין. באירוע נפצעו שני גברים באורח קשה. לפני כשבוע נרצח בנצרת אשרף ראגב.
עבד אלמנאן נאטור, אח מוסמך ואב לארבעה ילדים, נרצח ליד אולם חתונות במקום מגוריו קלנסוואה. כוזימה נאטור, אימו, סיפרה: ״הלוואי שהייתי מגנה עליו, שומרת עליו איתי. רצחו אותו שלא בצדק. הוא לא עשה שום דבר רע, זה לא הגיע לו. איימו עליו בגלל שטויות, לא ציפיתי שהוא יירצח. גם ערבים וגם יהודים אהבו אותו״.
7 צפייה בגלריה
כוזימה נאטור
כוזימה נאטור
כוזימה נאטור. ״אנחנו לא מעניינים אף אחד״
״בממשלה ובמשטרה יודעים הכול לא מענישים אף אחד. אם יהודי מוכה, תוך חמש דקות רואים מעצרים, כולל מי שהיה שם, שהסיע ושסייע״, היא מאשימה, ״הם נענשים אבל מה שקורה בחברה הערבית לא מעניין אף אחד. המשטרה היא זו שמחלקת את הנשקים״.
יוסף טהא (48), תושב כאבול, נשוי ואב ארבעה ילדים, נרצח ליד בית חברו. אלמונים ירו בו למוות, חברו נפגע בינוני. קרוב משפחתו אמר:" עוד לא מעכלים שהוא נרצח. מדובר באדם ישר ונקי, אין עליו כלום. הרוצחים עברו את כל הקווים האדומים. בן גביר ומפכ"ל המשטרה כשלו בתפקידם. רק מדברים על תפיסת נשקים אבל לא ממגרים את הפשיעה ומפקירים אותנו".
7 צפייה בגלריה
זירת הרצח בבסמת טבעון
זירת הרצח בבסמת טבעון
זירת הרצח בבסמת טבעון
7 צפייה בגלריה
זירת הרצח בכפר קרע
זירת הרצח בכפר קרע
הזירה בכפר קרע
באירוע אחר, בבסמת טבעון, נרצח אוסאמה זבידאת (29) בכניסה לביתו - לעיני ילדיו. הרוצחים ירו בו אך לא הסתפקו בכך, אלא גם דרסו אותו לפני שנמלטו. המשטרה הודיעה כי עצרה שלושה חשודים.
עורך דין נזיה מסארוה, סגן ראש עיריית כפר קרע, שבנו סלימאן נרצח לפני כארבע שנים, אמר: ״צר לנו מאוד שאיבדנו גבר שנרצח בירי לעיני ילדיו. ארוע מזעזע וקשה. במקרה של בני, הגיע אצלנו מפקד המחוז ואמרתי לו ובלי להתבייש - ׳חבל על הדלק שאתם מבזבזים, הרי לא תעשו כלום׳. עד היום אין התקדמות בתיק. אחוז פענוח הרציחות בחברה הערבית הוא כמעט אפס, ואחוז הרציחות בחברה הערבית גבוה ביותר מ-25% מהחברה היהודית - ואנחנו מדברים על אותה משטרה. לא אשכח את אלו שמאשימים אותנו בהכול, כאילו הבעיה היא בנו, זה לא נכון. כשהמשטרה רצתה לחסל את הפשיעה בנתניה או בבת ים, היא ידעה לנקוט בצעדים, אבל לא אצלנו. ואם זה לא יטופל, אני בטוח שזה יגיע גם ליישובים יהודיים. אנחנו לא רוצים שאף אחד ייפגע, אבל חוסר האחריות של המשטרה זועק לשמיים".