דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי אמר בתדרוך הבוקר כי צה"ל הגביר הלילה את התקיפות האוויריות שלו ברצועת עזה, וכי חוסלו בהן עשרות מחבלים. לדבריו, בין המחבלים שחוסלו גם סגן ראש "מערך האש הרקטי" של חמאס. הוא הוסיף כי העדיפות העליונה היא חיסול בכירים בארגון הטרור ו"כל מי שלקחו חלק בטבח הנורא" של 7 באוקטובר.
בצהריים, בעדכון על המלחמה בעזה, הודיעו צה"ל ושב"כ כי מטוסי קרב חיסלו את מוחמד קטמאש, סגנו של ראש מערך הארטילריה הכלל רצועתי של ארגון הטרור, ומי שהיה אחראי על ניהול האש והארטילריה בחטיבת מחנות המרכז. מתוקף תפקידו היווה קטאמש חלק משמעותי בתכנון וביצוע הירי של ארגון הטרור לישראל בכל סבבי הלחימה ברצועה.
תיעוד חיסולו של קטאמש
(צילום: דובר צה"ל)

2 צפייה בגלריה
 המחבל מחמד קטמאש
 המחבל מחמד קטמאש
המחבל מוחמד קטמאש
(צילום: דובר צה"ל)
תא"ל הגרי בתדרוך הבוקר
(צילום: דובר צה"ל)

הכותרת
בין ישראל, איראן והפלסטינים: הדילמה של מדינות ערב
30:45
בדבריו של הגרי הדגיש דובר צה"ל כי ההפצצות ברצועה נועדו להכין את הקרקע לקראת התמרון הקרקעי, ומטרתן להקטין את האיומים שנשקפים לכוחות. לדבריו, "הכוחות מתאמנים, לומדים, מתחקרים, מתארגנים, נערכים - ואנחנו נצא לשלב הבא במלחמה בתנאים הטובים ביותר לצה"ל".
הוא שב וקרא לעזתים להתפנות לחלקה הדרומי של הרצועה. "חמאס מנצל אתכם, הוא משתמש בכם כמגן אנושי", אמר הגרי למאות האלפים שעוד נותרו בצפון הרצועה.
בתדרוך שלו עדכן דובר צה"ל כי עד כה עודכנו משפחותיהם של 212 חטופים. מדובר בנתון שלא כולל את שתי החטופות שחמאס שחרר בסוף השבוע. הוא הוסיף שעודכנו גם משפחותיהם של 307 חללי צה"ל.
2 צפייה בגלריה
תקיפות חיל האוויר ברפיח
תקיפות חיל האוויר ברפיח
תקיפות חיל האוויר ברפיח
(צילום: Jack Guez / AFP)
על המתיחות בגבול הצפון, אמר הגרי כי "ביממה האחרונה כוחות צה"ל חיסלו כמה חוליות שתכננו לפגוע ביישובים ומוצבים לאורך הגבול". לדבריו, "אנחנו ממשיכים לקיים הערכת מצב שוטפת, צה"ל ראשי מערכת הביטחון, על מה שקורה בצפון ומנהלים את המדיניות שלנו בהתאם להערכת המצב".
הגרי התייחס גם לתקיפת המסגד הלילה בג'נין שבו הסתתרה חולייה של חמישה מחבלים, שתכננה לבצע פיגוע מיידי. "בזכות מודיעין מדויק זיהינו וחיסלנו חוליית טרור שהייתה פצצה מתקתקת. החוליה כללה מחבלים של חמאס והג'יהאד האיסלאמי, מדובר בסימן היכר של חמאס, להסתתר בתוך מקומות אזרחיים, מסגדים, בתי חולים, גני ילדים. הם מבזים מקומות קדושים בתקווה שנפגע בהם והם יוכלו לפתוח בקמפיין נגד מדינת ישראל".
הוא הוסיף כי "חמאס והג'יהאד האיסלאמי משתמשים באוכלוסייה הפלסטינית ובסמלים של האיסלאם כמגן אנושי. אנחנו ממשיכים בפעילות התקפית חזקה ביו"ש, מאז תחילת המלחמה עצרנו יותר מ-450 מבוקשים של חמאס. אנחנו פועלים לילה לילה בשיתוף פעולה עם שב"כ וכוחות הביטחון הנוספים בעזרת מודיעין מדויק ומסכלים טרור".