כשנה אחרי שמצבתה של נינה זנגר הושחתה בהר המנוחות בירושלים, משום שתמונתה הוצבה בה, בני משפחתה נחרדו לגלות היום (שישי) כי הקבר הושחת בשנית - ונופץ בברוטליות. "לא חשבתי כלל על האפשרות שתהיה השחתה נוספת, ובאופן כל כך חמור", סיפרה מיכל חפר, בתה של המנוחה. "נשבר לי הלב לראות את המצבה המנופצת. תמונתה המחייכת של סבתא שלי פשוט לא הייתה שם".
2 צפייה בגלריה
השחתה של מצבתה  של נינה זנגר ז״ל
השחתה של מצבתה  של נינה זנגר ז״ל
"הנזק בלתי הפיך"
(באדיבות המשפחה)
2 צפייה בגלריה
מצבתה של נינה זנגר ז״ל
מצבתה של נינה זנגר ז״ל
השחתת המצבה בשנה שעברה
(באדיבות המשפחה)
תום חפר, נכדה של זנגר, הוסיף כי "שנה אחרי שהמצבה הושחתה בצבע שחור, הפעם הנזק הוא בלתי הפיך. פעם שעברה התחושה הייתה של הלם וכעס שדבר כזה יכול לקרות, היום זו כבר הרגשה של עצב וחוסר אונים". לדבריו, "סבתא שלי לא הייתה יריבה של אף אחד, לא היו לה שונאים, והיא הייתה אוהבת אדם ושוחרת שלום. אבל היותה אישה עדיין מאפשר לאנשים להשחית בשנאה את מקום מנוחת עולמה.
"מישהו אגב ממש התאמץ להגיע לשם, זה בגובה של כשלושה מטרים ולמישהו היה ממש חשוב לחזור לשם פעם שנייה, לעלות לגובה ולהשחית קבר", הוסיף. "גם בשנת מלחמת קיום במדינה, המרחב הציבורי עדיין אינו מקום בטוח לנשים, גם אם הן מתות".
המצבה הושחתה כאמור גם ביולי אשתקד, אז תמונתה של המנוחה, שהוטבעה על מצבתה, הושחתה ורוססה בספריי שחור. "אנחנו מזועזעים", סיפר אז הבן יואל זנגר, "זה אירוע חסר תקדים - לפגוע במצבה של מנוחה אך ורק בשל היותה אישה".
ממשטרת ישראל נמסר: "עם קבלת התלונה לפני שעות ספורות, נפתחה חקירה במטרה להגיע לחקר האמת". נציין כי המשטרה נשאלה על ידי ynet כיצד טיפלה, אם בכלל, בהשחתה הקודמת של המצבה - אך זו סיבה להתייחס לגופו של עניין.