ריאיון פוליטי דני דנון לשעבר שגריר ישראל באו"ם הליכוד
(צילום: נויל האריס)

ח"כ לשעבר דני דנון, שנבחר למקום ה-15 ברשימת הליכוד לכנסת, תקף היום (שני) בחריפות בריאיון לאולפן ynet את "המחנה הממלכתי", המפלגה החדשה שהקימו בני גנץ וגדי איזנקוט.
"זה ממש מקומם לראות את ההצגה הזאת. דרך אגב, אני מציע להם לשנות השם של המפלגה, לא 'המחנה הממלכתי', אלא 'המחנה המתנשא', איזו התנשאות זאת כשהם מחלקים לעצמם ציונים שהם 'ממלכתיים', מה, הם המדינה? הם הסמלים של המדינה? אני לא ממלכתי? הליכוד הוא לא ממלכתי? אני לא יודע מי הקופירייטר שנתן להם את הרעיון הזה, אבל זה פשוט משדר אליטיסטיות והתנשאות, מעל כל מי שבעצם לא שייך לשבט הזה ולמחנה הזה, הם משדרים שאנחנו המדינה'", אמר דנון.
-איזה שבט? "השבט שהם קוראים לו 'ממלכתי'. תקשיבי, זה אירוע השם שהם בחרו לעצמם. הם בעצם בידלו כל מי שלא מצביע למפלגה המוזרה הזאת, שיש בה תערובת של ימין ושמאל, של גדעון סער ואלקין שהיו אנשי ימין עם גנץ ואיזנקוט. לא מדברים על דרך, על ערכים, מה העמדה שלהם לגבי יו"ש, לגבי ריבונות - אלא רק על זה שהם המחנה הממלכתי. הם כאילו מעל כולם. זה מקומם. יש במדינת ישראל רבים וטובים שהם לא פחות ממלכתיים מהם, ואני כולל את עצמי וחבריי בליכוד ביניהם. ברגע שאין תוכן ואין ערכים, מחפשים ססמאות".
2 צפייה בגלריה
דני דנון
דני דנון
דני דנון
(צילום: יריב כץ)
2 צפייה בגלריה
גדי אייזנקוט ובני גנץ בהצהרה לתקשורת
גדי אייזנקוט ובני גנץ בהצהרה לתקשורת
"שם אותם בדרגה אחת מעל שאר מדינת ישראל". גנץ ואיזנקוט
(צילום: מוטי קמחי)
ריאיון עם יועז הנדל
(צילום: נדב אבס, נויל האריס)

ריאיון עם זאב אלקין
(צילום: אלכס גמבורג, נויל האריס)

-אלקין נתן פה לדוגמה את דודי אמסלם והאמירות שלו על המכלאות והשמאלנים וכו', הם מנסים אולי להיבדל מאמירות כאלה, לאו דווקא בהתנשאות, או שאתה לא קונה את זה? "אני ממש לא קונה את זה. כשאתה באופוזיציה - אתה תוקף. יש כאלה שיש להם סגנון כזה, סגנון אחר. אני רוצה להזכיר לך שיו"ר הכנסת היום, שהיה ח"כ באופוזיציה, התבטא בצורה מאוד בוטה ואגרסיבית הייתי אומר, ואף אחד לא בא ואמר שהם מחוץ לשיח. לכן אני חושב שזה חלק מהקמפיין, אני חושב שהשם של המפלגה באמת בא לשים אותם בדרגה אחת מעל שאר מדינת ישראל, מאזורים שלמים, מהפריפריה, ואנחנו בליכוד בדיוק ההפך, יש לנו הכל - יש לנו אנשים מהצפון, מהדרום, אנשים מכל החתך הסוציו-אקונומי במדינת ישראל, זה היופי של הליכוד".
גדי איזנקוט בהצהרה ראשונה לצד גנץ וסער
(צילום: קונטקט)

דנון ביטל טענות לפיהן רשימת הליכוד החדשה מורכבת מנאמנים לנתניהו. "זה מצחיק, כי ברגע שמישהו שם איזשהו נרטיב על השולחן, סיפר סיפור, כולם רצים אחריו. בפועל, בליכוד יש מסורת של תמיכה במנהיג, לא בגלל נתניהו. זה היה נכון בתקופת בגין, שמיר, שרון והיום נתניהו. סך הכל ארבעה ראשי מפלגה עד היום, זה הדנ"א הליכודי. נכון, חברי הליכוד - 80 אלף - דירגו. רשימה חכמה, שקולה, צריך לכבד את זה. זה לא כמו לפיד או גנץ שהחליטו לבדם על הרשימה, ואני יכול להגיד לך באופן אישי, אני התברגתי למקום מאוד גבוה אחרי היעדרות מאוד ארוכה, ובעבר התמודדתי מול ראש התנועה שלנו בצורה דמוקרטית, מכבדת. לכן יש מקום לדיונים, אנחנו מפלגה דמוקרטית בניגוד לשאר המפלגות שציינת".
-דיברו על זה שבסוף בסוף אם לא יהיו 61 מנדטים לנתניהו, והם טוענים שלא יהיו, יימצאו אותם חברים בליכוד – אלו שכן מאוכזבים, שילכו איתם לממשלה אחרת. אתה מעלה אפשרות כזאת? "יש כזה שיר שנקרא 'אשליות', וזה ממש אשליות שלהם. היום המגמה היא מאוד ברורה - אנחנו מתחזקים בסקרים. אנחנו יצאנו מהכנסת עם 54 מנדטים באופוזיציה, היום לפי כל סקר אנחנו עומדים על 60-61-62 מנדטים, בעוד המגמה היא בכיוון שלנו, ומצד שני כששואלים אותם 'איך תרכיבו ממשלה עם הרשימה המשותפת', אין להם תשובות אמיתיות. לכן הם באים עם כל הסיפורים האלה, מספרים אגדות, שהם יביאו אנשים מהליכוד. בליכוד אף אחד לא הולך לתמוך בממשלת שמאל, אנחנו מגובשים, אנחנו מאוחדים, ולכן אנחנו כן מאוד אופטימיים לגבי הסקרים וצריך לשאול את השאלה, כל פעם שאת מראיינת אנשים בשמאל, 'איך תקימו ממשלה?'".