2 צפייה בגלריה
אחמד הייב בדיון בבית המשפט
אחמד הייב בדיון בבית המשפט
אחמד הייב בבית המשפט לאחר הכרעת הדין
(צילום: גיל נחושתן)
אחמד הייב (64), נידון היום (שני) ל-28 שנות מאסר בפועל בגין רצח אשתו המנוחה נורה באמצעות אבן רחיים במשקל של כ-16 ק"ג. הייב חבט בראשה של אשתו לפחות פעמיים באמצעות האבן וגרם למותה. התיק טופל תחילה על-ידי עורכת הדין יעל פינק שוחט, שנפטרה במהלך ההליכים המשפטיים ממחלה קשה. בהמשך טופל התיק על-ידי עו"ד אבי פסטרנק, סגן בכיר לפרקליטת מחוז הצפון. אחיה של הנרצחת אמר אחרי פטירתה של שוחט פינק: "אני מרגיש שאיבדתי היום עוד אחות. הרגשנו שהיא נלחמה בשביל אחותי".
את גזר הדין נתן הרכב בית המשפט המחוזי בנצרת בראשות השופט אשר קולה והשופטים דני צרפתי ורננה גלפז מוקדי. מכתב האישום עולה כי ב-20 באוגוסט בשעות הלילה נטל הייב את האבן, שהייתה מונחת בפינת החדר שלו ושל אשתו נורה, והטיח אותה לפחות פעמיים בראשה. בניגוד לטענותיו של הייב, נורה שכבה באותה העת במיטה בעיניים עצומות, כשהיא מנסה להירדם, ולא התגרתה בו או דיברה עמו. על גופה של נורה לא נמצאו סימנים שניסתה להתגונן מפני המכות הקשות שספגה בראשה.
אחד הייב לאחר הכרעת הדין 
(צילום: אחיה ראב"ד)

2 צפייה בגלריה
אחמד הייב בדיון בבית המשפט
אחמד הייב בדיון בבית המשפט
(צילום: גיל נחושתן)
בגזר הדין נכתב: "במעשיו נטל הנאשם לא רק את חייה של המנוחה, שהייתה רעייתו, אלא שעשה זאת באופן שהשחית את כבודה וגופה אף לאחר מותה. הוא לא הכחיש את המעשה, אך טען שעשה זאת בעקבות מילים קשות שהטיחה בו המנוחה לפני שפרשה לישון, אשר עלו לכדי קינטור, באופן שהעביר אותו על דעתו, תוך שהוא משמיע השמצות פרועות כנגד המנוחה. גרסה זו נדחתה מכל וכל על-ידי השופטים".
השופטים קבעו גם כי "עברו הפלילי המשמעותי של הנאשם מעיד על אדם בעל מאפיינים עברייניים בולטים, רצדיביסט, שאינו חש כל מורא מהחוק ושהעבירות שבהן הורשע בשנים האחרונות מעידות על הסלמה באלימות ובפרט כלפי בנות זוגו וביתו".
השופטים סיכמו: "אין צורך להכביר מילים על החשיבות הנודעת להרתעת הרבים בעבירות החמורות ביותר במידרג העבירות, כמו במקרה שלפנינו, כאשר על בית המשפט מוטלת האחריות, בתפקידו כמכווין התנהגות, להעביר מסר ברור לציבור, עונש זה משקף את הסלידה מהעבירה ואת הענישה הראויה המירבית אשר יכול ותוטל על מי שהעז ליטול חייו של אדם". הם גזרו על הייב 28 שנות מאסר בפועל וחייבו אותו לפצות את משפחת המנוחה ב-258 אלף שקלים.
סנ"צ אייל הררי, מפקד משטרת ראש פינה שפיקד על חקירת הרצח, הוסיף "מדובר ברצח אכזרי. זה אירוע שקיבלנו בזמן אמת, הנאשם חייג בעצמו למוקד 100 ודיווח על הרצח. כוחות משטרה שהגיעו למקום לא מצאו אותו בזירה והבינו מיד שמדובר בזירה קשה, זירה מורכבת, בתוך בית משפחה. מדובר באירוע סופר קשה - הזוג היו תחת הרחקה שיפוטית האחד מהשנייה, והרצון להיפגש גרם להם להפר הוראה חוקית. לצערי המפגש הסתיים בטרגדיה קשה מאוד".