לפי דוח חקירה שחשף אתר "וושינגטון פרי ביקון" האמריקני, עבדאללה אל-ג'מאל, פעיל חמאס שהחזיק בבית משפחתו את החטופים אלמוג מאיר ג'אן, אנדריי קוזלוב ושלומי זיו, קיים קשרים עם המשטר האיראני. לפי הדוח, אל-ג'מאל שיתף פעולה עם טהרן באמצעות אתר אינטרנט שעריכתו נעשתה על-ידי אחד מכותבי העיתון "קיהאן אינטרנשיונל", שפרסומו מופעל תחת פיקוחו של המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי.
2 צפייה בגלריה
שלומי זיו,  אנדריי קוזלוב, אלמוג מאיר ג'אן ועבדאללה אל-ג'מאל
שלומי זיו,  אנדריי קוזלוב, אלמוג מאיר ג'אן ועבדאללה אל-ג'מאל
שלומי זיו, אנדריי קוזלוב, אלמוג מאיר ג'אן ועבדאללה אל-ג'מאל
(צילום: דוברות איכילוב, דובר צה"ל, REUTERS, Marko Djurica, רויטרס, )
לפי הדוח, חקירת הקשרים של אל-ג'מאל עם אתר "פלסטין כרוניקל" ועם העורך שלו ראמזי בארוד, העלתה כי גם בזמן שהחטופים הוחזקו בביתו של ג'מאל, הוא המשיך לכתוב לאתר זה, שהוא חלק מארגון ללא מטרות רווח הרשום בארצות הברית.
בסוף השבוע שעבר אישרו גורמים ישראלים כי שלושה מהחטופים הוחזקו כאמור בביתו של עבדאללה אל-ג'מאל, שנטען כי הוא צלם ברשת אל-ג'זירה שמיהרה להכחיש. הוא כתב בנוסף, כאמור, לאתר אינטרנט אמריקני פחות מוכר בשם "פלסטין כרוניקל".
לפי הדיווח, קיים מעט מאוד מידע אודות המצב הפיננסי ותומכי האתר "פלסטין כרוניקל". מייסד האתר ראמזי בארוד שימש בעבר כעורך ומנהל בכיר באל-ג'זירה. לפי הדוח, בארוד הגן על הטבח שביצע חמאס ב-7 באוקטובר וכתב על כך ל"קיהאן אינטרנשיונל", עיתון שנתמך כאמור על-ידי חמינאי. ב-2022, פרסם בארוד מאמר בעיתון תחת הכותרת "הציונים מנבאים את חורבנם הקרוב", וטען כי מנהיגי ישראל מבהילים ומעוותים את העובדות כדי לעורר את מחנותיהם הפוליטיים.
הדוח של "פרי ביקון" גם הראה כי לפחות שישה כותבים נוספים של "פלסטין כרוניקל" כתבו בעברם לאתרים ולערוצים שנחסמו בשנת 2020 על-ידי ממשלת ארה"ב, כחלק מהפעילות שמנוהלת על-ידי משמרות המהפכה האיראניות. הדוח העלה כי בשנת 2020 הקדיש בארוד "שיר" לאפזל גורו, שרצח תשעה אנשים בהתקפה טרוריסטית על הפרלמנט ההודי בשנת 2001. אחד מחברי מועצת הייעוץ של "פלסטין כרוניקל", דאוד עבדאללה, סגן לשעבר של המנהל הכללי של המועצה המוסלמית בבריטניה, חתם בשנת 2009 על הצהרה ציבורית שתמכה במבצע צבאי של חמאס.
2 צפייה בגלריה
זו הדירה שבה הוחזקה נועה ארגמני? זירת חיסול עיתונאי אל-ג'זירה ואביו הרופא
זו הדירה שבה הוחזקה נועה ארגמני? זירת חיסול עיתונאי אל-ג'זירה ואביו הרופא
כך לכאורה נראה אחד החדרים בביתו של אל-ג'מאל
דובר צה"ל אישר ביום ראשון כי אל-ג'מאל, פעיל חמאס, החזיק בבית משפחתו בנוסייראת את החטופים אלמוג מאיר ג'אן, אנדריי קוזלוב ושלומי זיו, שחולצו במבצע הנועז בלב הרצועה. באותו יום פרסם פלסטיני המכהן כיו"ר ארגון "למען זכויות אדם" פוסט לפיו החטופים הוחזקו בבית שבו מתגורר אל-ג'מאל יחד עם אביו הרופא, ונטען כי הוא עיתונאי שפרסם כתבות על "מעשי טבח" ישראליים בעזה ושימש גם כצלם באל-ג'זירה.
בציוץ שפרסם רמי עבדו, יו"ר הארגון האירופי–ים-תיכוני למעקב אחר זכויות האדם, הוא כתב כי "מעדות ראשונית של ההרג שביצע צה"ל בנוסייראת, עלה כי הצבא הישראלי השתמש בסולם כדי להיכנס לביתו של ד"ר אחמד אל-ג'מאל. הכוחות חיסלו במדרגות את פטימה, בת 36, ואז נכנסו לבית וחיסלו את בעלה, העיתונאי עבדאללה אל-ג'מאל, בן 36, ואת אביו אחמד, בן 74 - לעיני הנכדים. הצבא גם ירה בזיינב בת ה-27, בתו של אחמד והיא נפצעה".
זמן קצר לאחר הודעת צה"ל, אישרו במשרד התקשורת של חמאס את מותו של אל-ג'מאל, שאותו כינו "עורך ועיתונאי בסוכנות פלסטין עכשיו". מעמוד הפייסבוק של אותו "עיתונאי" שבביתו הוחזקו חטופים עולה כי עבד גם כדובר בשירות משרד העבודה של חמאס. ב-7 באוקטובר פרסם פוסט ובו הודיה לחמאס: "השבח לאל, טוב ומבורך. אלוהים, זה הניצחון המובטח שלך".
באל-ג'זירה הכחישו בתוקף, כאמור, כל קשר לאל-ג'מאל. "האיש הזה לא מאל-ג'זירה, הוא בכלל לא עבד באל-ג'זירה, והוא לא רשום כעובד באל-ג'זירה, לא עכשיו ולא בעבר", אמר עומר אל-וליד, ראש לשכת אל-ג'זירה בירושלים.